Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Serious Sam 1: The First Encounter
Aneb Vážný Sam 1 : První střetnutí
Úvod do hry.
Začátkem 21.století udělalo lidstvo velice překvapivý
objev, pod písky předešlé známé civilizace byly objeveny stopy jiné
starobylé, ale technicky mnohem vyspělejší civilizace. Hluboká a rozsáhlá
vědecká bádání a tak nově získané poznatky vedly lidstvo k dosažení
dalekého vesmíru. Vše se tedy jevilo naprosto perfektní a až moc dokonalé,
aby to vydrželo nastálo. V roce 2104 je lidstvo napadeno nesmírným množstvím
smrtonosných monster, vynořivších se z jiné časové dimenze. V bitvách,
které potom následovaly, bojovalo lidstvo sice velice statečně, leč nic
nemohlo zabránit monstrům v jejich příchodu. Síly Země byly postupně
přemoženy, planeta po planetě od ALPHA CENTAURI až k jejímu vlastnímu
slunečnímu systému. Pro svoji, přímo až neuvěřitelnou statečnost v bitvách
s monstry se „Sam Serious Stone“ stal věhlasnou legendou, byl několikrát
zraněn, ale přesto nikdy neporažen, stal se tak živoucím symbolem odporu
Země proti šířícímu a rozpínajícímu se zlu. Avšak bez ohledu na to,
jak hrdinně lidstvo bojovalo, bylo soustavně znovu a znovu poráženo. Pokusy
o ubránění slunečního systému zcela beznadějně selhaly, Země je tudíž
nyní vystavena přímému útoku a lidstvo tak hledí do tváře své vlastní
zkázy a zmaru. Všichni světoví vládcové tedy nyní musejí využít jedinečnou
a poslední šanci, obrátit se k starobylému artefaktu, nazývanému „Časový
zámek“, relikvii to dávno zapomenuté rasy, naplněné silou k teleportování
pouze jediné osoby zpět v čase do dávné minulosti. Volba, koho tam
poslat, je naprosto jednoznačná…….., jistě jste již uhodli, že to bude
právě Sam, se kterým se ve hře ovšem ztotožníte. Tak nějak tedy začíná
příběh této vskutku docela vydařené a napínavé hry, která má však příběh
doslova neskutečný, dalo by se to vyjádřit slovy vědecko fantastický, i
když s tím slovíčkem „vědecko“ bych si tady moc nezahrávala, spíš
by se na hru hodilo zřejmě označení „utopie“, nebo „scifi“. Jako příslušník
speciálních jednotek „Sam Serious Stone“ budete vysláni zpět v časové
dimenzi do bájného starodávného Egypta, abyste zneškodnili nesmrtelného
Tah-uma, v kterém se soustředí snad veškeré zlo lidstva. Ocitnete se tak v
roce 1378 před naším letopočtem uprostřed Egypta, který prožívá vrcholné
období své historie. Můžete se podivit, proč zrovna tam, je přece ale
notoricky známo, že právě egyptské pyramidy si vybíraly mimozemské
civilizace pro přistání svých kosmických lodí. V roli supermana Sama se
tak ocitnete sami mezi zmutovanými nestvůrami, navíc máte zpočátku jenom nůž
a „pětačtyřicítku“ revolver, do kterého však máte neomezený počet nábojů.
Záhy se však dostanete k účinnějším zbraním a nakonec i ke zbraním
hromadného ničení. Celá hra se tak nese v tradičním duchu podobných
akčních her, což znamená najděte zbraň, zlikvidujte několik příšer,
seberte jim lepší a účinnější zbraně a tak stále dokola, přičemž různých
druhů stále lepších a lepších zbraní neustále přibývá, nových potvor
a zrůd ovšem také, přičemž nakonec jak už tomu bývá zvykem, se utkáte
se samotným Bossem. Ve hře budete muset vyřešit nějaké to puzzle a lehké
hádanky, hledat tlačítka a spínače a sbírat i různé druhy jakýchsi
elementů a artefaktů. V hlavě máte zabudovaný čip, který se jmenuje
NETRICSA a funguje na bázi miniaturního počítače, což vám velice usnadní
řešení některých problémů, dostanete jeho prostřednictvím velice
podrobné rady a informace, zabezpečující váš soustavný postup vpřed a v neposlední
řadě vám povede přehlednou a přesnou statistiku o vašich ať už úspěšných,
či neúspěšných činech a počtech zabitých nepřátel. No, domnívám se,
že toto by na úvod zcela stačilo, takže přistoupím už nyní k návodu
samotnému, snad jen dodatek, že hra nabízí pět stupňů obtížnosti a
tento návod jsem psala na tu střední, tedy na „NORMAL“. Ocitnete se tedy
v Egyptě, v „Dayr-el-Bahri roku 1378 před naším letopočtem a můžete
začít.
