Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Magic Carpet 2 - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Magic Carpet 2
Příchod pána démonů
Svět se nikdy nedozvěděl, že
jsi to byl ty,čarodějnický učeň, kdo znovu obnovil rovnováhu roztříštěné
říše. Bude to staletí před tím, než velký historik Molenubar zpracuje dějiny
Války Čarodějů, a tvoji velkou roli v ní.Zatím jsi spokojen, chodíš
anonymně mezi lidmi, kteří ti vděčí za své životy, a nekromancii necháváš
pro ty, kteří jsou dost blázniví, aby riskovali své nesmrtelné duše a
pohrávali si s černým uměním.
Ale vedle našeho světa
existuje ještě další svět, pro člověka neviditelný, dostupný jen pro
mrtvé. Je to Netherworld, Podsvětí, svět démonů a ztracených duší, navždy
od nás odloučených. Pravě z této temné říše se vynořil Pán Démonů,
Vissuluth Jediný. Hodoval na duších navždy zatracených v Podsvětí, stal
se tak dostatečně mocným, aby překročil velký záliv mezi svým a naším
světem. Teď tento démon temnoty a jeho hroziví oblíbenci ohrožují svět
lidí. Náhlé Vissuluthovo objevení vyvolalo mezi lidmi paniku. Je zde někdo,
kdo je zachrání? Žádný hrdina, který se vynoří v nejkritičtější chvíli?
Objevení tvého starého mistra Kafkara, jehož duše snáší zatracení Podsvětí,
tě přesvědčilo, abys opět navlékl kouzelnický plášť. Pod jeho přízračným
vedením jsi připraven vkročit do podsvětí, čelit silám temnot v jejich
vlastní říši, a zničit Vissulutha, než bude moci ohrožovat lidstvo. Znovu
jsi připraven použít Kouzelný Koberec, vylétnout do nebezpečí, zvítězit,
nebo jaký osud tě očekává.
Let do hrůzy
Zničit Vissulutha a jeho přisluhovače
nebude jednoduchý úkol. Naštěstí ti bude pomáhat Kafkar, s duší týranou
v podsvětí, ze všech svých zesláblých magických sil. Bude tě informovat
o úkolu, který máš splnit, abys mohl zvítězit nad projevy zla.
Vissuluth je dohromady pánem nad 25 říšemi, plnými démonů. Ptáci a zvířata
v každé z nich jsou nějak poznamenáni zlem, a v tlupách tě budou napadat.
Navíc sedm ze služebníků Velkého Démona je na svobodě, jeden mocnější
než druhý, a nezastaví se, pokud tě nezničí.
Poslání je plné nebezpečí. Nejdůležitější je nasbírat tolik many,
kolik budeš jen moci, do svého hradu, abys shromažďoval sílu na budoucí
boje. Aby ti pomohl, ukáže ti Kafkar kouzla, ukrytá v každé říši; shromažďuj
je a používej s rozumem. Jestliže někde zvítězí zlo, musíš spěchat na
další misi, abys to stihl. Až to všechno přežiješ, dočkáš se posledního
soubojem se samotným Vissuluthem. Upředl kolem svojí černé pevnosti
neproniknutelnou stěnu z temnoty. Jen tehdy, když porazíš Pána Démonů, je
tvoje poslání splněno.
Drž se moudré rady - buď ostražitý, dobře létej, a navždy odstraň zlo
ze světa.
Mapa podsvětí
Je to mapa celé Vissuluthovy říše.
Pohybuješ se po ní tak, že kurzorem najedeš na okraj mapy. Jakmile zahájíš
poslání, Kafkar tě uvede do první z dvaceti pěti království. Projdeš
magickou bránou. Dostaneš se tak do Game Screen. Jakmile úspěšně skončíš
misi, vrátíš se do mapy Podsvětí, kde je již získané území ozdobeno
tvojí vlaječkou. Objeví se další vstupní brána...Game screen (hrací
obrazovka)
Na počátku se objeví shrnutí
tvého úkolu, na Vševidoucím Oku je červenou šipečkou označen cíl. Mise
může mít různé cíle o různé obtížnosti; jakmile jeden cíl splníš,
opět se objeví další úkol, a šipka ukáže na další cíl. Stisknutím O
si prohlédneš současný úkol.
