Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Blair Witch Volume
2: Coffin Rock
Úvod do hry
Oproti prvnímu dílu „Blair Witch Project Vol 1: Rustin
Parr“ došlo u „Blair Witch Volume 2: Coffin Rock“
hned k několika zjednodušením, hra je totiž mnohem kratší, takže k jejímu
dokončení vám stačí pár hodin. Je i méně náročná, neobsahuje
ani žádná nastavení ohledně obtížnosti boje, nebo puzzlů, což se
nakonec není čemu divit, protože zjednodušit už tak dost jednoduché logické
problémy by snad ani nebylo možné. Je také více „nadupaná“ video
sekvencemi a méně nějakými adventurními prvky, tedy žádný deník, žádné
úkoly, žádná mapa, nic podobného nečekejte. Druhá část příběhu o blairské čarodějnici se soustřeďuje
na události v devatenáctém století, kdy se po stopách ztracené Robin
Weaverové vydává skupina burkittsvillských občanů, kteří nakonec skončí
jako působivá reklamní výzdoba místního lesa. Nekoná se tudíž ani žádné
velké bloudění mezi stromy, protože autoři se rozhodli les koncipovat tak
jednoduše, jak jen je to možné, v každé lokaci existuje totiž pouze jeden
vchod a jeden východ. Dozvíte se spoustu podrobností o blairwitchském mýtu
a možná si i užijete strašidelné atmosféry, která je ale o poznání méně
strašidelná než v prvním díle. Mýtus o blairské čarodějnici si tedy můžete
rozdělit na tři příběhy, příběh o Ely Edwardové, ženě z 18. století
obviněné z čarodějnictví, příběh o Robin Weaverové, tedy děvčátku,
které se o století později ztratilo v marylandských lesích, aby se později
znovu objevilo živé a zdravé, zatímco její hledači skončili na skále jménem
Coffin Rock rituálně zavražděni. Třetím příběh je o Rustinu Parrovi, muži
z Burkittsville, který na počátku dvacátého století ve svém domě zavraždil
sedm místních dětí puzen hlasy ve své hlavě. Stejné rozdělení zřejmě
vytanulo na mysli i někomu z Gathering of Developers, kde vznikla myšlenka
vytvořit herní trilogii právě na motivy tří výše uvedených příběhů.
První díl vzešlý z dílen Terminal Reality si vzal na paškál osobu Rustina
Parra, druhý díl o Robin Weaverové a Coffin Rocku ztvárnili v Human Head
Studios a na vývojáře třetího dílu - Ritual Entertainment - zbyla samotná
Elly Kedwardová. Příběh druhé části trilogie se tedy točí okolo událostí,
ke kterým došlo v blízkosti Burkittsville na jaře roku 1886. Tou dobou našla
malá Robin Weaverová v lese poblíž jejího domova těžce zraněného vojáka,
kterého přivedla na farmu ke své babičce. Podivný příchozí strávil několik
dní na lůžku v halucinacích a když se konečně probral, neměl, komu by za
záchranu života poděkoval. Robin zmizela a její babička teď trvá na tom,
aby se uzdravený voják vydal do lesů za ní a přivedl ji zpátky. Bohužel
se k tomu přidávají ještě další komplikace, jako například to, že si
muž nepamatuje ani jedinou věc z doby před zraněním a dokonce ani neví,
jak se jmenuje. Dostane se mu tedy prozatímního přízviska Lazarus a se stále
ještě podlomeným zdravím se vydává po stopách Robin kamsi do hloubi lesa.
Přestože příběh na první poslech nezní tak, aby vás od hraní odradil,
kvalit prvního dílu však skutečně nedosahuje (obr.Úvod).
Už to, jak stará paní Weaverová tvrdohlavě trvá na tom, že vy jste ten
jediný možný zachránce její vnučky, působí dost divně a neuvěřitelně.
