Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Urban Runner - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Urban Runner
Z tý prokletý sauny sem padám jak podpálenej
králík. Šílenej whacko se mi drží za zadkem tak dlouho, až mě dostává do
nějakýho voslizlýho sklepa, kde mě zamknul a čeká až vylezu ven. Ve skříňce pod
schody nacházím lanko s háčkem. Přistupuji ke schodům a lanko na ně vážu coby
mazanou pastičku. Pak se po chodech plížím k hajzlově botě a vší silou do ní
zarážím háček. Whacko se rozběhne dolů po schodech, ale drnkne o lanko a nabije
si držku. Pořádně ho prošacuju - má vostrej teploušskej pilník. Na konci
sklepení mi jedna z cihel uprostřed zazděné cihly připadá nějaká divná, takže
do ní šťourám pilníčkem a ke svému velkému překvapení za ní nacházím spínač
odhalující žebřík vedoucí o patro výš. Jakmile vylezu nahoru, je mi Whacko zase
v patách, takže se rychle přesouvám o místnost doleva, aby mne nemohl
odprásknout. Je mi jasné, že pokud se jen na chvíli zastavím v jedné z
místností, whacko mě najde a odpráskne, takže se snažím neustále kličkovat z
pokoje do pokoje, abych ho mátl. Vypínačem u dveří rozsvěcuji světla na
poličkách a v jedné z nich odhaluji plánek budovy. Na druhé straně místnosti
nacházím jakousi nádrž plnou vody, která se zdá být nadějným únikovým místem.
Až na tu vodu. V dalším pokoji mne čeká překvapení v podobě jakéhosi čerpadla.
Možná tímto čerpadlem bych nádrž mohl vypustit, ale jak? Čerpadlo se zdá být
příliš komplikované... V další, poslední místnosti nacházím jakýsi minivýtah
zabudovaný do betonového sloupu. Otáčím se a zkoumám skříňku s pojistkami. Z
první objímky vytahuji pojistku a strkám ji do objímky, která přísluší panelu v
první místnosti druhého patra. Jdu tam, podívám se na osvětlený panel a vidím
barevnou sekvenci červená, červená, zelená a červená (mám takový pocit, že
kdybych sem přišel jindy, mohla by být kombinace úplně jiná). Hmm, co s tím?
Vracím se k pojistkám, vytahuji pojistku z jímky panelu a zasouvám ji do jímky
minivýtahu. Minivýtah se rozsvěcí, přistupuji k němu a tisknu tlačítka v pořadí
barev, jak jsem je viděl ve skříňce ve vedlejší místnosti. Zatažením za dvířka
pak výtah otevírám a studuji nalezený manuál k vodnímu čerpadlu. Jdu k
čerpadlu. Otáčením prvním kolem zleva ve správném směru nastavuji na číselníku
vedle kola trojčíslí napsané v manuálu (576) a kolem druhým přesvědčuji
ciferník na stěně, aby ukázal dvojku (ručička je otočena vodorovně doleva).
Když je to hotové, zatáhnu za páku a slyším, jak v rourách čvachtá dravá voda.
Ve vedlejší místnosti pak již nacházím nádrž bez vody, lezu do ní a ocitám se
na svobodě!
Doma mě však čeká nemilé překvapení v podobě
nějakého obra. Rychle mu posvítím do očí halogenovou lampou a pak mu kopnu
fotbalový míč z podlahy do obličeje, aby měl o čem přemýšlet. Hned nato skočím
po jeho pistoli a nakonec seberu drahocenný film. Jedu ke svému kamarádovi,
počítačovému maniakovi, aby se mi na něco podíval. Už na něj však číhají nějaké
nedobré duše, které musím chtě nechtě zlikvidovat. Otáčím vypínačem, otevírám
dveře na toaletu a schovávám se do výklenku vlevo. Jakmile ženská vkročí na WC,
vyběhnu z úkrytu, vytrhnu laťku z podlahy a zapříčím s ní dveře WC. Dalšího
hajzlíka odstraňuji tak, že přehodím páku na stěně vlevo, pak prozkoumám a
zatáhnu za drát visící ze stropu, zdvihám kbelík s olejem a vylévám olej na
podlahu. Nakonec přehodím páku na stěně do původní polohy a čekám na příchod
mrtvého muže.
Z recepce hotelu jdu rovnou po schodech nahoru k
pokojům, ale zjišťuji, že mi někdo štípl klíče. Vracím se do recepce a ukazuji
svůj falešný policejní odznak nejdříve zadní a pak přední ženě. Přední žena mi
neuvěřitelně naivně vrací klíčky, které mi ukradla. Jdu opět k pokojům, zvedám
ze země náušnici a odemykám pokoj 227 těžce vydobytým klíčem. Objevuje se však
zákeřná pokojská a z nepochopitelných důvodů mi brání ve vstupu do pokoje.