Vševidoucí Oko
Kulatá mapka v levém horním
rohu. Ty se svým kobercem jsi vždy ve středu mapky. Ostatní objekty mají určité
barvy, podle kterých je můžeš poznat. Barva příslušející objektům:
- modrá
blikající - marker stone, značící kámen
- bílý
bod - bytost (levely v noci, v jeskyni)
- černý
bod - bytost (ve dne)
- růžový
čtverec - teleport
- blikající
žlutý čtverec - bod, kam letíš
- žlutý
bod - mana, která ti nepatří
- bílá
blikající - tvoje mana
- červené
X - východ
- červený
bod - kouzlo
- bílý
bod v červeném blikajícím čtverci - cílová bytost v noci
- černý
bod v červeném blikajícím čtverci - cílová bytost ve dne
- blikající
červený a bílý bod - svitek zkušenosti
- zelený
bod - strom
- zelený
bod - houba (jen v jeskyních)
- barevný
blikající bod - obsazená budova
- růžový
bod - budova, která není tvoje
- modrý
bod - civilista
- bílý
balón - tvůj balón
- barevný
balón - cizí balón
- blikající
červená šipka - směr k současnému cíli
Kameny vědění
Jsou umístěny na pruhu v horní
části obrazovky. Obrázky v tomto pruhu označují následující:
- CASTLE
STONE - tvůj hrad
- BALOON
STONE - tvůj balón
- SORCERER'S
STONE - čaroděj - a to jsi ty!
U každé ikonky je srdíčko s
červeným pruhem (znázorňuje graficky míru zdraví), a koule s bílým
grafickým znázorněním množství many. U hradu je v grafu many ještě šedý
pruh, který ukazuje, kolik maximálně many může hrad pobrat. Napravo jsou
pak dvě ikonky, které zobrazují dvě právě zvolená kouzla, nachystaná
k použití. Malý graf pod každou ikonkou je mana, a tak určuje, zda můžeš
kouzlo použít, a jak často.
Pokud je balón zničen, mana je
ztracena. Hrad pak vypustí další balón. Na počátku jsou místa pro HRAD a
BALÓN prázdná, dokud nepoužiješ CASTLE SPELL (kouzlo).
Sbírání Many
Mana je klíč ke tvojí síle a
zdraví. V každém království existuje určité množství many. Zničení
nepřítele uvolní jeho manu. Manu nelze zničit.
Existuje ve třech podobách:
tvoje (žlutá), nepřátelská (v barvě nepřítele), a neutrální (zlatá).
Změnit tento stav můžeš jen příslušným kouzlem. Zabezpečit manu musíš
transportem do hradu, i když při útoku na hrad je rovněž ohrožená.
Lidé
Pokud vlastníš dům či obydlí,
mana jejího obyvatele je pod tvojí kontrolou. Nemůžeš ji ale přesunout do
hradu. Lidé, žijící ve městě, jsou třech druhů: town people (obyvatelé
města), traders (obchodníci), builders (stavitelé). Obyvatelé prostě jen
bydlí, stavitelé staví nová obydlí, a obchodníci obcházejí města a prodávají
zboží. Jakmile město dosáhne určité velikosti, vytvoří si vlastní
obrannou armádu z lučištníků. Pokud je město tvoje, pak ti vojáci pomáhají
ve tvém boji.
Tahle idylka se může zhroutit,
pokud zaútočíš na bezbranné obyvatele. Ti na tebe hned útočí, přijdeš
o manu. Může být lákavé zkoušet kouzla na lidech - ale nemusí se ti to
vyplatit.
Dokončení mise
Po splnění všech úkolů
dostaneš pokyn letět k VÝCHODU z mise. Na Vševidoucím Oku je to červený křížek.
Tudy se dostaneš na Mapu Podsvětí. Pokořené království tam nese tvoji
vlajku. Kafkar tě pak pošle na další misi.
Selhání v misi
Pokud jsi zabit před splněním
cílů mise a nemáš žádný hrad, stiskni SPACE a následuje restart. Pokud
ale hrad dosud máš, stiskni SPACE a level pokračuje. Bránou vejdeš do
nedokončené mise.
Mission map
Stiskni ENTER během hry, a
objeví se ti podrobnější mapa. Zaplní levou část obrazovky, ale v pravé
části ještě vidíš na cestu. Na mapě vyznačené objekty mají totožné
značení, jako na Vševidoucím Oku. Dalším stiskem ENTER se vrátíš do
normální herní obrazovky.
