Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Half - Life: Opposing Force - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Half - Life: Opposing Force
TYPY:
- Pokud nechcete při každé nové hře čekat než skončí zdlouhavé
intro, tak spusťte hru s parametrem "hl.exe -gearbox game -console"
nebo jednoduše v menu START odklepněte "OPPOSING FORCE CONSOLE"
a až tam budete, tak napište "map op1a1", odentrujte a budete
moci hned pařit.
- Chcete-li poslouchat nějaké Cdčko při hře a nemáte dvě mechaniky,
tak spusťte Half-life (s Cdčkem Opposing Force), v menu najeďte na CUSTOM
GAME, aktivujte OPPOSING FORCE, nahrajte si uloženou pozici, vyndejte Cdčko,
dejte si tam co chcete a nebojte se, že by vám to cestou do nové mapy
spadlo do Woken.
- Ničte všechny dřevěné bedny které uvidíte a nejednou najdete něco
užitečného.
- Voják medic se používá stejně jako lékárnička, podržte u něj
"use".
- Pokud jste v nouzi, tak použijte "secondary attack" teleportovače
a ocitnete se někde, kde určitě najdete něco co vám pomůže.
- Pokud se zrovna potýkáte se stropními lovci a máte málo munice, tak
se nechte vytáhnout a těsně u držky mu uřízněte jazyk (pozor na
falling damage).
WELCOME TO BLACK MESA
Po shlédnutí nádherného
intra se ocitnete na ošetřovně, kde se doktor marně snaží vzkřísit jiného
vojáka. Až vás omrzí jeho kecy o tom, že většina vašich kamarádů nepřežila
a že máte najít nějaké rádio a přivolat pomoc, tak vyjděte na chodbu,
projděte dvojitými dveřmi vpravo a nasměrujte své kroky doleva, kde si můžete
vychutnat pohled na zmutované spolubojovníky a vyslechnout poznatky vědce
který vám řekne, že bílé zrůdičky jsou jakýmisi parazity kteří ovládnou
nervový systém oběti a takhle to skončí (od chvíle, kdy jsem je poprvé
uviděl, se bojím našeho psa, příslušníka plemene mopsů, protože vypadá
napůl jako tohle a napůl jako gremlin).
Vzadu na stole seberte neprůstřelnou vestu, jděte zpátky a u prosklené
chodby zahněte doleva. Zanedlouho uvidíte další následky parazitování malých
zrůdiček. Jděte ještě dál a až narazíte na tlustého securiťáka
(klasický policajt před důchodem), tak mu dejte příkaz aby šel za vámi,
stoupněte si ke dveřím a počkejte než se vykecá a otevře vám.
Za rohem dejte bacha ať
nedostanete pecku od visícího kabelu (v téhle pařbě si užijete tolik
elektriky, až se vám to nebude líbit) a vezměte si hasák. Až dorazíte k
zelenému paprsku, tak ho podlezte, pak ještě ten fialový a zničte zrcadlo
které ho odráží na zeď (ten fialový), načež odstupte, protože nastane výbuch.
O kus dál znovu použijte hasák,
tentokrát abyste uplatnili právo silnějšího (vaše) a jděte dál. Cestou
dejte bacha na tu a tam vyskakující bílé hajzlíky, rozmlacujte dřevěné
bedny a berte jejich obsah.
Když se ocitnete na otevřeném
prostranství, tak skočte z rozbité cesty na trávu dole, přeskákejte přes
všechny výčnělky až k zábradlí na levé straně propasti, odkud musíte
ještě jednou na pravou část a tady už můžete vkročit na vybetonovanou
cestu. U mrtvého hnusáka najdete nůž (stejně silný jako hasák, ale
rychlejší, takže lepší), pokud potřebujete, tak hupsněte pro lékárničku
a jinak jděte do otevřených dveří na druhé straně propasti.
Prolezte škvírou v rohu a ocitnete se na dalším prostranství (poznáváte
to tu?), kde vejděte pootevřenými vraty do tunelu, projděte jím, na druhé
straně jděte k plotu (buďte chytřejší než securiťák, který se právě
seznamuje s pány Ampérem a Voltem) a prolezte větračkou vedle něj. V kruhové
místnosti počkejte než zmizí blesk vpravo, popojděte, počkejte než zmizí
ten druhý a vlezte do další větračky. Ocitnete se uvnitř ohrady, takže
opatrně jděte podél plotu až na jeho druhý konec, kde pákou vypněte generátor,
klidně projděte vrátky a tunelem se vraťte ke zřícenému letadlu.
Pod plachtou je pár beden a rádio.
Když ho použijete, tak uslyšíte vašeho nadřízeného, který se bude hrozně
divit že žijete a informuje vás, že jednotka opouští Black Mesu a že se k
ní dostanete přes přepravní systém. Jo a taky se dozvíte, že to tu chtějí
rozbombardovat.
