Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Journey to the Moon
ÚVODEM
Francouzská adventura Journey to the Moon nepatří k
nejznámějším. Bylo vytvořena volně podle románové předlohy Julesa Vernea Do
měsíce. Vypráví o fascinující cestě na Měsíc, který však není tak docela bez
života, jak byste si mohli myslet. Žije zde totiž inteligentní rasa Selenitů v
symbióze s podivnými rostlinami. Do tohoto prostředí přichází Michel Ardan coby
ústřední postava celého příběhu. Jeho hlavní starostí bude dostat se zpět na
Zemi, a že to nebude lehké, na to můžete vzít jed. Děj hry se od románové
předlohy v mnohém liší, avšak toto není na škodu. Myslím si, že autoři hry se
snažili děj rozvinout a posunout kamsi dál namísto toho, aby ho znehodnotili. V
románu například přežijí všichni tři cestovatelé a ze střely vyhodí jen mrtvého
psa. Na Měsíci se jim vůbec přistát nepodaří a jejich střela se stane umělou
družicí Měsíce. Tohoto využívají k důkladnému průzkumu měsíčního povrchu shora.
Jen v jediném okamžiku se jim jakoby podaří zahlédnout tajemném město dole na
povrchu Měsíce. Na Zemi se vrátí odpálením výbušné bavlny ve střele. Ve zdraví
přistanou v Tichém oceánu, avšak nesetkají se s kapitánem Nemem. Toto je pouze
fikce autorů hry.
JULES VERNE A JEHO SVĚT
Jules Verne (*8. 2. 1828 - +24. 3. 1905) byl ve své době
považován za snílka a fantastu, avšak dnes již víme, že byl především geniálním
vizionářem, který ve svých fantastických románech předpovědel mnohé vynálezy,
které byly v pozdějších dobách zrealizovány. Jules Verne se tak stal praotcem
moderní sci-fi. Určitým paradoxem je, že i když je většinou známý právě jako
spisovatel fanatstických románů, tak více než dvě třetiny jeho tvorby tvoří ryze
dobrodružné romány většinou cestopisného charakteru. Tato díla se však až na
výjimky většinou tolik neprosadily a upadly v zapomnění. Úplně prvním dílem
Julesa Vernea byl cestopisný román Pět neděl v balónu, vyprávějící o
vědecké expedici, která v balónu přeletěla africký kontinent. Román měl značný
ohlas a tak Jules Verne začal být žádaným spisovatelem. Druhým dílem byla
Paříž ve 20. století, který však za života autora nevyšel, protože mu ho
vydavatel odmítl vydat. Verne ho uložil k ledu a román byl náhodně objevený až
koncem 80. let 20. století, kdy také poprvé vyšel. Děj románu je velice plytký,
avšak jeho cena tkví v na svojí dobu jedinečném vyobrazení budoucnosti za 100
let (v roce 1960). Třetím románem Verneovým bylo Dobrodružství kapitána
Hatterase, vyprávějící o pološíleném cestovateli, jehož hlavním životním
cílem je dosažení severního pólu, což se mu nakonec podaří, avšak zaplatí za to
svým duševním zdravím. Severní pól je zde vyobrazen jako ostrůvek s činnou
sopkou uprostřed.