1) Hatshepsut Temple - Chrám Hatshepsut
Vydejte se dopředu ke vchodu do chrámu, postřílejte několik
monster, seberte zdraví ve zkumavce a přijměte čtyři depeše. Prozkoumejte
a prohledejte celé přízemí chrámu, posbírejte zbraně, pancíře a náboje,
na konci místnosti narazíte na Gnaar-ženu monstrum, po její likvidaci už můžete
projít dveřmi. Ocitnete se u bazénu, v něm se nalézá zdraví a kolem
něj spousta užitečností, postřílejte vynořivší se monstra, po jejich
likvidaci pokračujte dál přes dvoje dveře do nové místnosti. Zde pobijte
opět několik dalších zrůd, posbírejte zbraně a náboje, také nějaká
brnění, či pancíře, doplňte si zdraví a přijměte další depeši. Zde
podám malé vysvětlení, depeše se vám ukazují vpravo nahoře na vaší
obrazovce, číslo znamená jejich počet, takže tento ukazatel aktivujte pokaždé,
jakmile se objeví, seznámíte se tak s popisem zbraní, které jste
nalezli i s charakteristikou monster, která jste zlikvidovali, hlídejte
si tento ukazatel napříště stále sami, nebudu už na něj dále upozorňovat.
Jakmile zde vše provedete, vstupte do následujících dveří, spatříte
podrobnou statistiku a dosažených výsledcích v této misi a přes mapu
si přejdete do následující mise.
2) Sand Canyon – Písečný kaňon
Dosáhli jste tedy druhé strany pohoří a nalézáte se
velice blízko chrámu Thutmose. Musíte tedy vstoupit do tohoto chrámu, ale buďte
obezřetní, zevnitř se ozývají nějaké podezřelé výkřiky. Z místnosti
vyjděte tedy druhými dveřmi ven, posbírejte náboje, pokračujte vpřed,
napadne vás spousta monster. Jakmile je zlikvidujete, posbírejte po okolí všechny
náboje, pancíře a zdraví, na konci vstupte doleva do chrámu. Sejděte vlevo
po šikmině dolů, vyčistěte místnost od příšer, posbírejte několik užitečností,
vraťte se a vstupte vlevo do dveří. Sejděte dolů, vstupte do další místnosti,
vlevo je spousta nábojů, pozor, ať vám nespadne na šišku koule, pak jděte
do druhé místnosti, zde vás napadne spousta Kentaurů. Jakmile je
zlikvidujete, obdržíte pokyn jít hledat elementy, poblíž kaňonu je malá
hrobka, opusťte tudíž chrám a chodbou naproti pokračujte na konec kaňonu,
postřílejte příšery ( obrázek 1), po okolí posbírejte spousty užitečností
a na konci kaňonu vstupte doleva do zmíněné hrobky. Jakmile se ocitnete v chodbě,
spustí se animace, v ní spatříte, že jste našli první ze čtyřech
hledaných elementů, shlédnete statistiku a přejdete do následující mise.
3) Tombs of Ramses – Ramsesova hrobka
No jak vidíte, získat první element nebylo nijak obtížné,
nyní se ale nacházíte v hrobce Ramsese III., dávejte si proto pozor na
každém kroku. Pokračujte po schodech stále dopředu, zde zabloudit nemůžete,
tak se dostanete až do rozlehlé místnosti, samozřejmě, že po cestě vás
budou napadat různé příšery, které musíte včas likvidovat. V této
místnosti odbočte na schody vlevo a projděte padacími dveřmi doprava. Na
konci chodby však dveře nepůjdou otevřít, napadnou vás další monstra a příšery,
také velice nebezpečný žlutý Arachnoid, toho zlikvidujte přednostně. Nyní
můžete už chodbou pokračovat dál, vaším cílem je nyní vystoupat po všech
schodech až k dalším dveřím, kterými projděte. Pokračujte po dalších
schodech znovu nahoru, odbočte doleva a mezi dvěma sochami do tmavé chodby.
Ocitnete se v prostorné místnosti, kterou musíte zbavit všech potvor,
naštěstí je všude u stěn místnosti spousta uzdravujících prostředků,
pancířů a nábojů, naleznete i velice účinnou pušku. Jakmile tedy monstra
postřílíte, objeví se Arachnoid červený, s jeho likvidací už se asi
potrápíte. Poté, co se zbavíte i tohoto monstra, pokračujte po schodech o něco
výš, na konci vstupte do tmavé chodby a tak v animaci získáte druhý
element, seznámíte se s dosaženými výsledky a můžete pokračovat dál.