Protože jsem jako datel, podávám jí nalezenou náušnici a ona spokojeně odchází.
Pchjů... V pokoji není nic. Pokoj vedlejší (225) je zamčený, říkám si, že si ho
najmu, abych počíhal na majitele 227-ičky. Jdu do recepce, ale recepční mi
říká, že pokoj 225 je již najmutý. Navádím ženu, která mi ukradla klíček, aby
odlákala pozornost recepční a když se tak stane, zapaluji papíry v koši jednou
ze svých zápalek. Zatímco recepční hasí, nahlédnu do knihy hostů a všimnu si
jaká společnost má rezervovaný pokoj 225. Prošmátrám kapsy a vytáhnu krabičku
zápalek, která je mi něčím povědomá, podívám se na ní zblízka a vida - je na ní
kus telefonního čísla. Dále v kapse nacházím fotografii obra, který seděl v mém
bytě a přikládám ji ke krabičce. Dochází mi tak hned několik souvislostí
najednou, jdu k telefonu a vytáčím číslo klubu Zanzibar. Když domluvím, vytáčím
číslo recepce hotelu, kde se právě nacházím a rezervaci pokoje ruším. Recepční
mi pak dává klíč od pokoje 225. Než tam vejdu, přiložím ucho ke dveřím pokoje
227, někdo tam už je! Odemykám svůj pokoj 225 a vcházím dovnitř. Na stolku
vedle telefonu zkoumám možnost, jak si nechat přinést šampáňo přímo na pokoj.
Zvedám sluchátko a volám pokoj 227. Úspěch je vskutku nevalný. Volám tedy
pokojskou službu a objednávám šampaňské pro pokoj 227. Když nápoj slouha do vedlejšího
pokoje nese, rychle se dávám do řeči se sličnou sousedkou. Ani nevím, jak se to
stalo (asi to je tak mezi lidmi už normální), ale najednou ležím vedle nahé
Addy, bývalé neznámé sousedky, na její posteli.
Po horké noci se vydávám vyzvídat. Nejprve se jdu
podívat za podezřelým majitelem jakési kulečníkové haly. Zabouchám na dveře,
ukážu majiteli skrze okénko zlaté hodinky a pak mu je daruji, aby mne pustil
dovnitř. Díky jeho velkomluvnosti se dozvídám zajímavé informace. Po dalším
nehorázně brutálním sexu s Addou se spolu s ní pouštím do loupežného přepadení
dobře zabezpečené firmy gangstera Marcuse. První překážkou je kódovaný zámek na
vstupních dveřích do budovy. Přistupuji k němu a zkouším přetřít tlačítka
křídou, kterou mi daroval kamarád od kulečníků. A skutečně - vidím tlačítka,
která byla nejčastěji tisknuta. Chvíli je náhodně mačkám, ale pak vidím
přicházet jakousi ženu. Schovám se za keřík (naivita vrcholí) a vybíhám ven
právě ve chvíli, kdy žena vyťukává kód. Zkombinuji-li to, co jsem postřehl, že
žena píše (249) s tím, co mi ukázal křídový prach, vychází mi kombinace A249,
která dveře poslušně otevírá (opět je mi jasné, že se první číslice či písmeno
potřebné k otevření dveří pokaždé mění). Spící člobrda je odstranitelný tak, že
pohárek se studenou kávou z jeho stolu přikládám k jeho visící pravé ruce tak,
abych mu smočil prsty, což jest starý mazácký trik. Když odkráčí na toaletu,
otevírám si z jeho klávesnice výtah a odjíždím do horních poschodí. Adda,
bývalá Marcusova asistentka, mě neomylně vede složitým komplexem chodeb k
Marcusově kanceláři. Zkoumám poličku s kancelářským náčiním a v děrovačce
nacházím klíček od kanceláře. Přistupuji tedy ke dveřím, otáčím klíčkem v zámku
a tiše tisknu kliku.
Uvnitř v kanceláři rozsvěcím světlo (vlevo) a pouštím
se do rabování. Z nástěnky beru dopis, reklamu na zbraně, dokument psaný
neviditelným písmem a magnet. Ze stolu sbírám neviditelný inkoust a kabel.