To, že stará statkářka nebyla jen vyděračka, ale i sadistka, pochopíte až
v okamžiku, kdy si dojdete za dům vyzkoušet svou zbraň střelbou na
plechovky. Tam totiž poprvé upadnete do bezvědomí. Že vás někdo nutí v
tak žalostném zdravotní stavu jít do lesa, je sice nezodpovědné, ale nemějte
obavy, přinese vám to i nečekaný užitek. Během hry budete do mdlob upadat
často a pokaždé se tak přenesete do minulosti, kdy jste brázdili marylandské
lesy ještě jako vojenský důstojník ve slušivé modré uniformě a za
doprovodu dalších třech vojáků. V některé části hry tedy ovládáte
zraněného chudáka s krvavým obvazem na hlavě, v jiné zase švarného důstojníka
zmateného děním, které kolem sebe vidí. Proti tomuto postupu lze tedy mít
námitky a výhrady, střídání času totiž probíhá velice často a navíc
v krátkých intervalech, což velice znesnadňuje orientaci ve hře samotné
a hlavně i v herních prostředích. Ještě méně potěšitelná je skutečnost,
že ve hře je spousta animací, kdy jen trpně přihlížíte na to, co se ve hře
děje, místo toho, abyste mohli hrát, což je především zajisté touha každého
hráče, na koukání máte přece televizi a biograf a nepotřebujete si
kupovat počítačovou hru. Počet zbraní, které máte jako Lazarus k
dispozici, je velmi nízký, jen pistole, šavle a kouzelný kříž, sice k nim
později přibude i sekera, která ale není určena pro boj. Také nepřátel
nečekejte nijak mnoho, čtyři základní typy zahrnují spektrální bytosti,
psy a dva druhy lesních větvičkových monster. Kromě nich se setkáte ještě
se dvěma speciálními protivníky, ohavnou babiznou a závěrečnou rohatou
bestií. Oproti tomu grafické zpracování není třeba poplivat, velkou péči
nevěnovali autoři hry ani tak postavám, jako spíš vykreslením lesa do
nejmenších podrobností.
Noc v Parrově
domě
Poté, co skončí úvodní animace, ocitnete se jako raněný
voják v lese, přistoupí k vám děvčátko jménem Robin a požádá vás,
abyste ji následovali. Nejdříve však seberte ze země vaši šavli, poté se
vydejte za děvčátkem, po cestě sbírejte červené „twany“, je to doplnění
vašeho zdraví, bíle jiskřící krystalky jsou náboje do pistole, roztroušené
po cestě (to dělejte stále, mějte tedy „oči na stopkách“, nebudu vás
na tyto předměty, až na výjimky dále upozorňovat). Tak vás dívenka
odvede k domku její babičky, je to Parrův dům, ta vás pozve dál, ale
omdlíte. Poté, co se proberete k vědomí, vyslechněte si sáhodlouhý
monolog staré paní, poté usnete a nastane noc. Po krátké animaci vystoupíte
z vašeho těla jako duch a jako on tedy projděte všemi místnostmi,
hlavně vstupte do té, kde na zemi spí Robin. Zde seberte svěcený kříž a
projděte domem přes všechny místnosti, pomocí něj pozabíjejte všechny
velice nebezpečné zlé duchy. Poté co takto zlikvidujete posledního, jděte
k dívce, ozve se záhrobní hlas, vzplane krb a dívenka bude unesena.
Druhý den ráno
Po skončení animace tedy vstanete z postele, a
vyslechněte si další obsáhlý monolog staré paní, poté, co domluví,
seberte ze stolku pistoli a několik nábojů, jděte do vedlejší místnosti,
kde si opět promluvte se starou bábou. Opět spustí stavidla její výmluvnosti,
poví vám o strašidelném lese, ve kterém zahynul její vnuk a teď byla do
lesa zavlečena i její vnučka. Nakonec vás bábrlinka požádá, abyste se
vydali ke kůlně a vyzkoušeli si nyní již vaši pistoli. Domek má několik
vchodů, projděte je všechny, posbírejte po zemi rozházené náboje a jedním
z vchodů, nebo chcete-li z východů se dostanete ke třem plechovkám,
napíchnutých na plotě. Ty tedy musíte postupně sestřelit, je však nutné
se postavit na správné místo, pokud se vám objeví hláška „tady ne“,
musíte popojít dopředu, nebo dozadu, či do stran a pokus zopakovat, berte na
vědomí, že sestřelit plechovky není tak jednoduché, také pozor na zbytečné
plýtvání náboji (obr.1). Poté co
sestřelíte třetí, tedy poslední plechovku, omdlíte a upadnete na zem, přenesete
se ale ve vzpomínkách do minulosti, kde se objevíte v „plné parádě“.