Sejděte po žebříku vlevo, pak si to zopakujte a až budete na mostě, tak
klidně skočte až na dno propasti - přistanete ve vodě a když se trochu
projdete, tak narazíte na mrtvolu střežící náboje do bouchačky (ze zvyku
jí nazývám magnumka) a zpátky se dostanete po žebříku. Dál můžete
klidně jít pořádný kus bez mých keců.
V místnosti s radioaktivním
odpadem jděte k můstku na protější straně a až tam začne být horko, tak
se stáhněte do kouta. Zde počkejte než před vás spadne lávka z horního
patra, vylezte po ní a dejte se doleva, kde vám šéfík s kufříkem zdvořile
otevře dveře a zmizí.
Po následujícím sjetí výtahem se ocitnete ve skladišti kam natekla zelená
voda, takže pozor kam šlapete, protože je pod proudem. Jo, a taky je tu hafo
těch malých býlích parazitních šmejdů. Odstřelte bednu s výbušninou na
transportní plošině (bude se vám to hodit), přeskočte vodu (nepřipomíná
vám želvy ninja?) a jděte do místnosti s ovládacím panelem. Pákou
nastavte posuvnou plošinu tak, aby byla nalevo od vás (když páku podržíte,
tak pojede na jednu stranu, když ji pustíte a znovu podržíte, tak na
druhou), přes bedny na ní vyskočte a z ní hop na krabici vlevo. Tady čudlíkem
otevřete vrata, jumpněte zpátky na plošinu a když budete zády k ovládací
místnosti, tak na bednu vpravo (nejdřív ovšem eliminujte hajzlíka který
tam trůní), z té pak přeskočte kyselinu a budete v nyní otevřené chodbě.
Co nevidět dojdete na místo
kudy už jste projížděli v roli Gordona Freemana, tlačítkem na sloupku
zvedněte závory a projděte (přece je nebudete podlézat). Vlevo, ve zřícené
chodbě skočte do rozbité roury a nechte se unášet proudem dokud nespadnete
do nádrže s vodou, tu opusťte děravou mříží na úrovni hladiny a
hledejte žebřík po kterém vylezete na ochoz.
Pokračujte v cestě dokud nedojdete do místnosti kde je vlevo zaseklý
transportní robot. Střelte do výbušné bedny, čímž mu uvolníte cestu, on
odejde, na druhém konci mostu se zpřístupní žebřík a vy budete moci pokračovat.
Přes bedny přeskákejte k ovládacímu panelu a zmačkněte tlačítko, což
zapříčiní, že radioaktivní bordel vyteče někam do pryč a vy půjdete dál.
Po vyjetí výtahem dojděte k vozíku s prknem, šoupněte ho před vchod do
vagónu a skočte tam.
WE ARE PULLING OUT
Po patřičném loadingu se
rozjedete, nelekněte se mutujícího počítače a až budete stoupat, tak si
dejte majzla na elektrikáře (mimochodem, víte jak se cikánsky řekne penis?
Kár, a elektrický penis? Elektrikár, a automatický elektrický penis?
Autoelektrikár).
Až vylezete z vagónu a půjdete
si pro berettu, tak dejte pozor, za vámi se nateleportují další dva električtí
nekňubové. Vemte s sebou nevychovaného securiťáka který krade čokoládu a
nechte ho postřílet zrůdy které potkáte, což vám ušetří značné množství
munice, ale bacha ať netrefí taky vás. O kus dál proskočte rozbitým oknem
a securiťákovi otevřete dveře, za rohem vás pustí do místnosti s trochou
munice a když na sebe upozorníte malé zmetky u výtahu, tak je postřílí.
Pak už ho nebudete potřebovat, takže ho klidně zabte a seberte mu náboje.
Pokud máte málo energie, tak oknem vlezte do druhé místnosti, kde vám
doktor dá injekci a odeberte se k výtahu.
Až budete asi v půlce stoupání,
tak nahoru hoďte granát který sejme číhající elektrikáře a ti vás
nebudou moci zranit. Seberte náboje, samopal (ve zbraních se moc nevyznám,
ale z pohodlnosti mu říkám uzina), armor a vlezte do větračky v pravém
rohu.
Vylezete ve skladišti vaší základny, ve druhé místnosti si vyslechněte
nadřízeného jak dává rozkaz který slyšel akorát tak Freeman (když v HL
dáváte koordináty na bombardování) a pokud jste svině se smyslem pro
praktiku jako já, tak ho sejměte a vemte mu zbraň. To samé udělejte druhému
vojákovi který opodál mlátí ubohého vědce a odejděte po schodech.
Dole jděte směrem k východu, načež se vám zavřou vrata před xichtem,
letadlo odletí, za vámi se nateleportuje pár elektrikářů a jeden se
probourá skrz zeď. Po vzájemné výměně názorů odejděte dírou ve zdi.