Vracím se na chodbu před kancelář a sbírám ze země rozsypané papírky z
děrovače. Pak jdu zpět do kanceláře a zamykám za sebou dveře. Přistupuji k
sejfu u počítače, zapojuji kabel do elektronického diáře, který jsem měl v
kapse a výsledek připojuji do výstupu sejfu. Zapínám el. diář, vkládám číslo
Addina pokoje coby kód (227) a její jméno jako heslo (ADDA). Brakuji sejf, ale
ouha, kdosi se blíží! Zhasínám světlo, otevírám západku skříňky zapuštěné do
pravé stěny, do skříňky se oba schováváme a já chytře zevnitř zavírám západku
magnetem. Když je stráž pryč, sypeme se rychle ven ze skříně, odemykáme dveře,
hrneme se na chodbu a rychle se zavíráme do skříňky stojící u stěny. Uff, ale
bylo to těsně.
Na další misi jsem musel vyslat Addu. Naštěstí to
provedla bezvadně. Nejdřív pořádně prohledala dodávku - v pokrývce našla
zabalené dlouhé kleště, nad ní pohlednici s tel. číslem dívky jednoho z řidičů
a v saku řidiče ampuli s biologickým mutátorem, při další prohlídce pak účet s
čistírny, na kterém bylo řidičovo jméno a primeros. Nejdříve Adda zavolala
řidičově dívce z telefonu v zadní části dodávky a dozvěděla se tak číslo do
jeho dodávky, pak vylezla z dodávky a pomocí kleští si přitáhla dokument
(Delivery sheet) ležící na stoličce u dveří do kanceláře. Bližším prozkoumáním
tohoto dokumentu zjistila adresu výrobny chemikálií a tel. číslo do kanceláře
řidičů. S těmito úlovky se přesunula do zadní části garáže, okénkem ve střeše
prolezla do osobního auta a zavolala odtamtud do dodávky. Druhým telefonem
(vlevo) zavolala do kanceláře řidičů a když oba řidiči "mluvili",
přiložila k sobě obě sluchátka, aby nasimulovala "vzájemný" hovor.
Pak rychle utekla pryč. Bezvadná holka, co?
Naše následující společná procházka do
kulečníkového baru skončila bezmála smrtí mé maličkosti, nebýt mých
neochvějných reflexů, které mne vedly nejprve doleva ke konci uličky, a potom
kotoulem plavmo pod rozjetý automobil.
Když jsem se vrátil do hotelu, napadlo mě, že to
vlastně asi nebyl ten nejchytřejší nápad, když teď po mně jdou hromady
hrdlořezů a policajtů, ale to už bylo pozdě, protože mi recepční volala, že mám
návštěvu z inspektorátu. Musel jsem rychle schovat všechny potenciální důkazy!
S tajným dokumentem to bylo rychlé, prostě jsem ho polil neviditelným
inkoustem. Biokapsuli jsem mazaně strčil do bonbónků na stolku, které si
policajti vždy jen berou, ale nikdy neprohledávají. Ve skříňce u postele jsem
našel whisku, do jejíhož štítku jsem v inventáři lišácky vsunul falešný
policejní průkaz. Inspektor po této schovávačce vůbec nic nenašel, takže se
rozhodl jednoduše mě oddělat. To se mu však logicky nemohlo povést, protože by
to byl konec hry, takže jsem musel použít inkoust na čisťoučkou pokrývku v jeho
autě a když se sehnul, zpřerážel jsem mu páteř víkem autokufru.
Další úkol byl opět na Addě. Za každou cenu
musela dostat inkriminující fotografie od mého kamaráda Freddyho. Když však
diskrétně nahlédla do jeho kanceláře, byl tam už čmuchající polda (ano, ten
kterého jsem zabil autokufrem, zvláštní...). Musela tedy Freddymu nejdříve dát
tajné avízo, že je něco v nepořádku. Ze stolku vpravo sebrala lepidlo a přišlou
poštu. Pak dala vařit vodu (nikoliv kávu!) v kávovaru a k unikající páře rychle
přiložila jednu z poštovních obálek, aby ji tak rozlepila. Do rozlepené obálky
vložila můj vzkaz a obálku zalepila. S ostatní denní poštou ji pak Freddymu
doručila do jeho kanceláře. Promluvila s ním i s policajtem, podala Freddymu
zelené desky ze skříňky a strčila do krabičky svorek na stole, což policajta na
chvíli vyvedlo z míry, takže Freddy mohl fotografie z desek strčit do kapsy
polišova kabátu. Pak už stačilo jen promluvit s Freddym, venku před kanceláří
uvařit kávu, donést ji mužům dovnitř a vylít na policajtův kabát. Všechny věci
z kabátu včetně bonbónů pak rychle putovaly do Addiných kapes.