Nejdříve se vydejte do kůlny, kde zastřelte vojáka, ještě dříve než
stačíte posbírat předměty, které po něm zbyly, objeví se druhý a bude vás
chtít rovněž napíchnout na bajonet, takže musíte skolit i tohoto. Posbírejte
vše, co po vojácích zůstalo, poté vyjděte z kolny ven a zlikvidujte třetího,
tedy posledního vojáka, i po něm seberte co můžete, zjistíte, že chtěli
v domě krást jídlo a tak vaše halucinace končí, proberete se v reálu
a mdloba je pryč. Poté, co se postavíte na nohy, přijde k vám znovu bábrlinka,
ach Bože, ta je ukecaná, bude vás varovat před nebezpečím a dá vám na
cestu svatý kříž. Jděte za ní do stavení a obdržíte na cestu ještě kuřecí
stehno, takže nyní se již můžete vydat na další cestu.
Setkání
Pokračujte stále dopředu, až narazíte na boudu s divokým
psem, zastřelte ho rychle dříve, než vás pokouše, seberte „twan“,
vydejte se doleva a stejným způsobem z pistole se zbavte dalších dvou
divokých psů, poté pokračujte po polní cestě stále vpřed, dokud nenarazíte
na skupinku, s kterými se pusťte do rozhovoru. Budou vám nabízet,
abyste Robin hledali společně, ale vy dbajíce rady babky, toto odmítnete.
Poté, co odejdou, zavede vás jeden z nich jménem Peter Durant do domku,
kde si s vámi pohovoří, sednete na židli a udělá se vám špatně a
zase omdlíte, vrátíte se tudíž do minulosti. Zde si nyní promluvte s vaším
velitelem, musíte vyčerpat všechny možnosti, tedy hučet do něj, dokud vám
odpovídá, což znamená jakmile dopovídá, kliknout na něj znovu. Dozvíte
se, že vás pověřuje vedením malé skupinky vojáků s úkolem najít a
zlikvidovat se blízko pohybující se rebela, kteří rabují v civilních
staveních a shánějí jídlo. Moc se vám do toho sice nechce, ale co naplat,
jste voják a rozkaz je rozkaz. Poté co s velitelem domluvíte, seberte ve
vedlejší místnosti hromádku nábojů a vyjděte ven, jděte ke skupince tří
vojáků a opět si s nimi pohovoříte, tak se o nich dovíte vše, co potřebujete
a vy je na oplátku seznámíte s nastávajícími úkoly.
Steuben
Poté, co pošlete jednoho vojína sehnat nějaké čerstvé
potraviny, proberete se opět na židli v domku u Petera Duranta, kam jste
byli před chvíli odvedeni. I s ním si promluvte několikrát po sobě, i
když hovor ukončí, zkoušejte to dále znova, dokud vám nedá na cestu posvátný
amulet. Potom vyjděte ven a pokračujte stále dopředu, po cestě seberte ve
zbořeništi „twan“, jděte stále vpřed, dokud nedojdete k vytrhaným
kolejím. Narazíte na osamělou budku, z ní seberte starou rozbitou
lucernu, ještě spatříte duchy vojáků konfederace v šedých uniformách
(obr.2) a znovu se přenesete do minulosti. Teď se i s kamarády
musíte bránit útokům několika vojáků konfederace, kolem je po zemi
spousta nábojů, v boudě další „twan“, jakmile zastřelíte první
tři, dostanete pokyn, že se ještě jeden vrátil, prohledejte okolí a
zlikvidujte i toho posledního, tak se přenesete zpět do přítomnosti.