4) Valley of the Kings – Údolí králů
Takže nyní vlastníte dva elementy, zbývá vám tudíž
nalézt ještě další dva. Vydat se tedy budete muset přes Údolí králů do
Komnaty Horuse. Nejdříve se pořádně vyzbrojte, tedy posbírejte v místnosti
spousty krabiček s náboji, pak vyjděte po schodech naproti do zmíněného
Údolí králů. Ze všech stran vás napadnou monstra a jiné příšery, zaútočí
na vás i několik zuřivých nosorožců, nakonec budete muset zlikvidovat i
velice odolného Bio-Mechanoida, který vlastní účinné rakety. Naštěstí
je opět všude po okolí spousta zdraví, nábojů i pancířů, sbírejte vše
v průběhu soubojů, tak určitě všechna monstra zlikvidujete bez větší
újmy na vlastním zdraví. Jakmile se zbavíte těchto vyjmenovaných příšer,
napadne vás poblíž schodů další potvora, Aludranský Plazivec, střílí
samonaváděcími raketami, je sice o něco málo nebezpečnější, než jeho předchůdce,
ale i tak si při jeho likvidaci zřejmě užijete. Rychle vyběhněte na
schody, seberte raketomet včetně raket a zabijte strašlivé monstrum
Aludranského Horala, naštěstí je jeho inteligence přímo mizivá ( obrázek
2). Poté projděte dveřmi do chrámu Horuse, v animaci spatříte váš
příští úkol, sebrat z věžičky zlatý klíč. Vydejte se tudíž ke
zmíněné věžičce, klíč je ale příliš vysoko. Postřílejte všechny příšery
a vstupte do místnosti vlevo, i zde je hodně monster, která je nutno postřílet,
ale najdete zde i spousty užitečných předmětů. Potom zatlačte čtvercový
kámen do zdi, věžička se tak o polovinu sníží. Seberte se a jděte do místnosti
vpravo, kde si všechno do puntíku zopakujte, uvidíte, že zlatý klíček na
věžičce je už nyní přístupný, seberte ho tedy a pokračujte dalšími
dveřmi vpravo dál. Opět postřílejte monstra, seberte vše užitečné, sejděte
dolů a odbočte do chodby vlevo, pokračujte chodbou doprava. Znovu budete
muset postřílet spousty monster, budete tentokrát napadeni i zezadu, na konci
chodby se dejte vpravo, poté odbočte vlevo,
seberte náboje a projděte vchodem
do následující místnosti. Na konci této místnosti jsou padací dveře,
jakmile zlikvidujete všechna monstra, zůstanou otevřeny, tudíž jimi projděte.
Před oltářem odbočte doprava, v další místnosti vpravo seberte vzácný
Papyrus, jsou na něm poznámky o Měsíčních horách, kde údajně pramení
řeka Nil. Vraťte se, odbočte do chodby vlevo a dejte se chodbou doprava, do
stěny zatlačte kámen, obnaží se dvoje mříže. Vraťte se zpět, nyní se
vám zpřístupnily dveře u druhých mříží vlevo, projděte tedy jimi do
další místnosti. Opět postřílejte monstra, na konci této místnosti odbočte
doprava, vstupte do ohrady s červeným srdcem, získáte tak 100% zdraví
navíc, ale ohrada se uzavře. Nyní je nutno postřílet všechny příšery,
které na vás nabíhají, jakmile skolíte poslední, ohrada se opět otevře,
vydejte se tedy vpřed nově otevřenou cestou, dojdete tak ke dveřím od
komnaty Horuse, analyzujte ji. Tak se dozvíte, že máte najít malý bazének
a vstoupit do něj. V místnosti vlevo je na podlaze tlačítko, aktivujte
ho a tak si zpřístupníte zmíněný bazén. Jděte tudíž k němu a
vstupte do něj, pod hladinou u dna seberte klíč a vraťte se zpět ke dveřím
komnaty Horuse, nyní již jimi projdete. V místnosti naleznete spousty užitečných
předmětů, hlavně i samopal THOMPSON včetně mnoha krabiček nábojů, postřílejte
všechna objevící se monstra, vlevo na konci za osvětleným podstavcem projděte
dalšími dveřmi, odbočte vpravo, na konci doleva, v animaci pak získáte
třetí element. Po skončení animace projděte do jeskyně, vstupte na chatrný
příčkový most, jděte vpřed, ale propadnete se do vody. Opět spatříte
statistiku vaší úspěšnosti a poté se přenesete do další mise.
5) Oasis – Oázy
Vlastníte tedy nyní už tři elementy a voda vás podzemním
proudem nese přímo k oázám přes horský tunel, ve vodě se pořádně
rozhlížejte, všude je plno bedýnek s náboji, budou se vám za chvíli
nesmírně hodit. Jakmile se totiž vynoříte, sesype se na vás horda monster,
mezi nimi i létající čarodějnice Harpie, kolem dokola však naleznete mnoho
dalších užitečností, které v průběhu boje sbírejte, tak se vám
podaří vyčistit celé prostranství před vstupem do protějšího vchodu,
kde ihned seberte granátomet a zlikvidujte příšery. Na konci místnosti odbočte
vlevo a pokračujte chodbou dolů, i zde zlikvidujte monstra, poté z místnosti
pokračujte chodbou vpravo a dejte se doleva a zabočte vpravo, projděte dveřmi.
Zde vás napadnou spousty jedovatých žab, dokud nezmizí zelený ukazatel
jejich množství, který se vám objevil na obrazovce, budou přibývat stále
další. Naštěstí se můžete zároveň s jejich likvidací občerstvovat
a doplňovat náboje i granáty, takže se těchto potvor určitě a brzy lehce
zbavíte. Jakmile se vám to podaří, otevře se další vchod, pokračujte přes
něj vpřed, i zde naleznete hromadu nábojů a nějaké to zdraví, jděte
chodbou dopředu, zabijte dvě příšery, další dvě vás napadnou zezadu,
postřílejte další odporné žáby, poté projděte dveřmi a v následující
animaci tak získáte poslední, tedy čtvrtý element. Tak to byste tedy měli
a po shlédnutí známé statistiky můžete přejít do následující mise.