Kouzla
Stiskem CONTROL se objeví menu
na dolním okraji obrazovky. Kouzla označíš kliknutím myši, a použít je
ihned kliknutím se stisknutým SHIFTem. Při použití zaklínadla (kouzla) je
okamžitě nasměrováno automaticky na nejbližší agresívní cíl. Proto je
uměním hlavně vybrat správné kouzlo. Označení kouzla v menu kliknutím myši
otevře tři okénka se třemi úrovněmi kouzla. Označ žádanou mohutnost
kouzla, a klikni levým nebo pravým tlačítkem myši. (Tomuto tlačítku se
kouzlo přiřadí). Vybrané kouzlo se objeví v pravém horním rohu obrazovky.
Takto se dají vybrat dvě kouzla. Pokud musíš rychle použít ještě jiné
zaklínadlo, otevři menu kouzel, ukaž na kouzlo, a stiskni SHIFT. Pak klikni
levým nebo pravým tlačítkem myši, a na ikonce se objeví malý trojúhelníček.
Pokud pak letíš, můžeš takto označenými kouzly listovat, při stisknutém
SHIFTu, levým nebo pravým tlačítkem myši (kam bylo kouzlo přiřazeno). U
ikonky zvoleného kouzla je malý sloupcový graf. Proužek musí být nejprve
vyplněn šedou barvou, než začne přibývat bílé barvy - ta označuje
schopnost použít opakovaně zaklínadlo.
Zaklínání
Hru začínáš se dvěma
kouzly, ale časem sbíráš další. Většinou je kouzlo ukryto spolu s
hromadou many. Pozor na hlídače zosobněné nepřátelským démonem. Kouzla
jsou uschována v urnách; sebrání kouzla je jednoduché, jednoduše na urnou
přeletíš. Kouzlo se tak přidá do menu. Zaklínadlo použiješ kliknutím
levého nebo pravého tlačítka myši. Účinek některých kouzel je časově
omezený. Existuje 25 kouzel, a každé má 3 stupně účinku. Vyšší stupeň
určitého kouzla nabudeš zkušenostmi s užíváním nižšího stupně tohoto
kouzla, s úspěšným užíváním. CASTLE SPELL (stavění hradu) se vylepšuje
stavěním hradu, ale můžeš postavit nanejvýš 7 hradů v jednom království.
SVITKY (scrolls) vypadají jako svitky pergamenu. Jejich sbíráním si zvětšuješ
zkušenosti.
Přehled kouzel
- Fireball
(kulový blesk) - ohnivá koule ničí nepřítele
- Rapid
Fireball (rychlý kulový blesk) - více účinný
- Fire
Storm (plamenná bouře) - nejúčinnější
- Possession
(získání do vlastnictví) - ovládá manu
- Mana
Magnet - v určitém okruhu přitáhne a ovládne všechnu manu
- Mana Lock
(zámek) - zabrání nepříteli sebrat takto získanou manu, leda že by měl
stejné zaklínadlo
- Castle
(hrad) - vystaví pevnost, do které je tebou získaná mana dovážena
horkovzdušným balónem. Při použití na již stojící hrad se stavba zvětší,
a zvětší se počet balónů
- Fire
Tower (Plamenná věž) - na hradby přidá obrannou věž
- Lightning
Tower (Věž blesků) - účinnější obranná věž
- Speed Up
(Urychlení) - zdvojnásobí únikovou rychlost koberce
- Super
Speed - trojnásobná rychlost
- Super
Speed Plus - čtyřnásobná rychlost letu
- MetaMorph
1 - promění tě na čas ve včelu (ve dne) nebo světlušku (v noci).
- MetaMorph
2 - změníš se v Cymmeriana.