Jakmile se proberete z bezvědomí, pokecejte si se slepým starcem o holi
jménem Steuben, i s ním si pohovořte opětovaně, dozvíte se spousty
nových informací, obdržíte i několik užitečných informací a pak spatříte
vpravo od vás před vámi utíkat Robin, vydejte se tedy za ní. Jděte vpřed
známou cestou, tak znovu dojdete ke zbořeništi, kde jste před chvílí
sebrali červený „twan“, pokračujte dál, tak budete napadeni několika
duchy vojáků konfederace, rozsekejte je šavlí. Jděte stále vpřed hlubokým
lesem, po chvíli se znovu přenesete do minulosti. Ocitnete se s vašimi
vojáky na malé pasece, pokračujte vpřed úžlabinou, narazíte na několik
vojáků konfederace, které musíte bez milosti zlikvidovat, tady totiž platí
jediné, buďto vy, nebo oni. Každého zabitého nepřítele pečlivě
prohledejte, získáte tak mnoho nábojů a dokonce i nějaké to zdraví, poté
co pobijete všechny vojáky, vydejte se soutěskou vpřed, tak dojdete až k potoku.
Poté, co přeskáčete suchou nohou přes kameny v potoku na jeho druhou
stranu, opět se vrátíte do přítomnosti.
V hlubokém
lese
Přeskákejte doprava přes potok a pokračujte dopředu,
nyní vám toho moc neporadím. Jste v hlubokém lese, který musíte
doslova pročesat a pobít všechny duchy. Útočí velice spontánně, takže
pokud máte dost nábojů, pobíjejte je střelbou z pistole zdálky, pokud
je necháte se přiblížit k vašemu tělu, šance na vaše přežití je
velice mizivá. Snažte se udržovat stále směr dopředu, na odbočkách
likvidujte duchy a jděte stále vpřed, tak dojdete ke staré čarodějnici,
jakmile vás praští přes hlavu, přejdete opět do minulosti. Společně s kamarády
nyní musíte „pročesat celý les“, ale kamarádi vám ihned utečou, takže
to zůstane opět jen na vás samotných. Jděte vpřed a procházejte i všemi
bočními cestičkami, tak naleznete spousty konfederačních vojáků, které
rovněž tak, jako jejich psy, musíte zlikvidovat. Všechny zabité vojáky
prohledávejte, získáte tak hodně munice a i nějaké to zdraví. Postupujte
stále na sever, nezapomínejte prohledávat i boční cestičky a pobíjet vše
živé, tedy nepřátelské. Poté co projdete až úplně na sever, popojděte
vpřed, nejdříve vám doporučuji si nyní hru uložit, tak se v animaci
setkáte s kamarády, spatříte „divokou“ animaci a po jejím skončení
se opět ocitnete v přítomnosti. Pokud vás hra nebude chtít pustit dále
a bude se vám objevovat hláška, že „zde máte ještě práci“, potom
jste nepozabíjeli všechny vojáky, nebo psy, takže se vracejte zpět, pročesejte
všechny pěšinky a tento nedostatek napravte.
Souboj s čarodějnicí
Poté, co jste se ocitli v reále, budete ihned
napadení zlou a mocnou čarodějnicí, teď musíte být skutečně velice
rychlí a šikovní, důležité je totiž uhýbat jejím ranám a utíkat dolů
za skály, tak ji odlákáte od řetízku a jelikož je mnohem pomalejší, než
vy, vraťte se zpět k řetízku a honem ho seberte, tak váš kříž v inventáři
se stane kouzelným a bude vysílat čarovné záření, při kterém čarodějnice
na chvíli ztuhne. Přesně v tuto chvíli se přepněte na váš meč
(ukazatel jejího zdraví musí být v tu chvíli po přepnutí červený,
pokud je zelený, nebo žlutý, reagovali jste na tasení meče brzy, nebo pozdě
a ani v jednom případě nemáte tu nejmenší šanci čarodějnici
zlikvidovat) a tímto mečem ji dodělejte, rozfázování jednotlivých postupů
si prohlédněte na obrázku (obr.3). Jakmile natáhne potvora paprče, vydejte se doleva, držte
se stále cesty, i když je klikatá, zabloudit nemůžete. Tak dojdete k mostu,