MISSING IN ACTION
U trubek jděte doleva, podlezte
je, v další místnosti posbírejte co se dá, vyskákejte na tři trubky a
vlezte do větračky. Přejděte první mříž vespod, dojděte k té druhé a
skočte do místnosti pod ní, kde je ještě pár užitečných věcí, načež
se dveřmi vraťte do předchozí místnosti, znovu vlezte do větračky a jděte
tím prvním východem.
Teď pozor! Jste na stropě který
se propadá a pod vámi je probíjející voda, takže se hezky pomalu plazte
(buďte skrčení) a neustále sekejte kus před sebe, čímž odhalíte
propadající se úseky. Můžete skočit dolů na stůl kde je armor a health,
potom doskákat ke spadlé větračce vlevo a po ní zpátky nahoru.
O kus dál je systém větracích
aparátů, kde jsou potřeba hlavně šikovné ruce. U rozbitého větráku si
počkejte než se jeho jediná lopatka vzdálí a vběhněte do šachty pod ním
(nezapomeňte se včas skrčit).
Další překážka je pálivějšího
rázu. Stoupněte si na stranu odkud vychází první plamen a až se úplně
vytratí, tak přeskočte žlab. Dál je to trochu komplikovanější - každé
dva "výšlehy" je o něco delší interval, který vám musí stačit
k přeskočení, ovšem na druhé straně vpravo je docela velký zmetek, který
by vám mohl znepříjemnit existenci (nový druh, doktor v malinko pokročilejší
fázi mutace). Moje taktika je, že než přeskočím, tak si stoupnu za bednu
na straně kde končí plamen a odsud mu daruji 1-2 granáty, jinak je na 2 plné
zásahy brokovnicí.
Až budete za ohněm, tak se pusťte do větračky vlevo, na jejím druhém
konci vběhněte do trubky kam směřuje další plamen, rychle vyskočte a mějte
připravenou brokovnici. Potom najděte bednu s nápisem "DANGER EXPLOSIVE",
posuňte ji za žlutočernou čáru vlevo, na kontrolním panelu stiskněte
"TEST FIRE" a hodně ustupte.
Po efektivním výbuchu skočte
do díry v podlaze a jděte dál jedinou možnou cestou. Až vejdete do "STORAGE
AREA 2", tak projděte kolem dvou červených vrat a zahněte doprava, kde
se seznámíte s novým druhem mimozemšťana, který střílí dost ostré bodáky
(dále ho budu nazývat zmetek, hajzl, debil, blbec, zrůda, šmejd nebo bodákomet).
Po tomto drastičtějším poznání
se vraťte k červeným vratům, zmačkněte tlačítko nalevo, než se úplně
otevřou tak jim tam šoupněte odpalovací nálož a hned jí odpalte, čímž
byste je měli všechny odrovnat. Nezapomeňte si zahrát na příslušníky
utlačované národnostní menšiny při potopách na Moravě a vyrabujte co se
dá.
Po dvojici žebříků slezte až
na dno výtahové šachty, vejděte do havarované kabiny, po visící mříži
vylezte na její střechu a z ní skočte do místnosti. Zde najděte vypínač
elektřiny, použijte ho a vraťte se nahoru. Z římsy skočte na lano, vyšplhejte
po něm, nahoře se pořádně rozhoupejte a přeskočte na druhou kabinu, z níž
jděte chodbou dál.
Za rohem po malé bedně vyskočte
do větračky a až z ní vylezete, tak vyjděte probouranou zdí na chodbu,
otevřete dveře vlevo a přitáhněte si bedničku k odpadkovému koši v barikádě.
Přeskočte na druhou stranu, oknem odpalte výbušnou bednu v místnosti a
vytvořeným průchodem znovu protáhněte bedničku k další větračce, kudy
odejděte.
V chodbě kam se dostanete
slezte po žebříku, na druhém konci místnosti pákou vypněte proud a vyšplhejte
po visícím kabelu zase nahoru. Zde použijte rádio, načež se k vám
probourají dva vojáci. Vemte svářeče a doveďte ho k zablokovaným dveřím,
on je zprůchodní a vběhne do výtahu. Vemte druhého vojáka a běžte za svářečem,
v kabině zmačkněte tlačítko vpravo a můžete jet.
V nové úrovni vám svářeč
otevře další dveře, za kterými je trocha munice. Jděte po schodech nahoru
a v následujících místnostech si užijte vesmírná jatka. Jestli se
dostanete do místnosti kde je obraz Gordona Freemana a některý z vojáků
bude stále naživu, tak ho klidně popravte a vemte mu náboje, protože dál s
vámi nepůjde (nezapomeňte že svářeč má na zádech kyslíkovou flašku).
Vyskákejte na most, přeskočte
na druhou stranu a za dveřmi vás přivítají dva včelaři (takoví ti velký
šmejdi co jim z ruky létá bodavý hmyz). Prvního se zbavte odpálením výbušniny
za ním a druhého odpravte magnumkou. Potom střelte na krabici vlevo nad
fialovými paprsky, čímž vypnete proud a budete moci přeskákat přes visící
kabely na druhou stranu.