6) Dunes – Duny
Dorazili jste k branám města Memphisu, nachází se
za okolními dunami za kopcem před vámi, hned dopředu vás musím upozornit,
že jsou velice silně střeženy. Jděte tedy opatrně kupředu, napadnou vás
snad všechny druha příšer a monster, které jste už poznali. Nyní je nutné
pobíhat mezi dunami, sbírat vše, co sebrat jde, střídat druhy zbraní, na
každou potvoru platí něco jiného. Tak se pomalu přibližujte k hradební
bráně, nachází se ve hradbách na levé straně. Často si už budete
myslet, že máte vyhráno, ale opak bude pravdou. Stále nové a vlny monster
na vás budou útočit, do boje vpadnou i létající čarodějnice ( obrázek
3), zabojujete si tudíž ažaž,
než se konečně zbavíte poslední potvory. Pak si pozorně obejděte
celé bojiště mezi dunami, posbírejte zbylé batohy a vše užitečné, jen
pokud na nic nezapomenete a zbavíte se všech monster, otevře se vám
automaticky zmíněná vstupní brána do předměstí Memphisu. Vstupte tedy
dovnitř, seberte velice razantní zbraň XL2 LASER, je to excelentní
energetická zbraň, zatím nejlepší z těch, které vlastníte doposud.
Lehce z ní vyčistíte celé nádvoří, tak se vám otevřou další
vstupní dveře. Vejděte do nich, spustí se animace, po ní již dobře známá
statistika a přejdete tak do předměstí.
7) Surbus – předměstí města Surbusu
I zde budete ihned po vstupu napadeni příšerami, jsou
jich opět spousty, budou se objevovat i na okolních věžičkách, takže
milovníci soubojů, přijdete si znovu na své. Jakmile celé prostranství
dokonale vyčistíte, zpřístupní se vám dveře od malé místnosti, tudíž
do ní vejděte. Uvnitř posbírejte všechny náboje a proveďte analýzu místnosti,
dozvíte se tak, že někde poblíž je hlavní vchod do samotné metropole. Vraťte
se tedy ven, připravte se na další prudký souboj, pokud vstoupíte do nějakého
tajného místa, budete uvězněni do té doby, než se vám podaří monstra
nad vámi zlikvidovat. Sbírejte opět vše, co naleznete, zejména i modré
krychličky (buňky), jakmile se zbavíte i zde všech příšer, vstupte na
veliký kanalizační poklop v zemi a i tento analyzujte, bude vám sděleno,
že mechanizmus k jeho otevření se nachází poblíž. Rozhlédněte se
tedy do stran, na každé spatříte jeden kamenný stojan, na kterém je tlačítko,
na obou postupně tlačítka zmáčkněte a tak na dvakrát (musí se vám to
pokaždé ukázat v krátké animaci, tak poznáte, že jste trefili hřebík
na hlavičku,) tento poklop otevřete. Ještě jste však neskončili, objeví
se další spousty monster, máte-li chuť válčit, pak je likvidujte, jestli
jste se však už střílení nabažili, skočte do otvoru pod otevřeným
poklopem, popojděte do strany a máte to zde za sebou, ocitli jste se v
kanalizačních stokách. Jak to tak vypadá, budou tyto kanály na předměstí
propojeny s kanalizačními odpadními systémy města, takže vám nezbude
nic jiného, než projít tudy. Seznamte se s dosaženými výsledky a můžete
pokračovat ve vaší bohulibé činnosti v další misi.
8) Sewers – kanalizace Seversu
Takže se připravte, proplavte těmito doslova smradlavými
sračkami na pevnou zem, sledujte ukazatel množství vzduchu ve vašich plících
na obraze, taková smrt utopením se v lejnech by vás byla přece nedůstojná.
Plavte tudíž vzhůru, jakmile dosáhnete hladiny, vytáhněte se na kamennou
podlahu, posbírejte krabičky s náboji a pokračujte po schodech nahoru.
Vedle schodů po obou stranách najdete rovněž nějaké bedýnky s náboji,
postřílejte létající monstra. Nahoře projděte vchodem, zlikvidujte další
létavice a monstra v kójích po stranách, sejděte dolů po schodech, na
konci chodby a ve výklencích naleznete opět náboje a známé červené bedničky
s granáty. Po stranách je opět řada užitečných předmětů, pokračujte
dál vlevo nahoru po schodech, posbírejte modré buňky a analyzujte vstupní
dveře. Bude vám sděleno, že se musíte potopit znovu do odpadních vod a najít
mechanizmus, kterým tyto dveře otevřete, ale budete i upozorněni, že narazíte
na spousty vodních příšer. Takže zpět, znovu se ponořte do „libého“
nálevu a nyní musíte likvidovat elektrické ryby a jiné příšery, opět
sledujte ukazatel množství vzduchu v plících, na jednom ze sloupů stlačte
tlačítko ( obrázek 4), v animaci spatříte, že jste si nahoře
otevřeli dveře, které jste před chvílí analyzovali. Vylezte tudíž znovu
na povrch a po schodech si to přikvačte ke zmíněným dveřím, vstupte
dovnitř. Z otvorů ve zdech na vás vypadne spousta jedovatých žab, sejděte
po schodech dolů a pokračujte po kolena ve sračkách stále vpřed, dojdete
tak za stálého odstřelování monster ke dveřím, ty se sice otevřou, ale
jakmile zastřelíte monstra, opět se zavřou. Analyzujte část stoky pode dveřmi,
budete vyzváni, abyste v dalších fekáliích podplavali stokou notný
kus cesty, pobíjeli další vodní monstra. Nu což, nadechněte se tedy, zacpěte
si nos a vstupte do stoky pode dveřmi, plavte vpřed (pozor znovu na ukazatel
vzduchu), zabloudit nemůžete, cestu vám vlastně ukazují příšery samy,
plavte tedy tam, odkud se vynořují, tak doplujete do dlouhé úzké chodby,
kde se ocitnete na suchu, posbírejte batohy a ostatní užitečné předměty,
jakmile dojdete na samý konec této chodby, spustí se animace a ocitnete se po
ukázce statistiky v metropolní části města Memphis, prohlédněte si
dosažené výsledky a hajdy dál.