v animaci budete varováni dívenkou Robin, pokračujte dál, bude vás
varovat ještě jednou. Jakmile přijdete těsně před most, změní se čas a
vy se ocitnete znovu v minulosti. V animaci uslyšíte podivné zvuky,
jeden z vašich mužů se půjde přes most podívat, co se to děje, neznámé
„cosi“ ho ale srazí dolů z mostu, takže jste nyní o jednoho muže z vašeho
mančaftu chudší. Seberte náboje před mostem, a pokuste se přejít přes
most, napadnou vás ale „pařáty“, které vylézají z vody a mezerami
v mostíku, musíte je postřílet a rychle přeběhnout na druhou stranu
Popojděte dopředu, vaši zbylí muži se vydají za vámi, po chvíli
se ocitnete nazpět v přítomnosti. Z mostu a vody opět vylézají
smrtící pařáty, tentokrát je ale nestřílejte, přišli byste o všechny náboje
a navíc byste je stejně všechny nezlikvidovali. Vezměte tedy raději „nohy
na ramena“ a po můstku rychle přeběhněte na druhou stranu, sice přijdete
o část zdraví, ale stále je to lepší, nežli se pustit s pařáty do
boje, můžete také běžet a střílet za běhu jen ty, co vám brání přeběhnout
přes můstek na druhou stranu.
Opětné setkání
Vydejte se vpřed, tak narazíte na skupinku mužů, v animaci
si s nimi pohovoříte, zeptáte se na slepce Steubena, ale nikdo ho nezná
a nevěří tomu, že jste se s ním setkali. Spíše vás podezřívají,
že jste to právě vy, kdo má zmizení dívenky Robin „na svědomí“,
jejich nabídku, abyste pátrali po Robin společně, opět odmítnete. Poté co
animace skončí a muži se rozejdou, seberte ze země svazeček bylinek,
vydejte se vpřed a budete napadeni novým a velice nebezpečným druhem nepřátel,
tedy „klacíčkovci“, jsou jich dva druhy, velcí pomalí a malí rychlí,
ti první i po rozsekání šavlí, nebo po rozstřílení znovu ožívají, ti
druzí jsou smrtelní. Postupujte tedy stále vpřed a likvidujte pouze ty, kteří
vám stojí v cestě a brání vám v sebrání červených „twanů“
a nábojů, lépe je používat šavli a šetřit tak náboje. Postupujte stále
vpřed zamlženým lesem, tak narazíte na duchy, které sejměte vaší šavlí.
Jděte stále dopředu, tak se setkáte s velikým duchem, který vás požádá
o pomoc, přenesete se tak do minulosti. V animace přijdete o dalšího vašeho
vojáka, zbývající jednoho ducha zastřelí, druhého ducha musíte skolit vy
sami. Tak se opět přenesete do současnosti, kde ze všeho nejdříve seberte
trubku, poté se vydejte doprava, utíkejte před duchy i před „klacíčkovci“,
pokud nemusíte, tak se jejich zabíjením nezdržujte, raději pospíchejte stále
dopředu, ať jste to vy, kdo doběhne ke stromu, na němž jsou zavěšeny čtyři
pytlíky, naplněné krví. Tyto pytlíky jsou životodárným elixírem pro všechny
zde přítomné bestie, takže je honem rozstřílejte a tak se velice jednoduše
zbavíte veškerých potvor. Jakmile se vám to podaří, projděte otvorem v křovisku
a pokračujte vpřed, v animaci narazíte na další duchy a v reále
postupujte až k padlému stromu, zbavte se duchů a rychle přeběhněte
po stromě přes potok na druhou stranu, po vás chňapajících pařátů si vůbec
nemusíte všímat, tady se dá totiž přeběhnout i bez sebemenší ztráty
zdraví. Jakmile se ocitnete na druhé straně potoka, pokračujte vpřed, stále
pobíjejte, nebo utíkejte před „klacíčkovci“, o kousek dál seberte
sekerku a probijte se až ke stromu, na kterém už vidíte záseky, zřejmě se
už strom někdo pokoušel neúspěšně porazit. Takže jej skácejte vy a pak
po něm přeběhněte na druhou stranu, po krátké animaci pokračujte doprava.