- MetaMorph
3 - změníš se v létajícího okřídleného draka
- Heal (Léčení)
- vrací ti část zdraví
- Aid
(Pomoc) - silnější kouzlo k uzdravení, na čas
- Constitution
(Ozdravění) - maximální zdraví, na krátko
- Shield 1
(Štít) - snižuje sílu útoku o 25%
- Shield 2
- snižuje sílu útoku o 25%, vydrží 2x déle
- Invulnerable
(Nezranitelný) - kompletní nezranitelnost
- Lightning
(blesk) - blesk do protivníka
- Thunderbolt
(blesk) - silnější blesk
- Thunderstorm
(bouře) - dvakrát silnější blesková smršť
- Rebound 1
(Odraz) - odrazí kouzlo útočníkova zpět na něj
- Rebound 2
- dvojnásobná doba trvání
- Amplify
(Zesílení)- dvakrát zesílí odražené kouzlo
- Meteor 1
- vrhne masivní skálu na protivníka
- Meteor 2
- je dvakrát silnější
- Meteor 3
- ještě silnější
- Teleport
1 - okamžitě se vrátíš na svůj hrad
- Teleport
2 - okamžitě se vrátíš na svůj hrad, a při druhém použití se zase
vrátíš na původní místo
- Castle
Port - opakované použití tě přemisťuje střídavě na tvé současné
místo, na tvůj hrad, a hrady tvých nepřátel
- Invisible
(Neviditelný) - na čas se staneš neviditelný; pokud ale užiješ jiné
další kouzlo, protivník tě napadne
- Possess
Invisible - jako neviditelný můžeš příslušným zaklínadlem sbírat
manu, a přitom jsi neviditelný dál
- Attack
Invisible - můžeš být neviditelný, a přitom útočit
- Beyond
Sight (Pohled dál) - umožní ti vidět dál, pozici ostatních protivníků
a balónů
- See
Invisible (Vidět neviditelné) - vidíš neviditelné nepřátele
- True
Sight (Skutečné vidění) - kombinované kouzlo ze dvou předchozích
- Steal
Mana (Kradení many) - můžeš ukrást manu z majetku nepřítele
- Double
Steal (Dvojitá krádež) - ukradne dvojnásobné množství many nepříteli
- Ransack
(Plenění) - ukradne desetinu uskladněného množství many na nepřátelském
hradě, a tahle neutrální mana se objeví kolem tvého hradu
- Alliance
1 - přiměje bytosti stejného druhu v určitém okruhu bojovat na tvé
straně, na určitý čas
- Alliance
2 - větší rozsah efektu kouzla
- Alliance
3 - největší rozsah působení kouzla
- Duel
(Souboj) - kouzlo tě naváže na protivníka, a automaticky ho pak následuješ
- Mana
Drain (Vysání many) - stejný účinek, jako předchozí stupeň, ale navíc
odsáváš protivníkovi manu, pro sebe
- Health
Drain (Odsávání zdraví) - navázán na protivníka, odsáváš mu zdraví
ve svůj vlastní prospěch
- Tremor 1
- otřes země, poškodí nepřátele
- Tremor 2
- větší rozsah a delší doba otřesů
- Tremor 3
- nejsilnější chvění, nejdéle a v největším rozsahu
- Crater 1
- vyhloubí jámu do země, a může tak uvěznit nepřítele
- Crater 2
- větší jáma
- Crater 3
- největší jáma
- Earthquake
1 (Zemětřesení) - účinnější otřesy než Tremor
- Earthquake
2 - silnější a déle trvající zemětřesení
- Earthquake
3 - ještě silnější
- Volcano 1
(Sopka) - vytvoří malou sopku, plivající trochu lávy
- Volcano 2
- větší sopka, více lávy
- Volcano 3
- ještě víc
- Summon
Army 1 (Svolání armády) - svolá armádu 8 velkých včel (ve dne) nebo
světlušek (v noci), které ti pomáhají
- Summon
Army 2 - přivolá ti na pomoc 4 Cymmeriany
- Summon
Army 3 - pomáhají ti 2 velcí okřídlení draci. Poznámka: přivolané
bytosti zmizí, pokud nejsou nablízku nepřátelští kouzelníci
- Gravity
Well 1 (Gravitační studna) - nasaje bytosti a nepřátele do hlubin zapomnění
- Gravity
Well 2 - silnější verze stejného kouzla
- Gravity
Well 3 - nejsilnější odsávač monster
- Whirlwind
1 (Smršť) - pozemské bytosti nasaje do vzdušného víru
- Whirlwind
2 - déletrvající a silnější verze
- Whirlwind
3 - nejsilnější uragán
- Fool's
Mana - vytvoří několik koulí falešné many, která při pokusu o uchvácení
protivníkem na něho vyšle kulový blesk
- Rapid
Fire Fool's Mana (falešná mana s Rapid Fire) - tak tahle mana vyšle Rapid
Fire.
- Lightning
Fool's Mana - falešná mana, trestající uchvatitele tím nejsilnějším
zábleskem
- Magic
Mine 1 (Magická mina) - použitím kouzla vznikne na čas uzel, který střílí
na okolojdoucí kouzelníky útočná kouzla. Pro hráče je neviditelný, a
vystřelí dvakrát.