Já jsem se pak ocitl na hřbitově s úkolem,který
měl zabránit doktorce Dramish v návratu domů a bylo mi jasné, že tady jde
hlavně o čas. Nejdříve jsem nabídl doktorčině šoférovi whisku, aby se trochu
rozpovídal. Pak jsem přistoupil k doktorce a prohlédl si její rukavici. Vyšel
jsem ven ze hřbitova a prozkoumal prostřední osobní auto. Nahlédl jsem oknem
dovnitř a uviděl druhou doktorčinu rukavici, toto auto tedy patřilo doktorce.
Plíškem od klíčků jsem povolil ventil zadního kola doktorčina auta, čímž jsem
auto "zneškodnil". Pak jsem otevřel zadní část automobilu a vlezl
dovnitř. V přihrádce jsem našel zajímavý list se sérií not a lahvičku s lékem.
Lék jsem nalil do whisky a tu podal šoférovi čekajícímu na hřbitově. Účinek byl
okamžitý. Pak už stačilo jen počkat na konec smutečního obřadu a sledovat, jak
se doktorka marně vzteká, že ze hřbitova není úniku.
Addin úkol byl jiný - dostat se do doktorčina
domu. Nejdříve si vzala klacík, napíchla na něj jednu z karamelek, které měla v
kapse a vzniklým lepítkem vytáhla poštu z přihrádky v brance. Byl to dopis od
pojišťovací společnosti, který hodně pečlivě z obou stran prostudovala, aby se
dozvěděla, jak se dostat do doktorčina domu přes všechny nachystané
bezpečnostní mechanismy. Pak Adda přelezla plot do zahrady. Nasadila si
binokuláry visící na větvi vlevo a opatrně zkoumala dům a jeho okolí až našla
hnízdo kukačky a tři detektory pohybu poschovávané v okolí domu. Dvakrát pak
prozkoumala kukaččino hnízdo a našla klíček, kterým odemkla dveře zahradníkova
domku. Uvnitř opět dvakrát prohrabala koš a našla kus drátku a rozstříhané
schéma jakéhosi obvodu. Figurínu na stole obrala o fešné UV brýle. Ze šuplíku
vytáhla starý, ale fungující kazetový magnetofon. Vyšla ven do zahrady a
přiložila magnetofon ke kukaččímu hnízdu. Zpátky uvnitř domku přiložila k
audiokódovému zámku magnetofon a stisknutím tlačítka PLAY přehrála záznam kukaččina
zpěvu. Pak se na audiokódový zámek podívala pomocí UV brýlí, aby viděla písmena
na tlačítkách. Podle paměťového záznamu "Score", který pravděpodobně
telepaticky vytáhla z mé vlastní hlavy, si přeložila zakroužkované noty na
písmena podle kódu na druhé straně listu. Výslednou sekvenci
"EEFGGFED" naťukala pomocí tlačítek a bezva, dveře se otevřely!
Uvnitř laboratoře prošacovala laboratorní plášť a našla malé kleštičky. Poté
prozkoumala dráty vedoucí k trezoru vlevo a v jejich slabém bodě obnažila vedení
pomocí kleštiček. K obnaženým drátům nakonec přiložila drátek z koše a vzniklý
zkrat otevřel trezor. Z trezoru vyndala oba důležité mikročipy a jeden po
druhém pečlivě prozkoumala pod mikroskopem.
No, a pak se seběhlo několik moc nepříjemných
událostí a já si jen tak tak zachránil kejhák, když jsem se v restauraci u okna
skrčil dost rychle na to, aby mi palicí neproletěla odstřelovačova kulka. Na
ulici jsem pak vyhodil do koše "napíchnuté" brýle, které ze mě dělaly
jednoduchý cíl pro všechny chlapy s puškou ve vzdálenosti několika mil.
Vejrostkovi hrajícímu karty o hodinky jsem ukázal inspektorovu vizitku, a potom
jsem třikrát uhádl, kam přemístil královnu. Hodinky byly zase moje. U třech
zámků jsem si v 3D pohledu prohlédl dokument potřísněný inkoustem (Stained
Document) a bylo mi hned jasné, že musím Tonyho klíčem odemknout zleva první
zámek čtyřikrát, druhý dvakrát a třetí jednou, aby se dveře otevřely. S puškou
jsem osvobodil Addu, ale po hádce s ní jsem se opět vydal na další křížovou
výpravu na doktorku Dramish. Sebral jsem zvonek, otočil se doprava k oknu a
položil zvonek na přepážku před oknem (Windowsill). Odskočil jsem od okna,
počkal až zvonek začne zvonit a pak jsem prošel dveřmi ke zmateným padouchům. V
posledním momentě jsem šéfovi banditů Levovi Kevorkovi přiložil nůž na krk, aby
mě nemohl oddělat, ale chvíli nato jsem skončil na zemi v místnosti plné
jedovatého plynu. Rychle jsem přiložil magnet k elektronickému zámku a Adda mě
opět na poslední chvíli zachránila.