Hřbitov
Tak dojdete až ke vstupním dveřím na hřbitov, projděte
jimi a tady se setkáte se slepcem Steubenem, v animaci si s ním
pohovoříte, přeptá se vás na Robin a uslyšíte podivný zvuk, poté se
znovu ocitnete v minulosti. Po krátké animaci vstupte na hřbitov, váš
poslední zbylý vojín se poleká a vezme nohy na ramena. Napadnou vás duchové
vašich předtím zmizelých vojáků, no nic naplat, jsou již nebezpeční,
takže je bez milosti šavlí zlikvidujte. Jděte dopředu, pozor na pařáty,
které vystupují s díry na zemi hřbitova, těm se vyhněte, nelze je
totiž zlikvidovat, pokračujte až na druhou stranu. Zde vstupte do márnice,
posbírejte náboje a zdraví (červený „team) a vydejte se zpět ke hřbitovní
bráně. Zde si prohlédněte kamenný náhrobek a tak se automaticky přenesete
do přítomnosti. Hned zde ale na vás zaútočí smečka divokých psů, které
postřílejte, nebo zlikvidujte šavlí, poté ze země seberte panenku, lopatou
vykopejte hrob a z něj seberte umrlčí ruku (obr.4).
Vyjděte ze hřbitova ven, vydejte se doprava po cestě a pokračujte stále vpřed.
Cestou se vyhýbejte na zemi ležícím zraňujícím kamenům, pobíjejte „klacíčkovce“,
stačí však před nimi jen utíkat, to už záleží jen na vás. Také narazíte
na několik duchů, ty pošlete šavlí nazpět do hrobu, kam patří, pokračujte
stále dopředu, tak dojdete až k rituálnímu místu.
„Coffin Rock“
V nastávající animaci pak slepý Steuben odhalí
svoji skutečnou tvář, vyklube se z něj pěkný darebák, zjistíte, k čemu
chce využít dívenku Robin a ukáže se, že se mu jedná o ovládnutí
lidstva. Po skončení animace popojděte dopředu k Robin, bude vás
prosit o pomoc, hlas slepého Steubena vám však sdělí, že jste přišli již
pozdě, Robin je prý teď už v jeho moci stejně tak, jako vaši dva
zmizelí vojáci, a jejda, tak i je má tento padouch na svědomí? Popojděte
vpřed, spustí se další animace a po ní se ocitnete opět v minulosti.
Jděte dopředu po cestě, sbírejte munici i červené „twany“, šavlí
likvidujte nepřátelské duchy. Pokračujte stále vpřed, narazíte na několik
divokých psů, sejměte je šavlí a jděte až ke skále a kolem k ní na
konec potoka, který se vlévá do skály. Vedle vpusti je vstup do jeskyně,
vejděte dovnitř, vrátíte se do minulosti, v animaci se setkáte s vašim
posledním živým vojákem, který vás bude považovat za ducha a vystřelí
na vás, tak se přenesete do současnosti. Ocitnete se u Robin, která v animaci
páře tělo jednoho s vašich bývalých vojáků, no to je ale podívaná,
po skončení animace se vydejte podél potoka dolů. Jděte stále vpřed, a
tak dojdete k hromadě zeleně svítících kamenů, přistupte k nim
dvakrát po sobě, malý duch vám napoví, co udělat, zkrátka položte k hromadě
použijte svazek bylin, tak musí hromada kamení ztmavnout. Pokračujte stále
dál, až přijdete k naseknutému stromu, očividně se ho již někdo snažil
porazit, použijte na něj sekerku a jakmile se v animaci skácí, v reále
na něm přejděte na druhou stranu potoka a vydejte se vpřed. Dojdete tak k druhé
hromadě kamení, svítící též zeleně, opět k ní dvakrát po sobě přistupte,
i tady vám duch poradí, co dělat, položte tedy k hromadě lampu a
vydejte se dál. U třetí hromady, fosforeskující rovněž zeleně, opakujte
postup a položte k ní trumpetu, i tato musí ztmavnout. V krátké
animaci se dozvíte hlasem od Steubena, že už „je stejně pozdě“, ale tím
se nenechejte odradit. Vraťte se známou cestou zpět k Robin na skále
(mimochodem, skála se nazývá „Coffin Rock“), vydejte se doleva a o kousek
dál narazíte na poslední hromadu světélkujícího kamení, postup je stejný,
jen u této k ní přiložte ruku umrlce. Nyní vám počne běžet 70-ti
sekundový časový limit, ve kterém musíte doběhnout zpět k Robin
nahoru na Coffin Rock, přistupte k ní a k nohám ji položte hračku
medvídka, v animaci se zloduch Steuben vzteky přemění v podivnou
ohavnou, ale též nebezpečnou bestii a uteče.