- Magic
Mine 2 - uzel vystřelí 4x, a vydrží déle
- Magic
Mine 3 - vystřelí 8x a vydrží daleko déle
Démoni
Různé bytosti ve Vissuluthově
říši jsou infikovány jeho zlem. Kromě toho je zde sedm démonických služebníků.
Nyphur (The Shapechanger, Mění tvar)
Kouzelník, který může měnit
podobu, je prvním strážcem Podsvětí. Nekonečně patolízalský vůči svému
pánu, bere svou povinnost velice vážně, a chrání první linii proti vetřelcům.
Bere na sebe nejčastěji podobu velkého pavouka s lidskou hlavou. Je ukrutný
a kluzký protivník. Také podniká výpady mimo hranice svého království, a
čím dále se zatoulá, tím je zranitelnější.
Rahn (The Destructor, Ničitel)
Anarchie a násilí, vládce
okrajové říše T'Klom. Zachvácen chaosem patří k těm nejnižším v
hierarchii Podsvětí. Vissuluth ho shledává zábavným, ale ne dost spolehlivým.
Jark (The Hunter, Lovec)
V prostředí Černých Plání
je bohem. Bytosti jsou zcela pod jeho kontrolou, což ho uspokojuje. Nehledá větší
moc, ani větší prospěch u svého pána. Pohrdá věčnou rivalitou mezi
Nyphurem a Rahnem.
Belix (The Pitiless One, Nelítostný)
Byl prvním mágem, který sloužil
Pánu Démonů, a byl vybaven kouzly, mocí a bohatstvím, o jakých se lidstvu
ani nesnilo. Jeho chamtivost rostla každou kořistí, a sžírán žárlivostí
chtěl mít i Prish pro sebe. Za použití zaklínadel ji přivolal do svého království,
uvěznil ji a řekl Vissuluthovi, že je mrtvá. Jeho mistr odhalil zradu a vydrápal
Belixovi oči a jazyk, a do kouzelníkova čela implantoval jedno magické oko,
takže od té doby vidí vše, co vidí Belix.
Elyssiia (The Trainer, Trenérka)
Jméno Elyssia je známé v říši
smrtelníků jako jméno velkého stratéga, která téměř vyhrála Válku
Kouzelníků. Na určitý čas i vládla říši. Ale nakonec byla přemožena
početní převahou kouzelníků, kteří se cítili ohroženi a spojili se
proti ní. Každopádně stvořila mnoho kouzel a stále je zná. Je Vissuluthovým
skvělým generálem, a je hrozným nepřítelem.
Yragore
Když plánoval Pán Démonů válku
proti humanitě, hledal spojence mezi nejmocnějšími kouzelníky, mrtvými či
živými. Jeden z těch mrtvých, kterého Vissuluth přivolal ze záhrobí, byl
Yragore, opravdový mistr bojové magie z pradávných časů. To on přivedl létající
draky z Bouřkových Hor pod Vissuluthovu vládu. Nebezpečný zloděj mu ukradl
tajemství tohoto kouzla a uvrhl kletbu na kouzelníka, takže na svoji ztrátu
kouzel zapomněl. Zloděj zahynul na svazích zrádných hor, kde Yragore
hlídá v mukách.
Prish
Královna Vnitřních Říší,
Vysoká Kněžka Podsvětí, a milenka samotného Pána Démonů, je nejmocnější
čarodějkou říší. V nepřítomnosti svého pána vládne ona, ovládá
strachem a nelítostností, kterých nejsou uchráněni smrtelníci, monstra ani
kouzelníci.
Bestie
Archers (Lučištníci)
Tihle lidé pod vlivem putují z
říše do říše ve skupinách a střílejí z luků.
Bees (Včely)
Shlukují se dohromady a útočí
na tebe i tvůj hrad. Jsou vyzbrojené žihadly, takže se musejí přiblížit.
Castle Archers (Střelci na hradě)
Lučištníci vázaní na hrady,
odkud tě odstřelují.
Cymmerians
Okřídlené bytosti, špatně
se ničí a jsou vyzbrojeni kulovými blesky. Při jejich smrti nezbude žádná
mana, ale naopak hromádka malých, rychlých brouků. Ti se pohybují po vodě
i pevnině směrem ke tvému hradu. Jakmile ho najdou, oždibují jeho zdi a způsobují
tak jeho poškození. Lehce se dají zabít jedinou ranou, ale kvůli rychlosti
se do nich jen špatně trefuje.
Devils (Ďáblové)
Malí rohatí ďáblové brázdí
pevninu i vody. Útočí kulovými blesky a jsou pěkně vychytralí.