9) Metropolis Memphis – Memphis, metropole.
Jako vždycky na začátku mise, budete přijati hned celým
„uvítacím výborem“, tak to všem jeho členům rychle spočítejte. Vyjděte
pak nahoru na terasu, pokračujte na horní nádvoří, projděte pod oblouky,
že narazíte znovu na spousty příšer, na to vás snad už ani nemusím
upozorňovat. Na konci terasy je místnost plná nábojů, granátů a zdraví,
seberte vše, co unesete a projděte dveřmi na druhou stranu na další nádvoří.
Samozřejmě, že se na vás doslova sesype spousta monster, jakmile je všechna
vyřídíte, pokračujte vpřed. Poté si tedy prostřílejte cestu na druhou
stranu ke dveřím, analyzujte je, dozvíte se, že musíte najít čtyři zlaté
Skaraby, ukryté na různých místech nádvoří. Koste tedy příšery a
prohledávejte všechny kouty a zákoutí, skarabové jsou ukryti na dvorečcích
malých domečků. Jakmile všechny čtyři získáte, zanechejte dalších
zbytečných soubojů a utíkejte ke dveřím a proběhněte jimi na druhou
stranu. Prostřílejte si cestu dál, doběhnete k pasti, v níž jsou
dole ostré hroty. Přijměte depeši a postřílejte monstra, počkejte si, až
proti vám vyběhne jeden z nosorožců, ten posune poklop a tak můžete
bezpečně pokračovat v cestě vpřed. Hned za poklopem najdete novou zbraň
XM214-M, nejsilnější osobní zbraň, dozvíte se, že se nacházíte v obytné
části, za níž se nachází vchod do chrámu PTAH, jste tedy již docela blízko
vašeho cíle. Tak si doběhnete až k bráně, která se sama před vámi
otevře, na nádvoří proveďte analýzu, dozvíte se tak, že monumentální
budova před vámi je onen hledaný chrám PTAH, uvnitř kterého je ukrytý předmět,
který hledáte. Vchod do chrámu, tedy i nádvoří před ním, jsou velice dobře
střeženy, sesypou se na vás hordy monster, kostlivců, divokých nosorožců
a létajících čarodějnic a jiné odporné havěti, ty všechny musíte pozabíjet,
aby se vám otevřely dveře do chrámu. Naštěstí máte zase zajištěn na
celém nádvoří stálý přísun zdraví, pancířů i nábojů, volte tudíž
ty nejúčinnější zbraně, tak se čiňte, ocitnete se totiž v pravém
pekle přetěžké bitvy. Jakmile odděláte posledního zloducha, máte vyhráno,
vchod do chrámu se automaticky zpřístupní, vejděte tudíž dovnitř, v následující
animaci projdete dlouhou chodbou až na její konec, tam získáte z podstavce
zlatý AMON-RA, nikdo ovšem neví, k čemu skutečně slouží, to budete
tedy muset zjistit sami. Takže vás čeká cesta žhavou pouští do další
mise, budete muset odložit i část nábojů a zbraní, abyste se odlehčili,
naštěstí jste si ponechali brokovnici, takže dorazíte do následující
mise s jazykem na vestě. Spatříte opět statistiku a potom už se
ocitnete v další misi.
10) Alley of the SPHINXES – Údolí sfing, přiblížení se k Thebes
Utíkejte po cestě dopředu, sbírejte náboje, pancíře
a zdraví, seberte SBC Kanón, nejúčinnější pěchotní zbraň, bude se vám
za chvíli náramně hodit. Vystřeluje koule plněné uranem, takže je velice
razantní a účinná. Jakmile se zbavíte všech dotírajících příšer,
otevře se vám brána na další nádvoří, poté co i zde provedete důkladnou
očistu, projděte dalšími dveřmi, uvnitř naleznete další SBC Kan ón a
takové množství munice a draví včetně pancířů, že to ani všechno
nepoberete, pak protějšími dveřmi projděte na další nádvoří. Spustí
se animace, v níž si toto nádvoří řádně prohlédněte, pak spusťte
analýzu, přes depeši se dozvíte, že jste před branami THEBES, které otevřete
tak, že do čtyřech oltářů, umístěných v rozích nádvoří, vložíte
postupně čtyři elementy, které jste získali v předcházejících misích.
Zároveň tak ale vyvoláte starověkého, velice silného a nebezpečného
Golema (obrázek 5), příšeru, rozsévající smrt na potkání, kterého budete muset
zlikvidovat. Nu což naplat, pokud se chcete dostat dál, nic jiného vám nezbývá,
než tento nebezpečný souboj rovněž podstoupit. Uložte tedy všechny
elementy na popsaná místa, jakmile se objeví tento ďábel, likvidujte ho
pomocí SBC Kanónu, ukazatel množství jeho zdraví máte nad ním na
obrazovce, poté, co ho zlikvidujete, objeví se několik dalších Lávových
Golemů, nejsou sice tak nebezpeční, no nepodceňujte je ale. Po zabití
posledního se vám otevřou další dveře, vejděte dovnitř, spustí se
animace, prohlédněte si statistiku a můžete vstoupit do další mise.