Fantastické romány Julesa Vernea
Mezi stěžejní díla patří Dvacet tisíc mil pod mořem o
ponorce tajemného kapitána Nema (lat. Nikdo), na kterou se dostane několik
černých pasažerů a spolu s kapitánem Nemem podniknou na ponorce plavbu kolem
světa. Volně na tento román navazuje Tajuplný ostrov o amerických
uprchlících před občanskou válkou, kteří ztroskotají na fiktivním ostrově v
Tichomoří, kde jsou nuceni bojovat o přežití a kde se setkají právě se zmíněným
kapitánem Nemem. Dalším významným dílem (a mým nejoblíbenějším) je Do středu
země, což je román vyprávějící o vědecké expedici, která sopečným kanálem
projde z Islandu do nitra Země, kde objeví svět s pravěkými oceány a pravěkou
flórou a faunou. Neméně významným dílem je Do měsíce, ve které prožívají
tři přátelé vystřelení v obří nábojnici ke Měsíci užasný let kolem Měsíce a
poznávají ho tak zblízka, jak se to dosud nikomu nepodařilo. Román Ze Země na
Měsíc dějově souvisí s románem Do Měsíce a vypráví o přípravách na tuto
velkou cestu. Dalším románem je Vynález zkázy o pološíleném genálním
vynálezci, jehož schopností se snaží zneužít megalomanský agresor a sestrojit s
jeho pomocí obří dělo, prostřednictvím kterého by mohl světu diktovat své
podmínky. Zajímavým románem je též Ocelové město vyprávějícím o dvou
městech, z nichž jedno je město blahobytu a demokracie, zatímco druhé město plné
fabrik a dolů, jehož vůdce se snaží obřím dělem zničit konkurenční město. Ve
vypodobnění tohoto města a jeho struktury Verne předpověděl totalitní režimy 20.
století. Dalším významným dílem je Tajemný hrad v Karpatech o
strašidelném hradu, který obývá tajemný hrabě, který za pomoci geniálního
vynálezce a jeho vynálezů vytváří hrůzostrašné optické a zvukové jevy a děsí tím
okolní vesničany. Již méně známým románem je Zemí šelem odehrávající se v
Indii na pozadí protianglického povstání Nány Sáhiba. Vypráví o cestovatelích,
kteří cestují džuglí v obřím železném slonovi na parní pohon. Robur Dobyvatel
je román vyprávějící o megalomanském vědci, který sestrojí létající loď, na
které cestuje kolem světa. Volným pokračováním románu je Pán světa, ve
kterém stejný vědec sestrojí univerzální vozidlo schopné úžasnou rychlostí
jezdit, plavat, potápět se a létat a který se díky tomu začne považovat za pána
světa a zešílí. Dalším románem je Honba za meteorem, ve kterém geniální
vědec sestrojí přístroj schopný přitáhnout z vesmíru meteorit, který sestává z
ryzího zlata. V dalším románu Plující ostrov se tři hudebníci dostanou na
jedinečný obří umělý ostrov určený k plavbám po světových mořích, který byl
vytvořený k potřebám nejbohatších lidí světa. V díle Zatopená Sahara se
zase vypráví o fantastickém projektu, jak proměnit Saharu v úrodnou krajinu.
Známý román Na kometě zase vypráví o gigantickém meteoritu, který utrhne
ze Země část pevniny a obyvatelé této nové planetky pak cestují Sluneční
soustavou a poznávají ji. V románu Vesnice ve vzduchu se zase skupinka
cestovatelů setká s tajemnou polointeligentní africkou rasou, která staví své
vesnice v korunách stromů. V dalším zajímavém románu Ledová sfinga se
hlavní hrdinové vydávají po stopách románu E. A. Poea Dobrodružství Arthura
Gordona Pyma. Zjistí, že napříč antarktickou pevninou vede široký průplav a v
okolí jižního pólu není mrazivá zima. Zde objeví, přesně jako v Poevě románu,
ostrov s tajemnými domorodými obyvateli. Dílo Plovoucí město zase vypráví
o stavbě gigantické luxusní přepravní lodi, které se přezdívá Plovoucí ostrov. O
románu Zelený paprsek vám nic říct nemohu, protože ho neznám (ač ho
vlastním, nečetl jsem ho). Román Podivuhodné dobrodružství výpravy Barsacovy
je vlastně úplně posledním Verneovým románem a dlouho se o něm spekulovalo, zde
ho napsal sám Verne či jeho syn, sám spisovatel. Vypráví o megalomanovi, který
si uprostřed saharské pouště založil vlastní totalitní království. Ve svém novém
městě uprostřed pouště vězní geniálního vynálezce, kterého nutí, aby pro něho
vynalézal ty nejúžasnější vynálezy.