Až budete zase pod širým nebem, tak prolezte rozbitou větračkou za vámi, v
garáži vykoste nepřátelský odpor, dveřmi vyjděte zase ven, vemte medica a
doveďte ho ke zraněnému svářeči za fialovými vraty. Ten vám za odměnu
otevře vchod do přepravního systému Lambda sectoru (druhé venkovní dveře)
a pokud o něj budete ještě stát, tak se rychle nacpěte do vykopnutých dveří
a zničte číhající samostříl.
O kus dál seberte další dva
vojáky a jděte do místnosti za kolejí. Po drobné přestřelce s bandou
snajprů (nebo snajperek?) vyjděte po schodech a vzadu použijte páku, čímž
otevřete bránu za kterou je kolejiště a můžete jít dál.
V tmavé místnosti s mrtvým
securiťákem použijte "P.C.V. RECHARGE UNIT", projděte kolem vozíku
a probojujte se až k páce kterou zpřístupníte další část přepravního
systému. Vraťte se k vozu a zacouvejte s ním za vyhybku ("use" a
dopředu či dozadu), pokud jste to ještě neudělali, tak do ní střelte (do
šipky na zdi) a jeďte doprava. Až dojedete, tak proskočte rozbitým oknem,
po krabici hupsněte na to co se tváří jako sloup, ale ve skutečnosti je to
trochu silnější bužírka, vylezte nahoru a odejděte větračkou napravo.
WE ARE NOT ALONE
Až vylezete z větračky, tak
uslyšíte všem velmi známou hlášku a až otevřete dveře, tak uvidíte ještě
známější osobu. Neběžte za ní!!! To by nedopadlo dobře! Neobtěžujte se
zabíjením hlavounů, stejně se sem furt teleportují noví, obejděte zařízení
uprostřed místnosti a po zborceném můstku vylezte do teleportu.
Objevíte se v trochu jiném
prostředí, což vás možná zklame, i když jste to asi čekali, ale
nezoufejte, protože brzo budete zpátky na staré dobré zemi. Pokud jste to
neudělali, tak si uložte pozici (myslím, že ani odpůrci save/load tentokrát
nepohrdnou), následující skákačky si odzkoušejte na vlastní pěst,
seberte roztomilou zbraň (dále jen teleportovač) kterou vám sem dohodí
doktor a z nejvyššího ostrůvku skočte do teleportu.
CRUSH DEPTH
Sjeďte výtahem a dojděte do
prosklené místnosti, blbečky schované za ovládacím panelem vlevo obdarujte
granátem a zmačkněte žlutý čudlajz, čímž sem nateleportujete doktora uvězněného
v kleci ve vodě, on vám poděkuje a nabídne se, že vám otevře jakékoliv
dveře v této oblasti, takže ho vemte s sebou a dojděte ke dveřím nalevo od
výtahu kterým jste přijeli a tam ho nechte pracovat (škoda že mu nemůžete
vydloubnout oči a otvírat si sám). Vylezte na žebřík v rozbitém akvárku,
ale nelezte až nahoru, jsou tam bodákometi - až uslyšíte umírajícího
securiťáka, tak se otočte o 180°, něco jim tam napalte a jděte dál
(nejlepší je tady teleportovač, stejně vám určitě přebývají náboje).
Až prolezete větračkou do další
prosklené místnosti, tak vlezte do klece uprostřed a zmačkněte tam se nacházející
tlačítko, počkejte chvilku a budete teleportováni za skleněnou clonu, odkud
vplavte do červené chodby a dejte si pozor na uvítací výbor, hlavně na
parazity. Odtud skočte do druhé vodní nádrže, z ní pak do další chodby,
dojděte k červenému kolu kterým otočte (když počkáte, tak uvidíte co se
otvírá) a vraťte se do vody, kde teď bude otevřená mříž. Rybičku zneškodněte
teleportovačem (když dostane přímáka, tak opravdu zmizí) a vplavte do
chodby, na jejím konci otočte kolem a čekejte.
Až se otevřou dveře, tak jděte
doleva, seberte uzinu a střelte do bílé krabice na zdi za modrými paprsky,
čímž je vypnete.
V další místnosti poznáte
novou odrůdu elektrikáře. Můžete mu sebrat zbraň, jakéhosi brouka metače
blesků. Když hajzla zabijete, tak se jeho brouk ještě chvíli hýbe a klidně
na vás může skočit, takže bacha na věc.
Postupujte dál, až uvidíte
teleport, tak do něj skočte, vlezte do rozbitého akvárka, ryby v něm buď
ignorujte nebo je teleportovačem odstraňte ze scény a proplavte kanálem ve
stropě.