Dragons (Draci)
Létající draci, vyhýbající
se jednoduchým kouzlům, ale jinak nejsou těžce přemožitelní. Pohybují se
osaměle a útočí středně silnými ohnivými koulemi.
Fireflies (světlušky)
Létají v hejnu a neútočí,
dokud neuděláš první tah. Pokud pak zaútočí, mají jedovatá žihadla.
Lehce se však zabíjejí.
Goats (Kozy)
Hloupá zvířata, která putují
ve stádu. Neútočí, lehce se zabíjejí, takže jsou dobrým zdrojem many.
Hydras (Hydry)
Velké, vícehlavé pozemní
bestie, které útočí na potkání, jsou jedny z nejhůře zranitelných. Každá
hlava musí být zničena, než celá bytost zahyne, a navíc krk a hlava mohou
regenerovat. Vystřelují mocné kulové blesky z každé hlavy. Jsou velkým
nebezpečím.
Leviathans
Vodní příšery, číhající
na povrchu moří, pokud se nepřiblíží oběť. Tehdy se potopí, aby se vynořili
a napadli nepřítele. Špatně se zabíjejí, zvláště, když se ukrývají
ve vodě.
Mana Worms (Mana Červy)
Jsou složeni z čisté many,
putují se vzdušnými proudy, neútočí, ani se nedají zničit. Může být
ale získán, pokud máš hrad, a pomalu pak putuje k hradu jako zdroj many.
Monticores
Rychlá suchozemská zvířata,
putující ve stádech. Útočí na potkání, a používá k omráčení střely,
které na čas zpomalí reakce oběti. Mají kumulační efekt, tedy jejich účinek
se sčítá. Jakmile jsi zcela omráčen, napadnou tě a poraní. Jen poměrně
těžko se dají zabít.
Moon Dwellers (Měsíčňan)
Vyskytují se vysoko ve vzduchu,
hledají balóny s manou, které pak konzumují. Když se zabývají manou, jakéhokoli
útočníka v okolí napadnou ohnivou koulí. Když je málo many, sestupují do
nižších výšek, a zde také mohou být napadeni. Dají se jen těžce zabít,
ale po smrti předají mnoho many.
Sentinels (Stráže)
Jsou z kamene, pomalu se pohybují.
Vidí na velkou vzdálenost, a hráče napadají mohutnými ohnivými koulemi.
Jsou v podstatě nezničitelní.
Skeletons (Kostlivci)
Házejí šípy na tebe i tvůj
hrad. Nenávidí lidské lučištníky, kteří stráží města a obydlí, a
zabíjejí je, aby rozšířili armádu nesmrtelných.
Spiders (Pavouci)
Rychle se pohybují, špatně
zabíjejí. Vystřelují střely, které tě na čas znehybní, a umožní přiblížit
se pavoukovi s žihadlem.
Troglodytes
Velcí obyvatelé jeskyň, jsou
neuvěřitelně silní a odolní. Jako munici házejí balvany.
Worms (Červi)
Jsou ozbrojeni kulovými blesky,
které tě mohou sestřelit.
Wyvern (Okřídlený drak)
Létající noční můra, která
dělá z Draka malé jehně. jsou ozbrojeni rychlými kulovými blesky, a jsou
imunní proti Rebound spell. Napadá hrady, a i když jsou napůl zničeni,
mohou regenerovat velmi rychle.
Zombies
Armáda nesmrtelných se toulá
po pevnině, hledají hráče, ze kterých nasávají manu. Lehce je zabiješ,
ale odčerpáním many ti zabrání v útoku. Jsou v podstatě průhlední, a
teprve když se přiblížíš, ucítíš smrad rozkládajícího se masa, pak
se teprve plně ukážou. Občas Zombie ukradnou kouzla a předměty k dalšímu
týrání a dráždění.
Území Vissuluthu
Mise 1
Cílem je starobylé město
Jahwl, kde přebývají duše zatracených. Jedno z málo strážených periferních
království, pokud vám noční mise nedělají problémy.
Mise 2
Ostrov Kopahk byl kdysi okupován
velkou kouzelnicí Payahandrou. Příchod Vissulutha ji připravil o tohle nebe,
unikla, a zanechala po sobě spoustu kouzel. Ostrov je nyní hlídán jedním nižším
démonem Temného Pána.
Mise 3
Pevnost Nyphura, měnícího
podobu, dobře střežená. Napadnout tohoto démona a jeho pomocníky, jen s pár
kouzly, za dne, je čiré šílenství. Ale je to nutné.