Dobrodružné romány Julesa Vernea
Z ryze dobrodružných románů je stěžejním dílem (a také
jedním z nejrozsáhlejších) Děti kapitána Granta vyprávějící o záchranné
výpravě kolem světa za účelem nalezení ztraceného kapitána Granta. Dalším
významným románem je Cesta kolem světa za 80 dní vyprávějící o britském
gentlemanovi, který se vsadí, že vykoná cestu kolem světa za 80 dní, což se mu
nakonec podaří. Román Dva roky prázdnin je vlastně další robinsonádou,
podobně jako Tajuplný ostrov, vyprávějící o partě dětí, které ztroskotají na
opuštěném ostrově a jsou nuceny se starat o vlastní přežití. Velice pozoruhodným
dílem je Mathias Sandorff, který je napsaný v podobném stylu jako Dumasův
Hrabě Monte Christo. Vypráví o zrazeném maďarském vlastenci, který po letech
získá postavení a moc, kterých využívá k pronásledování zrádců a jejich postupné
likvidaci Již méně známým je román Patnáctiletý kapitán o trosečnících,
kteří jsou zradou zavlečeni do nitra afrického kontinentu, kde se dostanou mezi
otrokáře. Ostatní dobrodružná díla nemá asi smysl jmenovat; jejich výčet by byl
ostatně velmi dlouhý. Navíc většina těchto románů není příliš známá. Jen bych
ještě zmínil, že Verne je též autorem řady povídek, z nichž asi nejznámější je
Doktor Ox vyprávějící o bezohledném vynálezci, který v malém městečku
provádí za pomoci plynů pokusy na lidech.
Následovníci Julesa Vernea
Jules Verne zanechal nesmazatelnou stopu v dějinách
literatury a mnozí autoři se ho později snažili napodobovat. Současníkem Vernea
byl André Laurie, který psal podobné romány a s nímž Verne společně napsal
dobrodružné dílo Trosečník z Cynthie. Za pokračovatele Vernea bývá též
považován ve své době oblíbený a čtený italský spisovatel Luigi Motta a někdy
též Emilio Salgari. Dalším spisovatelem kráčejícím ve stopách Verneových byl
německý autor Robert Kraft, z jehož díla je nejznámější dobrodružná série o
detektivu Nobodym. Nakonec bych chtěl ještě zmínit českého spisovatele Františka
Flose, který bývá někdy označován jako „český Verne“.
Podrobný návod
CO JE DOBRÉ VĚDĚT
- Než opustíte raketu a vyjdete na povrch Měsíce,
musíte mít ukončené vyšetřování příčin smrti vašich přátel, jinak vás hra
později v jistém momentu nepustí dál a toto bude pro vás znamenat zbytečné
zdržení.
- Hru si často ukládejte. Bohužel se stává, že se
můžete dopustit chyby, kterou už nelze napravit a navíc jsem zaznamenal, že se
na několika místech hra nechová tak jak má.
- Pokud máte možnost si nějakého předmětu sebrat
více kusů, využijte toho, protože některé předměty budete používat opakovaně.
Ve střele
Jděte o pozici vpřed a automaticky si prohlédnete Barbicana
ležícího vlevo (vyšetřování 1/16). Poté se podívejte na stěnu, na které visí
ústřižek novin (vyšetřování 2, 4/16). Dále si prohlédněte kapitána Nicolla
ležícího vpravo (vyštřování 3/16). Nyní se podívejte opět na stěnu, kde uvidíte
cosi viset na řemínku. Řemínek seberte a uvolníte tím předmět, který
spadne na zem. Seberte ho a zjistíte, že je to matkový klíč. Vraťte se o
jednu pozici vpřed a všimněte si kanystru ležícího na zemi. Seberte z něj
trychtýř a vlevo od kanystru seberte nádobu s draslíkem. Vraťte se
zpět k ležícím přátelům a nyní se podívejte na podlahu, kde je poklop. Na šrouby
poklopu použijte matkový klíč a uvolníte tak venkovní kryt (vyšetřování 5/16).