VICARIOUS REALITY
Nacházíte se v "BIODOME
COMPLEXu". Pokračujte do "OBSERVATION AREA" a v červené chodbě
před první okno nastražte 2x C4, načež dojděte na konec chodby ke dveřím
které nejdou otevřít, o kousek se vraťte a uvidíte jak se přímo k vaším
náložím teleportuje několik nic netušících zmetků kteří (kdoví proč?)
z ničeho nic zaplní celou chodbu svými orgány (to znáte ten vtip jak je na
dálnici bouračka, policajt volá sanitku a říká "Přijeďte rychle,
ten chlap má varlata až někde na poli!", načež se ho doktor zeptá
"A kde je orgán?" a on odpoví "U telefonu!").
Rozbitým oknem proskočte na
louku a jděte do pootevřených dveří na protější straně, dejte si ovšem
pozor na překvápko - bude vás chtít poznat další pan elektrikář (mně spíš
připadá jako šnek s nohama, ale vysílá docela nepříjemné blesky). Až ho
budete zabíjet, tak buďte dostatečně daleko, protože má auto-destrukční
sklony a ty by vás mohly bolet.
Po vyřešení elektrického problému pokračujte ke dveřím ve skále, výtahem
vyjeďte do laboratoře, pozabíjejte koho chcete, seberte broučky za sklem
vlevo (čudlík mají hned vedle) a dveřmi na stejné straně vyjděte na
chodbu (těmi vpravo byste se vrátili k rozbitému oknu). V místnostech s nápisem
"STORAGE" se obohaťte o trochu armoru a střeliva a rozbitými dveřmi
hupsněte do výtahové kabiny, odkud po mříži a pak po žebříku vyšplhejte
na římsu nahoře a z ní skočte na dveře vyčnívající do šachty.
Pokračujte chodbou vlevo a o
kousek dál použijte další výtah, tentokrát funkční, kterým se dostanete
zase dolů a půjdete do místnosti napravo. Tady si v rohu před sebou můžete
všimnout červené díry, a pokud se ptáte co tam je, tak odpověď je tato: několik
broučků které můžete sebrat, ale ještě víc těch, kteří po vás hned půjdou.
Rozbijte okno, pokud máte dobré
oči a mušku, tak odsud odstřelte zmetky pod vámi, jděte k nim a trpíte-li
nedostatkem energie, tak si na chvilku stoupněte do jezírka s živou vodou.
Najděte tři zelené věci se zelenou koulí navrchu a tu sbírejte tak dlouho,
dokud to půjde (max. 20), obnovují se přibližně každých 10 vteřin.
Potom jděte do dveří ve skále
a vyjeďte do další laboratoře, kde na zemi najdete zelenou zrůdičku.
Nebojte se jí a klidně se s ní skamaráďte protože je velmi praktická
(funguje jako tarasnice), krmit jí budete zelenými koulemi které jste před
chvilkou sbírali (mimochodem, když do nich střelíte tak vybouchnou, jsou to
jakési vesmírné granáty).
Projděte zbytkem laboratoří až
do té ze které jsou vidět stropní lovci, jestli chcete, tak zmačkněte čudlík
na ovládacím panelu a poslechněte si holografický vzkaz který říká přibližně
toto: "Nazdar Waltře, o těchhle formách života jsme zjistili jen to, že
jsou z nějakého divného organického materiálu. Bohužel mě šéf dnes
povolal do laboratoře "ANOMALOUS MATERIALS" na jeden důležitý
experiment (co to asi bude? - pozn. autora), podívej se na druh č. 1176).
I když nejste Walter, tak si
prohlédněte druh 1176 v další místnosti, bude se vám moc hodit. Jako zbraň
je k ničemu, ale dá se s tím perfektně šplhat, což zjistíte velmi brzy.
Namiřte vaší novou hračku (dále jen stropní lovec) na obličej Ilony Csákové
(ta zelená věc přilepená na zdi), držte "attack" tak dlouho dokud
se nepřitáhnete a pak se pusťte.
Pokračujte dál a až vyjedete
výtahem do místnosti kde jsou nalevo schody a napravo chodba na jejímž konci
je výtah, tak můžete buď rovnou odejít po schodech, nebo si nejdřív výtahem
vpravo zajet pro pár věcí (což ovšem není bez rizika), pak se sem vrátit
a pokračovat v cestě.
Až se setkáte s drápy vyčuhujícími ze země a zběsile bodajícími směrem
zdroje hluku, tak si stoupněte tak, abyste se bez většího rizika mohli přitáhnout
k zelené věci v díře vysoko ve zdi, počkejte až se dr. Drápek uklidní,
nebo ho uklidněte sami (zraňte ho do trupu) a pomocí stropního lovce tam
pronikněte. Když budete dost opatrní, tak byste mohli vzít i náboje do
brokovnice a granáty na výčnělku pod dírou, důležité je abyste se plížili
a on vás neslyšel. V díře vlezte do větračky, v následující místnosti
pákou nalevo od rádia vypněte větrák v červené šachtě, vlezte do ní a
běžte dál
PIT WORM'S NEST
Nelekněte se hýkavých zvuků,
strach si šetřete na jejich původce, jednookého hnusného červa, kterého
budete muset zneškodnit.