11) Thebes- město Thébes, část Karnak
Ocitli jste se ve starobylém útočišti Egypťanů,
jejichž hlavním bohem je bůh Amon. Egypťanům ale byla ukradena posvátná
soška Amon-Ran, kterého nyní máte
vy. Město Thébes je složeno ze dvou částí, Karnaku a Luxoru, vy jste se
tedy nyní ocitli v jeho první části. Prozkoumejte ji tedy a získejte
co nejvíce informací o posvátném a tajemném Amon-Ra, toto je totiž váš
nastávající nejbližší úkol. Jděte tudíž dopředu, seberte batoh plný
granátů a munice, projděte dveřmi, jakmile postřílíte všechny potvory, z protějších
dveří vyběhne nosorožec, zastřelte ho a projděte dveřmi, které po něm zůstaly
otevřeny. Pokračujte chodbou doleva, nebo doprava, i tak dojdete k dalším
dveřím, projděte jimi na malé nádvoří plné příšer, ale i se spoustou
užitečností, pokračujte ke dveřím naproti. Před nimi analyzujte bodce v podlaze,
tak se dozvíte, jak se dostat ke dveřím za bodci. Po obou stranách dveří
jsou sochy sfing, analyzujte je také. Poté vstupte do dveří vpravo, postřílejte
všechna monstra, po stranách nádvoří jsou malé altánky, v nich zmačkněte
tlačítka, posunete tak sochy sfing v předcházející místnosti. Na
konci nádvoří jsou další dveře, analyzujte je rovněž, dozvíte se, že
se máte dotknout mohyly na nádvoří, abyste jimi mohlo projít. Vraťte se
tedy k mohyle, dotkněte se jí, tak jste složili hold bohům, nyní už
dveřmi projdete. Za nimi postřílejte všechny příšery, projděte dalšími
dveřmi, opět pobijte monstra a na konci místnosti přehoďte páku na zdi.
Vraťte se zpět do místnosti ke sfingám, nyní jsou už bodce v podlaze
zakryty a můžete projít dveřmi. V místnosti za dveřmi postřílejte příšery
a posbírejte užitečnosti, analyzujte další dveře, na silném kulatém
sloupu jsou čtyři tlačítka, stiskněte je tedy postupně všechna, tak dveře
otevřete, vstupte do místnosti, kterou ihned analyzujte. Pokud se budete
opatrně plížit (levý SHIFT) kolem spícího Arachnoida, podaří se vám
nepozorovaně přiblížit k protějším dveřím, které analyzuje,
nejdou otevřít, dozvíte se, že klíč má pod sebou spící Arachnoid. Takže
jste se činili zbytečně, vystřílejte všechna monstra včetně té obludy,
potom seberte klíč a projděte dveřmi. Vstupte do dalších dveří, v místnosti
se zatemní, pokud pobijete všechny potvory, znovu se rozjasní. Postřílejte
všechna monstra v obou postranních místnostech, je tam i spousta užitečností,
poté projděte dveřmi na nádvoří, i zde proveďte důkladnou deratizaci,
analyzujte protější dveře. Bude vám sděleno, že abyste mohli projít dál,
musíte nalézt zlatou sochu boha Amona, která se nachází na konci Ankh
Dvorce, tuto sošku budete potřebovat i k otevření bran Luxoru. Vejděte
tedy do dveří vlevo, spustí se animace, poté se setmí, nastane noc a vy
budete muset v bazénu, který je malým bludištěm tuto sošku najít.
Vskočte tedy do bazénu, plavte pod vodou (pozor na ukazatel vzduchu), pod
vodou naleznete spousty užitečností, ale zaútočí na vás i množství vodních
nestvůr. Ve třetím bazénku vede dolů cesta do tajného úkrytu, tam si pošmáknete,
pak plavte zpět a do dalšího bazénku, kde je ve zdi kulatý otvor, tím
proplujte až na konec, vystupte si na souš a za dveřmi už naleznete hledanou
sošku, ale pozor, hlídá ji spousta příšer, v modré cloně seberte i
staré „papyry“. Vraťte se zpět, nyní nemusíte plavat, vracejte se po
souši, likvidujte monstra, které váš úspěch rozběsnil k nepříčetnosti.
Na konci projděte dveřmi, opět si řádně a tvrdě zabojujte a dejte se
doleva ke známým dveřím, nyní, když máte u sebe sošku, bezpečně
projdete. Pokračujte kolem bazénku, na konci chodby proveďte znovu analýzu a
vejděte do dalších dveří, budete upozorněni na hrozící nebezpečí. Dojděte
k protějším dveřím, analyzujte je, bohužel nejdou otevřít, máte prý
něco vymyslet. Takže se do toho pusťte, postřílejte všechna monstra, rozstřelte
všechny sochy sfing, posbírejte vše, co unesete a jakmile bude nádvoří čisté,
stoupněte si na plošinu přede dveřmi, ze dveří se vyřítí nosorožec,
picněte ho také, dveře zůstanou otevřeny, takže vejděte. Na dalším nádvoří
postřílejte opět všechna monstra, jakmile zde bude klid, projděte dalšími
dveřmi, které se vám samy otevřou do chodby, v animaci zasadíte sošku
do kulatého podstavce a protějšími dveřmi projdete do další mise, prohlédněte
si statistiku a ocitnete se v Luxoru.