Jděte opět k tělům přátel a po skončení krátké animace seberte dole klíček od
skříňky. Někdy v tomto okamžiku se mi stalo, že mi začal docházet kyslík,
což znázorňuje zelený ukazatel vpravo. Nemusíte však panikařit, protože i když
se udusíte, hra se automaticky načte do okamžiku, kdy kyslík začal docházet.
Použijte tedy klíček na skříňku a otevřte ji. V levé střední polici seberte
knihu kryptogramů, za kterou se skrývá pytlík s chlorečnanem draselným,
který rovněž seberte. Jděte k místu, kde ja na stěně umístěna jakási pánev.
Pánev odklopte z hořáku a umístěte na ni zmíněný chlorečnan draselný. Vraťte
pánev do původní polohy nad hořák a v tomto okamžiku by se kyslík měl vrátit do
normálu. Pokud se tak nestalo, tak upravte tisknutím kohoutu hořáku intenzitu
plamene. Jakmile se vám podaří toto nebezpečí zažehnat, vraťte se k otevřené
skříňce a důkladně ji prohledejte. Nejprve odklopte kryt vpravo a objevíte
skleničky a láhev vína (vyšetřování 11/16). Klikněte na levou skleničku a
seberete ji. Nyní se podívejte do regálů vlevo nahoru a seberte postupně
soudek střelného prachu, sazenici vinné révy a vpravo motouz.
Dále seberte dole dlouhý řemínek, náboje, červenou přistávací
raketu a modrou přistávací raketu. Úplně dole seberte ještě pánev
a nožík a z polic vpravo můžete ještě sebrat konzervy, i když je
potřebovat nebudete. Nyní se zaměřte dole na mrtvolu Barbicana a všimněte si, že
cosi drží v ruce. Přečtěte si dopis na rozloučenou (vyšetřování 6/16) a poté
seberte Barbicanův klobouk. V inventáři spojte klobouk s nožíkem a
získáte tak dopis od Diany (vyšetřování 7, 8/16). Dále si prohlédněte
Barbicanovu náprsní kapsu a naleznete další krátký dopis od Diany. Nyní si
prohlédněte mrtvolu kapitána Nicholla (vyšetřování 13, 15/16). Někdy v tomto
okamžiku by měl nastat stav beztíže. Je třeba v inventáři spojit trychtýř a
nádobu s draslíkem. Poté tento předmět aktivujte a pomocí trychtýře chytejte
poletující bublinky. Jakmile chytnete poslední bublinku, stav beztíže skončí a
spustí se pěkné video. Po jeho skončení seberte z Nichollova těla pušku a
prohledejte jeho náprsní kapsu, čímž získáte další dopis od Diany. Dále klikněte
na Nichollova ústa (vyšetřování 12/16). Pod lavicí seberte spálený papír
a všimněte si kohouta (vyšetřování 14/16). Nyní jděte k hořáku a snižte ho na
minimum. Použijte na hořák ohořelý papír a přečtěte si tak zprávu na něm
(vyšetřování 9/16). Toto udělejte ihned, protože později by se vám mohlo stát,
že použít hořák už zkrátka nepůjde. Pokud nesnížíte plamen na minimum, papír
zničíte. V takovém případě raději načtěte poslední uloženou pozici, protože
nepřečtením ohořelého papíru nebudete mít kompletní vyšetřování. Nyní se vraťte
ke skříňce a klikněte na pravou skleničku (vyšetřivání 10, 16/16). Tímto byste
měli mít komletní vyšetřování, což je nezbytné pro další postup ve hře. Pokud
jste tak ještě neučinili, tak odšroubujte postranní kryty u rakety. Poslední
kryt, který je třeba odstranit se nachází nahoře. Tam se dostanete pomocí
žebříku. Poté by se měla spustit animace, po které budete muset připravit raketu
na přistání.