Až vejdete do "WASTE
STATION 01" (je to napsáno na dveřích), tak si stoupněte před panel
který ovládá most a momentálně je "OBSTRUCTED" výše zmiňovaným
organizmem, počkejte než tento dotyčný vystřelí zelený paprsek a než to
stihne zopakovat, tak skočte na lávku pod vámi a utečte, výšky se nebojte.
Pod rozbitými schody zničte
bedny a prolezte větračkou v rohu, načež se ocitnete v místnosti s panelem
na kterém je páčka a dvě kontrolky s nápisy "GEARBOX" a "VALVE"
(vtipné, že?), ignorujte ho a jděte do "WASTE STATION 02" nebo do
"WASTE STATION 03" (na pořadí nezáleží).
Ve dvojce se dostaňte do místnosti
s červeným tlačítkem, zmačkněte ho a začne se lisovat hromada beden a jiného
harampádí přes které jste před chvilkou přelézali. Až bude hotovo, tak
rozbijte mříž v podlaze mezi čelistmi lisu a skočte dolů. Dojděte k
panelu na kterém je napsáno něco o gearboxu a červená páčka, kterou
"jůzněte" a plavte zpátky do "WASTE STATION 01".
Ve trojce dojděte k bedně s nápisem
"STEAM VENT", pákou uvolněte páry a jděte zpátky do jedničky.
Tady si otočnou pákou na zdi otevřete dveře a dojděte ke zbouraným schodům,
po kterých se dostaňte o patro výš. Na první pohled je to lehčí než na
druhý pohled, každopádně je to v pohodě: stoupněte si k levé zdi, rozběhněte
se, na okraji první půlky schodiště skočte a současně zmačkněte a držte
skrčení; až se přichytíte na druhé půlce schodů, tak pusťte skrčení a
jděte dál. Zůstaňte stát těsně před futrem, vemte si stropního lovce a
přitáhněte se na plošinu o patro výš a trochu vpravo, kde otočte kolem
pod nápisem "PRESSURE VALVE" a rychle se ztraťte.
Potom se vraťte do místnosti
kde jste předtím ignorovali panel s nápisy "GEARBOX" a "VALVE",
pokud je všechno připraveno (musí svítit obě kontrolky) tak spusťte
divadlo a vychutnejte si umírajícího příslušníka mimozemské rasy
("TEST FIRE" v HL byl podle mě daleko efektivnější).
Až se zrůda rozteče, tak se
vraťte k ovládání mostu, který je nyní "OPERATIONAL", vysuňte
ho a vrhněte se do dalších jatek.
FOXTROT UNIFORM
Až vylezete z kanálu na otevřené
prostranství, kde vás banda mužů v černém bude chtít vykuchat, tak
prolezte červeným, šikmo posazeným kontejnerem a než vyskočíte na druhé
straně, tak sejměte chlápka ve věžičce před vámi. Dírou vyhrabanou pod
zdí se proplazte do skladiště, kde najdete užitečnou munici (jako byste jí
neměli dost, co?) a dva kolegáčky.
Na novém otevřeném prostranství (ne, není to nákladové nádraží Žižkov)
si dejte všude pozor na sudy, bedny, laserové bomby - NIC NESMÍ
VYBOUCHNOUT!!! (až na pár vyjímek, ale ty vám nebudu popisovat). Ono to pak
stejně bouchne, ale to už budete hodně daleko a až se sem vrátíte, tak to
tu ani nepoznáte. Hned vlevo je věž a v ní někdo kdo by vás chtěl zabít,
nedovolte mu to (já mu svůj nesouhlas oznamuji raketovou poštou), dalšího
takového nezbedu nejlépe sejmete, když si stoupnete pod věž kterou jste právě
vyčistili a podíváte se za kontejnery, kde v dálce uvidíte stejnou situaci
jako před chvilkou.
Jistě vás vaši vojáci
informovali o snajprovi který tu řádí, takže byste ho měli vyřešit, a
sice následujícím způsobem: obejděte kontejnery před vámi (neukazujte se
na otevřeném prostoru), jděte doleva, kde se pro změnu držte u těch
nalevo, až budete u věže kterou jste předtím čistili, tak jděte do dveří
vlevo, vylezte po žebříku a budete u cíle. Sejměte ho jak je vám libo (já
to dělám bombově a vychutnávám si jen zvuky) a za odměnu obdržíte jeho
snajprovku.