Mise 4
Podsvětí pavouků je
klaustrofobická jeskyně plná hrozby a pavučin. Temnotu osvětlují potoky vřelé
lávy, a stalagmity, stalaktity a úzké průchody činí tvé manévrování
obtížné.
Mise 5
Vnější Podsvětí T'Klom,
bojují o nadvládu Nyphur a Rahn. Musíš odstranit oba, prolétaje mezi
ostrovy, a slunce Podsvětí ti příliš nepomůže.
Mise 6
Labyrint Ztracených Duší je
podzemní pevnost neživých. Mnozí sem vešli, aby nalezli velkou moc ukrytou
někde zde, ale žádný se nevrátil, aby mohl říci, co jeskyně ukrývají.
Budeš první?
Mise 7
Hory Perilia jsou hlídány třemi
Vissuluthovými sluhy, kteří zde ve spojení vládnou. Nedej se rozptýlit krásnou
scenerií, nebo spadneš jako kámen dolů. Útok pod pláštěm tmy ti může dát
nějaké šance.
Mise 8
Černé Pláně se dají dosáhnout
jen skrze tunely v horách. Zdolej jeskyně opatrným manévrováním, které
ses naučil v předchozích misích. Ale pozor, tunely jsou přecpány hrůzami.
Mise 9
Černé Pláně jsou oblast holých
skal, kde vládne Jark, Pán Středního Podsvětí, kde nemilosrdně pálí
slunce. Oblast je obydlena neviděnými příšerami.
Mise 10
Než se vypořádáš s Černými
Pláněmi, je už tma. Prázdné kopcovité pustiny Cymmerie, které před tebou
vyvstávají, jsou smrtelným koutem po setmění, a budeš potřebovat dobře
hlídat svůj hrad před podivnými příšerami.
Mise 11
Noční cesta napříč
Cymmerijským Mořem je tvým dalším úkolem. Dej pozor na vše, co číhá
ukryté ve vlnách, a nezapomeň, že nikde není kousek země k odpočinku.
Mise 12
Před staletími zaklel Pán Démonů
armády čarodějů, kteří proti němu povstali, do kamene. Musíš projít
jeskyně, kde jsou jejich zbytky odpočívající po staletí. Po těch letech
trápení nejsou tihle čarodějové opravdu nejšťastnější.
Mise 13
Kdysi krásné Podsvětí
Galiphur je hornatá krajina, kde se zasněžené vrcholky blyští v plném
slunci. Nyní je ale tohle království pustošeno válkou mezi čtyřmi čaroději,
kteří se sem dostali z okrajových říší. Rozděl a panuj.
Mise 14
Cesta do Podsvětí je ztracena
v mohutných erupcích Ohnivých Vrcholků. Oblast musíš zdolávat opatrně,
protože tenhle sopečný ostrov vyvrhuje sloupy ohně, a ty tě mohou srazit
dolů.
Mise 15
Dole pod tebou leží Podsvětí
Zyggogg. Z tohoto tmavého a hrůzného místa si Vissuluth vybral ty nejmocnější
bestie a sestavil z nich armádu. Musíš čelit útoku těch nejhorších stvůr
z Pánovy říše.
Mise 16
Hlubiny Podsvětí Darklava, kde
přebývá pradávná civilizace horníků, jsou ohroženy novou hrozbou. Zastav
ničivý proud vycházející z hrozivých hlubin.
Mise 17
Arény C'lannesh jsou známé po
celém Podsvětí smrtícím sportem, který se zde pořádá. Tví nepřátelé
pro tebe zorganizovali speciální překvapení, které si vyžádá od tvého létajícího
koberce a zaříkacích schopností maximum.
Mise 18
Bouřlivé Výšiny jsou
impozantním útvarem, obklopeným opuštěnými pláněmi. Oblasti vládnou
Vissuluthovi nejmocnější služebníci, kteří velí těm nejděsivějším příšerám.
Dá se jen doporučit, aby ses těmito pláněmi rychle prodral během noci.
Mise 19
Všichni služebníci Pána Démonů,
které jsi svými schopnostmi časem pokořil, se připravují proti tobě na noční
útok, téhle skalnaté pustině. Doufejme, že jsi se na útok dostatečně připravil.
Mise 20
Lidé nemají kam uniknout, ani
se nemají kde ukrýt, a Vissuluth se chystá proti nim k útoku. Temný Pán
dobře ví, že nebudeš čekat se založenýma rukama, když je bude
masakrovat, a plánuje tvé zničení během jasného dne. Je to výzva, kterou
musíš přijmout.