12) Luxor – Luxor
Takže jste konečně v Luxoru, přibližujete se tedy
pomalu, ale jistě, k vyřešení některých záhad. Zde se totiž konaly
rituální obřady pro bohy, kteří prý sestoupili z nebes a po nějakém
čase se tam opět vrátili a Thébanům už se je nikdy nepodařilo přizvat zpět,
zřejmě to způsobila ztráta sošky Amon-Ra, kterého však nyní máte u sebe
vy sami. Jděte dopředu, seberte krabici s náboji a zdraví, projděte
dveřmi. Na nádvoří zlikvidujte útočící monstra, posbírejte zdraví a náboje,
pokračujte dál protějšími dveřmi, které se vám nyní otevřely, dalšími
dveřmi projděte na nádvoří, i zde postřílejte monstra, posbírejte granáty,
náboje a zdraví, najdete i pancíře. Poté sestřelte příšery nade dveřmi,
přistupte ke dveřím a analyzujte je. Dozvíte se, že dveře neotevřete
silou, báje prý vypráví, že je nutné najít Zlaté Srdce a Pero Pravdy,
tak bůh Anubis poměří tyto dva faktory a rozhodne, jestli budete vpuštěni
dál, anebo pohozeni příšerám. Vraťte se tedy zpět, nebudu vás už dále
upozorňovat na monstra, na této cestě jich je plno, celé houfy a jsou za každým
rohem, vraťte se do zadní části místnosti a vstupte do malých dveří
vlevo. Projděte dál přes dvoje nádvoří, vystoupejte po dvojích točitých
schodech, projděte se po rampách, pak kolem sochy a na podstavci už spatříte
Pero Pravdy, samozřejmě je seberte. Potom se vraťte zpět do hlavní místnosti,
analyzujte ji a projděte dál pravými zadními dveřmi, na nádvoří odbočte
doleva a jděte do dveří mezi dvěma modrými sochami, posbírejte zde vše.
Vraťte se a vstupte do dveří z terasy vpravo, pokračujte dál přes dvě
nádvoří. Na silném kulatém sloupu aktivujte po jeho obou stranách tlačítka,
po schodech se vydejte nahoru, přejděte na další schody, kde na malé terase
seberte z podstavce Zlaté Srdce. Nyní se tedy už vraťte zpět ke dveřím,
které jste nemohli otevřít a odkud jste byly posláni hledat tyto dva nalezené
předměty. Bůh Anubis zřejmě rozhodl ve váš prospěch, neboť nyní již
dveřmi projdete, za nimi postřílejte příšery a pobijte létající čarodějnice,
jděte na konec místnosti doleva, po šikmině vpravo vystoupejte ke dveřím,
dveře analyzujte. Dozvíte se, že máte od nich najít klíč, je prý někde
poblíž. Sejděte tedy zpět dolů do místnosti, nyní odbočte na šikmou
plochu u zdi doprava, nahoře vstupte doleva do chodby. Na jejím konci odbočte
doleva a vydejte se po schodech vpravo, v místnosti objevíte hledaný klíč.
Seberte ho a známou cestou se vraťte zpět ke dveřím, které jste nemohli
otevřít, teď již jimi projdete. Spustí se animace, v níž se otevře
poklop, z něj se vysune vysoká vysílací věž a spatříte přílet
obrovského kosmického korábu, je tedy velice pravděpodobné, že jste právě
přivolali mimozemskou civilizaci z dalekého vesmíru, obdržíte zprávu,
že pravděpodobně si to míří k Veliké Pyramidě. Naproti si vyskočte
do otvoru, seberte „papyr“, dozvíte se z něj, že skutečně se máte
vydat k Velké Pyramidě. Místnosti vzadu jsou ale plné spousty užitečných
věcí, posbírejte tedy vše, co můžete, poté pokračujte dalšími dveřmi
na nádvoří. Proveďte analýzu nádvoří, musíte nyní posbírat čtyři
zlaté Ankhy a umístit je na čtyři podstavce oltáře na tomto náměstí (obrázek
6). První z nich najdete vpravo na druhém konci nádvoří, ale
jakmile ho seberete, vyřítí se na vás spousty příšer a teprve po jejich
likvidaci ho uložte na jeden z podstavců oltáře a vydejte se hledat
druhý. Ten je na druhém konci nádvoří, seberte ho a celá situace se bude
opakovat, poté, co se vypořádáte s monstry, můžete sebrat další a
stejným způsobem i poslední, tyto dva najdete na protilehlých stranách nádvoří.Tak
budete nyní moci opustit toto posvátné místo a pokračovat dál k Velké
Pyramidě, kam už připlouvá zmíněná kosmická loď. Projděte tudíž otevřenými
dveřmi, neodbočujte doleva, dostali byste vynadáno, že kosmická loď na vás
čekat nebude a zkomplikovali byste si tak i život, ale jděte dopředu, tak se
spustí animace a po shlédnutí dosažených výsledků se ocitnete v poslední
misi u Velké Pyramidy.