O notný kus dál uslyšíte bitku mezi muži v černém a vesmířany. Až skončí,
tak se vypořádejte s tím co zbude (opravdu by to neměl být problém),
sestupte do kanálu mezi kontejnery vlevo a jděte dál. Nelekněte se burácivých
zvuků, to jen vybuchuje to co vypadalo jako nákladové nádraží Žižkov (teď
to spíš připomíná Berlín z roku 1945). V chodbách které se před vámi
rozvíjejí je 5 těch velkých elektrických zmetků co se podobají šnekům s
nohami (ať žije teleportovač). Když na prvním rozcestí zahnete doleva a půjdete
pořád rovně, tak narazíte na rouru u které jděte doprava, sejměte ještě
jednoho šneka a dostanete se k vodě.
Tady je to trochu komplikovanější a musíte jednat velmi rychle. Vylezte po
žebříku a běžte k otevřené bráně před vámi, použijte páku napravo a
to samé udělejte u druhých vrat, kam se dostanete přes lávku nad vodou. Až
toto vykonáte, tak pozabíjejte těch pár bodákometů co sem stihlo naběhnout
(dokud nezavřete obě vrata, tak sem lezou do nekonečna), posbírejte věci v
bednách a vrhněte se do další temné chodby.
Pokud máte, tak na zeď nastražte
několik laserových bomb (tak abyste je mohli podlézt) a přilákejte sem šneka
co číhá za rohem. Ostatní šneky též přilákejte a nechte je jít až k východu
z těchto katakomb, kde se zastaví a dál nepůjdou, takže je budete moci krásně
sejmout třeba brokárnou. Zanedlouho zjistíte, jaké jste bezcitné svině
které z několika malých šnečků udělali sirotky, takže aby vás netrápilo
svědomí, tak je pošlete za rodiči.
Až uslyšíte lidské hlasy, tak najděte žebřík, počkejte než vám svářeč
otevře mříž a vylezte nahoru. Poznáváte to tu? Berlín 1945. Seberte své
vojáky a koste vesele dál. Naproti východu ze zbourané budovy je mezi modrým
a červeným kontejnerem průchod a za ním na zemi bomby s nějakým palivem či
co, rozstřelte je a v kontejneru za nimi najdete granáty a C4.
O pořádný kus dál dojdete k přehradě (kde už jsem to místo sakra viděl?)
na které je přivázána taková malinkatá zrůdička (ta je mi také povědomá)
a těší se jen na vás. Máte několik možností - ta první je, že počkáte
než jí vojáci na druhé straně hráze zastřelí (trvá to skoro tak dlouho,
jako když v oblíbené hře Sin nahráváte pozici J), mezitím si můžete udělat
kafe, vyvenčit psa, nebo třeba zajít na pivo (které by však mohlo vaší
pozornost úplně odlákat od pařby, což se mi stalo nejednou). Druhá, myslím
že nejpraktičtější metoda je, že se pomocí stropního lovce přitáhnete
na opačnou stranu hráze, kam se však vzápětí teleportují dva elektrikáři
co útočí svým broukem. Pokud je necháte být, tak se i oni pustí do drobečka
uprostřed mostu a vás si nebudou všímat (dokud ho nezabijí), což vám dá
možnost jím pod nohy v klidu naházet pár náloží a odpravit je, ale v každém
případě budete pomocí detonátoru na zemi muset odpálit nálože na mostě,
což udělá trochu neplechu a vy budete moci skočit do otevřené roury v kráteru.
THE PACKAGE (Pakárna - pozn. autora)
Unášející proud vody vás
tlačí na nerozbitnou mříž v rouře, vy však buďte silní, otočte se a
dotlačte se do východu vlevo, kudy se dostanete na otevřené prostranství.
Po plovoucím sudu vyskočte na skálu a dojděte si pro náboje do brokárny.
Potom jděte údolím dál, až
potkáte dva vojáky kteří vám řeknou nějakou drsnou hlášku a pustí se
do akce (sami, hmm…), jděte za nimi, počkejte až dostřílejí, pokud někdo
z nich přežije tak ho když tak vemte s sebou a běžte doprava. Oběhněte
kolem zříceného letadla a buď rovnou utečte říčkou před vámi, nebo
vykoste lidi u kulometu, rychle se otočte a sejměte dva zmetky kteří vás přepadli
zezadu, načež se chopte kulase a pobijte další černé agenty, kteří vyběhnou
přímo před vámi. Po této akci odejděte výše zmíněnou říčkou.
Po loadingu vyběhnete na docela velké prostranství, kde běžte pořád rovně
až k minometu který na vás střílí z protější strany tohoto prostoru
(cestou si nalevo všimněte zavřeného poklopu co vypadá jako vchod do sklepa
u amerického domu), naházejte nahoru pár granátů a poslouchejte kdy spadne
zbraň na zem, což je znamení že už na vás nebudou padat miny. Pokud byste
chtěli jít pro věci ve zbouraném baráku uprostřed tohoto prostoru, tak si
dejte bacha, protože jakmile tam skočíte, tak se kolem objeví několik
broukových elektrikářů.