Mise 21
Vešel jsi do bludiště tunelů
a jeskyních, kde se mohou každou chvíli utrhnout kusy skály. Když se ti to
nezdá ještě dosti nebezpečné, tunely jsou domovem monstrózní armády
Vissuluthových služebníků, které tě budou napadat.
Mise 22
Jedinou tvojí nadějí je překročit
Údolí Hydry v noci, a tak dosáhnout živý hlavního města panství Pána
Temnot. Jak se přibližuješ k Vissuluthově pevnosti, nacházíš na své cestě
stále větší a větší nebezpečí. Blížíš se tak k poslední zkoušce.
Mise 23
Svítá nad městem Jathnar,
honosným hlavním městem Vissuluthovy říše. Z každého zapáchajícího
stavení, z každé věže nasáklé krví vycházejí hrůzní nepřátelé,
které nelze ani popsat. V celém Podsvětí není místa, které by se svojí
hrůzou tak vymykalo jakémukoli popisu. Opásej se a vyzbroj kouzly, v tomhle
semeništi zla.
Mise 24
Vissuluthova vysoká citadela je
neproniknutelná, je chráněna štítem, který neporuší žádné tvé
kouzlo. Jsou zde však katakomby pod nyní zbořeným Jathnarem, kudy se můžeš
dostat dál. Nepředstavuj si však, že dříve prožitá dobrodružství v
podzemí tě dostatečně připravila na to, co zažiješ zde.
Mise 25
Konečně jsi pronikl do
Vissuluthovy vysoké citadely. Velká pevnost je srdcem vší jeho moci, a je
také místem, kde je nejsilnější. Pronikni smolnou temnotou, kterou se Pán
Temnot obklopil, použij veškerou svou dovednost v letu, abys zahnal ten mrazivý
strach, který na tebe útočí, než se dopracuješ ke konečnému boji.
Základní ovládání
Hra
- P
Pauza
- R
změna grafického rozlišení
- ESC
přerušení mise
- RETURN
přepínání mezi obrazovkou herní/mapovou
- O
cíl současní mise - popis
- M
úprava hlasitosti hudby
- V
úprava hlasitosti zvuků
- 1-8
odeslání zprávy (hraní po síti)
- F1
help on/off
- F2
pomoc při létání on/off
- F3
přepínání rychlost velká/normální
- F4
přepínání mluvení on/off
- F5
přepínání zvuk on/off
- F6
přepínání hudba on/off
- F7
úprava gamma korekce
- F8
přepínání jmen hráčů on/off
- BACKSPACE
stop v letu
- SPACE
znovuodstartování mise
- SHIFT-L
zničení hradu
- SHIFT-F1
přepínání odrazy on/off
- SHIFT-F2
přepínání obloha on/off
- SHIFT-F3
přepínání stíny on/off
- SHIFT-F4
přepínání zdroje světla on/off
- SHIFT-F5
přepínání ikony map on/off
- SHIFT-F6
přepínání průsvitnosti panelu on/off
- SHIFT-F7
přepínání stínování on/off
- [
zvětšení výřezu obrazovky
- ]
zmenšení výřezu obrazovky
- CTRL menu
kouzel
- kursor
nahoru zrychlení
- kursor
dolů zpomalení letu
- kursor
vlevo pohyb doleva
- kursor
vpravo pohyb doprava
Myš
- levé tlač.
použití kouzla vlevo zvoleného
- pravé
tlač. použití pravého kouzla
- levé tlač.+SHIFT
listování vlevo zvolenými kouzly
- pravé
tlač.+SHIFT listování vpravo zvolenými kouzly
- levé
(pravé) tlač.+ALT stejné listování kouzly, ale v opačném
pořádku
Mapa
Option
- D
panel OPTIONS
- levé tlač.
myši přeskakování položek dopředu
- pravé
tlač. myši přeskakování položek dozadu
Mapa podsvětí
- O
úkoly současného levelu
Menu kouzel (držet CTRL)
- SHIFT+tlačítko
- volba kouzla do vybrané skupiny on/off, levé nebo pravé tlačítko
- kliknutí
- označení kouzla pro levé (pravé) tlačítko
- levé+pravé
tlačítko - vystřelení kouzla bez jeho přiřazení někam
- tlačítko
držíš - přístup k vyšším stupňům kouzla
|