V jeskyni
Poté co ji takto vysvobodíte z moci maniaka Steubena,
vydejte se znovu známou cestou do jeskyně, kterou jste již jednou navštívili.
Nyní na vás čeká těžký, obtížný a velice nebezpečný úkol, hned po
vstupu jeskyně budete napadeni různými potvorami a divokými psy, které
likvidujte podle toho, o koho jde, buďto šavlí, nebo svěceným křížem,
používat na hodně dotěrné psy lze i pistoli. Naštěstí je všude podestě
spousta po zemi se válejících nábojů a uzdravujících červené „twanů“,
které vám umožní touto nebezpečnou cestu projít a zlikvidovat všechny
bestie. Jeskyni je nutno komplexně prohledat, je bezpodmínečně nutné pobít
všechny bestie, jinak vás hra nepustí dál. Prohledávejte proto všechny
jeskynní zákoutí i slepé jeskynní kaverny, i tam se nacházejí různé
potvory, které je nutné sprovodit ze světa. Jinak zabloudit se zde nedá, buďte
máte úkoly splněné a můžete postupovat dál, nebo musíte stále hledat
další bestie, poschovávané v různých skrýších. Jen neztrácejte čas
tím, že byste se snažili zlikvidovat i lidské pařáty, které vystupují s jezírek,
či podlah, ty zabít nelze, je třeba se jim jen důsledně vyhýbat.
Postupujte stále vpřed, pokud jste se zbavili všech příšer, dojdete ke schůdkům,
vedoucím z jeskyně ven, přes ně se dostanete do míst, která již důvěrně
znáte, ano jste před Parrovým domem.
Parrův dům
Zleva od plápolajícího ohně vyběhněte po schůdcích
nahoru, jděte vpřed a vstupte do místnosti vlevo od krbu, zde se setkáte s převtěleným
Steubenem do podoby Schnell Geista, kterého je nutno zabít. Můžete sice do něj
střílet o sto šest, ale i když mu velice ublížíte a jeho ukazatel zdraví
se bude blížit k nule, nabude znovu původního zdraví a nic víc s ním
nenaděláte, pokud se ovšem rychle nepřepnete na šavli. Takže vám doporučuji
ještě před soubojem s ním si hru uložit a potom se do této zmutované
bestie rovnou pustit s vervou vaší šavlí, ta jediná totiž na něj
platí (obr.5). Jakmile její
ukazatel zdraví klesne na nulu, tak se těžce zraněná bestie v animaci
změní nazpět do podoby Steubena a v další následné animaci ho
probodnete a usmrtíte, tak jste definitivně zbavili všechny lidi z okolí
strachu z tajemných lesních sil. Jestliže se vám bestii nepodaří
porazit, potom před dalším novým soubojem prohledejte všechny místnosti v domě,
je zde spousta nábojů a i červených „twanů“, takže si doplňte munici
i zdraví na maximum, poté se znovu pusťte do souboje a vyzkoušejte si druhý
způsob souboje, tedy střílejte na bestii z pistole a poté, co ukazatel
jejího zdraví se přiblíží k nule, bestii dorazte šavlí. Poté co se
definitivně Steubena zbavíte a shlédnete v animaci jeho smrt, spatříte
závěrečnou animaci, kde ležíte v posteli a babička dívenky Robin vás
konejší. Tak to je vše, přátelé, nic víc již v této hře nenaděláte.
Návod je napsán pro stránky Abeceda
her.
|