Od minometu běžte do dveří v rohu mezi dvěma vraty s cedulemi
"ORDINANCE STORAGE FACILITY", v místnosti sejměte jednoho hajzla a
použijte rádio, ty hovada si budou myslet že jste jeden z nich a otevřou vám
výše zmíněný poklop poblíž havarovaného tanku.
Vejděte tam, po bednách doskákejte za bílou rouru a projděte až do místnosti
se schodištěm, po kterém vyjděte nahoru a budete u minometu. Nevrhejte se na
něj se zvědavostí měsíčního dítěte, ale pojistěte se proti hrozícímu
nebezpečí, a to tak, že ke dveřím dejte trochu C4 a až se sem teleportují
dva elektrikáři (pokochejte se pohledem na staré dobré zelenolejzráky), tak
jí odpalte, ale to jsem snad ani nemusel říkat. Minometem můžete zničit
tank, vodojem a celou ohradu za ním, která je ze všeho nejdůležitější,
protože dveře za ní vedou dál (nesnažte se odpálit velká červená vrata,
nejde to).
V další mapě si dejte pozor,
protože jakmile vyběhnete na zbombardovaný dvůr, tak se zpoza rohu vyvalí
Apache a začne po vás pálit, zkuste na něj ještěrku co střílí zelené
koule. Až bude klid, tak vylezte na střechu (nebo podlahu prvního patra?)
budovy napravo od vchodu kterým jste přišli a odtud skočte na druhou stranu.
V převráceném náklaďáku si vemte armor a náboje do snajprovky, po žebříku
opodál vylezte na střechu kde přes větrací zařízení skočte na další,
na jejím konci slezte po žebříku, podlezte havarovaná vrata a v místnosti
za nimi pákou v koutě vypněte proud, načež se vraťte a přes kabel který
předtím tak krásně probíjel přelezte na druhou stranu, kde otevřenou mříží
ve větračce vlezte do garáží.
V parkovacím areálu jděte o
úroveň níž, kde se můžete, ale taky nemusíte zúčastnit bitvy která právě
probíhá a po jejím skončení dodělejte oslabené vítěze (bacha na strop).
Až bude ticho, tak po nevkusně zaparkovaném automobilu vylezte do další větračky,
kde vám securiťák řekne něco o mužích v černém a odmítne s vámi jít,
takže jděte klidně dál. V garáži kde vylezete projděte vraty se STOPkou,
nalevo od dveří které vám další securiťák odmítá otevřít, na stojícím
náklaďáku vypněte jadernou hlavici a jděte zpátky.
Nyní vám bezpečák otevře,
pochválí a sdělí, že jediná cesta odsud je přes zásobovací systém,
který teď muži v černém používají jako cílovou stanici pro příchozí
vesmířany.
WORLDS COLLIDE
Sjeďte výtahem do skladiště,
kde vás přivítá banda hajzlů s uzinami a pár snajprů. Po jejich vykosení
jděte k pásu na kterém se přepravují bedny, úplně vpravo ho přejděte,
vyskákejte po nedřevěných bednách a jděte k protější zdi, kde seskočte
zase na zem. Načasujte si to, běžte po pásu proti bednám a asi po dvou
metrech se schovejte v zákoutí vlevo, až odjede bedna, tak běžte dál a
vpravo vběhněte do další části skladiště, kde vás též vřele přivítají.
Vyjeďte výtahem napravo a přes všelijaké bedny a palety se dostaňte do
chodby ze které můžete skočit na houpající se bedny, přes ně a okolní
kontejnery pak seskákejte na zem (pokud máte aspoň 50% health, tak můžete
skočit rovnou, dole je stejně hafo energie.
Na konci mírně stoupající
chodby je securiťák který vám dá instrukce a popřeje hodně štěstí.
Posbírejte potřebnou munici, sjeďte velkým výtahem a jděte dál až k velké
růžové věci do které vlétávají podivná světélka.
Když chvilku počkáte, tak se
dočkáte finálního monstra, kterého zabijete následujícím způsobem:
vedle žebříku zarostlého v zelené sr-censored je lano po kterém vyšplhejte
nahoru, pokud máte málo energie, tak si jí doplňte v jezírku s živou vodou
v rohu, jděte do druhé místnosti, laserem napravo střelte zrůdu do oka, přejděte
na druhou stranu místnosti kde udělejte to samé (až bude zničený můstek,
tak budete muset použít stropního lovce), potom RYCHLE sejděte po žebříku
za vámi a střelte doprostřed růžové koule v otevřeném břiše monstra
(nejlepší je na to snajprovka), načež zabte elektrikáře kterého sem zraněný
blbec přivolá. Celé to několikrát zopakujte a Half-life: Opposing Force
bude pokořen. Outro je asi pro každého záhadou - pro někoho lingvistickou,
pro někoho zas tajemnou, v každém případě to pro ubohého Sheparda nebude
šťastný konec.
|