Dokumenty skupiny "Elite" mají celkem
tři části. Jeden z nich je smlouvou členů, druhý je plánkem budovy, ve které se
teď evidentně nacházím a třetí je náčrtem manipulace s hodinkami, která mě
zřejmě čeká právě teď. Jak si tak hodinky prohlížím zblízka, napadá mě, co bych
s nimi asi tak měl udělat.Jako by mé ruce samy pracovaly: Pull Winder, Remove
Winder, Use Winder on Center, Use Winder on Hole, Turn the object to the left,
Turn the Disc, Turn the Ring, Push the Winder, Turn the Ring, Push the Winder,
Turn the Ring a Push the Winder. Zřejmě to vyšlo! Aktivované hodinky přikládám
k otvoru ve stěně vlevo od dveří a vcházím do samotné svatyně padouchů. Zatímco
usedávám k podivné počítačové konzoli, dávám instrukce Addě, aby se postarala o
padouchy, kteří sem zanedlouho vtrhnou.
Adda to zvládla jako obvykle na jedničku, ale
hloupá náhoda tomu dala, že to nakonec dopadlo trochu jinak. Nejdříve vytáhla
ze dvou šuplíků stolu dálkové ovládání a kapesní laser. Za stolem pak našla
postřik proti hmyzu. Pečlivě prostudovala dálkové ovládání a nastavila ho na
přehřátí pokoje A2 (podle mapy v "Elite" dokumentech prostřední ze
tří malých pokojů). Dálkové ovládání pak zaměřila na přijímač dat (Receiver) na
stěně vedle Maxe a zvolený pokoj odbouchla spolu s jeho "nájemníkem".
Poté trpělivě počkala, až se do místnosti za námi začnou hrnout nepřátelé a
hrdinně odpráskla obra laserem a zadusila Kevorka postřikem na hmyz. Policejní
inspektor ze třetích dveří nikdy nevyšel, protože byl uškvařen pomocí dálkového
ovládání. Kevork se však poté bohužel ukázal jako tuhokořínkář a před svým
koncem ještě stihl Addu ošklivě postřelit, což mne nepotěšilo.
Já sám jsem na tom také nebyl příliš dobře.
Mechanismus, jehož rozlousknutí musím odhalit, se zdá být velice komplikovaný.
Nejdříve ho zapínám pravým horním tlačítkem, pak pomocí tlačítek vysunuji karty
a dívám se na ně. Něco mi připomínají. Dívám se do kapes a vytahuji rozstříhané
schéma karty, která je ta správná. Skládám ji dohromady. Když už si s tím nevím
rady, sáhnu do náprsní kapsy a vylovím poslední Score, tam jsem kartu viděl už
složenou. Jedna z karet složenému schématu odpovídá (v mém případě je to čtvrtá
karta zleva), takže ji vytahuji a vkládám do otvoru. Podívám-li se na její
schéma, vidím, že se "S" písmenka s čísly 32 a 6 nachází u aktivních žlutých
obvodů. Tisknu tedy tlačítka 326 pod místem, kam jsem kartu zasunul a tlačítkem
vpravo svoji volbu potvrzuji. Správně. Další na řadě je série několika číslic.
Vstávám od konzole a šacuji Kevorkovy kapsy (Pockets). Nacházím jeho klíček. I
když je to poměrně nelogické, napadá mě, že by série číslic od nuly do devítky
mohla mít nějakou souvislost s mikročipy implantovanými do rukou padouchů. Znám
ale pouze dva - Toniho a Paulův. Když si v paměti vybavím jejich znění, mohu
předpokládat, že se jedná o latinské číslice. V tom případě je Toniho kód 1004
a kód Paulův 151. Zadávám tedy číslo 1004 a otáčím v dírce Toniho klíčkem. A
vida, funguje to. Zadávám i druhý kód 151 a otáčím klíčkem, který patřil
Paulovi. Cool. Na kód Levův už zbývá jen dvoumístné číslo. Zkouším tedy čísla
od jedničky vzhůru a funguje desítka, zadávám tedy 10 a otáčím Levovým klíčkem.
Získávám jakousi videokazetu, nerušeně odcházím z místnosti a najednou cítím,
jak mě někdo vytahuje na střechu domu. Je to můj mrtvý kamarád. Je mi blaze...
|