13) The Great Pyramide – Velká pyramida
Nalézáte se nyní v blízkosti Velké Pyramidy, jistě
cítíte slabé otřesy země, určitě se stane něco velikého. Vydejte se tudíž
k pyramidě, uprostřed se nalézá zelený batoh (je to zásobárna všech
druhů zbraní), o kousek dál je ampule se zdravím, obojí se bude stále
obnovovat a věřte mi, že to vzápětí budete velice nutně potřebovat.
Jakmile totiž dojdete k protějšímu vchodu, sesype se na vás postupně
tolik příšer, že se vám z toho vskutku protočí panenky, snad tady
mají rojení, nebo líheň. Osvědčilo se mi stát v blízkosti zmíněného
batohu a odtud likvidovat všechny potvory. Může se vám stát, že vás některý
ze zuřivých nosorožců přehodí přes ohradu na druhou stranu, no nic se neděje,
stoupněte si na černobílou plošinu na zemi a přenesete se tak zpět do
bojové vřavy. Tady vskutku musíte vydržet a bojovat, seč vám síly stačí,
dokud nezabijete poslední příšeru, dveře pro další pokračování se totiž
neotevřou. Pokud by nastal klid, přibližte se k zavřeným dveřím a
mela začne znovu. Poté, co se vám podaří zabít poslední potvoru, se vám
dveře otevřou a můžete vstoupit dál. Spatříte animaci, v níž se
zrodí strašná příšera, tedy UGH-ZAN III., poslední obří WAR LOCK, který
byl vyslán jako vedoucí výpravy za účelem totální likvidace a vyhlazení
Země. Není tudíž moudré se s ním pokusit bojovat, žádná z vašich
zbraní na něj nestačí, existuje jediné řešení. Rozběhněte se co
nejrychleji kupředu a likvidujte před sebou příšery, které vám brání se
dostat po cestě na druhou stranu ke dveřím, samozřejmě, že sbírejte všechno
užitečné, hlavně již dobře známé červené srdéčko. Jakmile si tedy
prostřílíte cestu až ke dveřím, otočte se a musíte teď postřílet všechny
k vám dobíhající potvory, doplňovat střelivo a zdraví, hlavně uhýbat
střelám UGH-ZANA, protože jen po likvidaci těchto satelitních potvor se vám
dveře za vámi samy otevřou. Rychle vstupte dovnitř, spustí se animace, v níž
proběhnete chodbou, do podstavce, který vystoupí z pod lahy zasadíte
zlatý symbol Slunce a tak dáte signál posádce kosmické lodi, která už visí
nad vámi. Ta spustí výtahovou plošinu, v které budete vyvezeni na
vstupní plochu pro vyzvednutí do nitra vesmírného korábu. No netěšte se,
ještě není zdaleka konec, teď vás čeká lahůdka, zbavit se nějakým
trikem UGH-ZANA, který se zde ocitl s vámi také. Přijměte depeši,
obdržíte instrukce a všimněte si, že ve všech čtyřech rozích tohoto
prostoru jsou po dvou položeny na zemi jakési odrazové můstky. Nyní je tedy
nutné obíhat tento prostor (jedno kterým směrem), nabíhat na můstky a
odrazit se, v pádu pak prolétnout dolů kontrolním teleportem, pokračovat
k dalšímu můstku a udělat totéž. Jakmile takto proskočíte všemi čtyřmi
kontrolními teleporty (nad nimi musí blikat světlo), Siriané, neboť to jsou
oni, kteří na vaši výzvu přiletěli z dalekého kosmu, spustí hlavní
teleportový kužel, musíte nalákat UGH-ZANA do něj, Siriané zjistí, že to
je bestie a začnou ho ničit. Sami na to ale nestačí, v tu chvíli do něj
perte nejlépe uranovými koulemi, co nejrychleji můžete (obrázek 7).
Budete si muset pravděpodobně tento postup několikrát zopakovat, než tu
super bestii společnými silami zlikvidujete, no po cestě naleznete u můstků
vždy batoh s paklem různých nábojů, také brnění a hlavně červené
srdéčko, přidávající vám oněch známých 100 % zdraví, takže vaše vítězství
je nezvratné. Poté, co tato super zrůda natáhne brka, spustí se animace, ve
které si doběhnete do hlavního teleportového kuželu a budete jím dopraveni
do vnitřku kosmického plavidla a pomalu se vrátíte zpět do současnosti. Svůj
úkol jste v dávné minulosti splnili a Země je definitivně zachráněna
od zkázy a dalších útoků ze strany zrůdných bestií. Ale pozor, v závěrečném
dialogu jsem slyšela nějaké obavy, že by následovalo další pokračování?
No samozřejmě, že ano, i na něj najdete na našich stránkách návod. Malý
dovětek na samý konec, spatříte ještě konečnou rekapitulaci dosažených
výsledků, já při hře dosáhla čistého času 7 hodin, 15 minut a 27 sekund
a dosáhla 6 061 200 bodů, to jsem ovšem ještě musela psát tento návod,
tak co, budete úspěšnější? Znovu podotýkám, že jsem hrála na obtížnost
„Normal“, pokud se vám bude zdát, že potkáváte málo příšer, pak si
navolte těžší obtížnost, což vám ale nedoporučuji, i tak v této
volbě si užijete střílení ažaž.
Návod je napsán pro stránky Abeceda
her.
|