Přípravy k přistání
Nejprve je třeba zbavit se těl mrtvých přátel. Vyberte v
inventáři motouz a použijte je na přikrývky u obou těl (další motouzy jsou ve
skříňce). Tím ovážete přikrývky kolem těl. Nyní seberte Barbicanovo tělo
a Nichollovo tělo. Otevřte poklop v podlaze střely a obě těla vyhoďte
ven. Všimněte si lavice, na které ležel Nicholl a najdete otvírák na konzervy.
Vedle poklopu si všimněte dvou komor, do kterých se umisťují přistávací rakety.
Odklopte kryty obou komor a do červené komory umístěte červenou přistávací
raketu, kterou máte v inventáři. Modrá raketa je prázdná a je tedy třeba nejprve
do ní získat střelný prach. Ten získáte tak, že použijete kapesní nožík na
nábojnice v inventáři. Získaný střelný prach spojte v inventáři s prázdnou
modrou raketou a plnou raketu umístěte do komory u poklopu. Poté stiskněte
tlačítko mezi raketami. V okamžiku, kdy toto tlačítko stisknete, vaše střela
začne prudce klesat k povrchu Měsíce. Jste však příliš těžcí, takže musíte
poklopem vyhodit všechny předměty z inventáře, které vyhodit jdou. Nemusíte se o
ně obávat, protože si je později na povrchu Měsíce budete moci opět sebrat.
Pokud se vám stále nedaří přistát, zkontrolujte zda máte odstraněné všechny
čtyři kryty okének.
Povrch Měsíce
Než vyjdete ven ze střely, naberte si nejprve ze skříňky
předmětů co unesete. Venku seberte 3 ks zelených sazenic a jděte k okraji
srázu. Nyní se musíte pomocí dlouhých skoků dostat na jeden z okrajů plošiny. Je
třeba si skok vyměřit tak, abyste skočili v okamžiku, kdy trojúhelníček na
ukazateli je u zeleného místa. Pokud se vám skok nepodaří, spadnete, avšak to
nijak nevadí, protože se vám hra načte do pozice přesně před nevydařeným skokem.
Z okrajů plošiny můžete zkusit sejít dolů k rostlinám, avšak ty vás nepustí dál.
Skočte tudíž do centra plošiny a ze země seberte zkroucený plát. Otočte
se a všimněte si podivných zařízení. Jděte k tomu levému a ze země sebete
několik mincí. Nyní se přesuňte k protějšímu zařízení a seberte 3ks
měsíčního rákosu. Díky tomu, že jste sebrali měsíční mince, máte nyní
možnost se podívat do dalekohledu vlevo. Uvidíte v něm vchod do podivné budovy,
před kterým se prochází jakási postava. Otočte se vpravo a jděte jakoby k modrým
rostlinám. Seskočte dolů a seberte 3ks žlutých sazenic. Vpravo za rohem
seberte suchou větev, dále 3ks měsíční půdy a také zde můžete
sebrat 3ks měsíčních motouzů. Vraťte se ke hromadě žlutých sazenic,
otočte se čelem vzad a vyskočte nahoru, čímž se octnete opět venku ve středové
části plošiny s rostlinami. Můžete použít ještě jinou cestou, a to zajít do
chodby a vyjít po schodech do malé místnosti, kde vpravo vzadu je zámkový
mechanizmus. Stlačte levou páku 2x, poté pravou 2x, následně levou 1x a nakonec
pravou 2x. Tím se vám otevřou dveře, za nimiž je další schodiště, které vás
dovede na vrchol plošiny. Skočte na okraj plošiny a nyní najděte místo v
protější skalní stěně, na které je možné skočit. Přeskakujte po okrajích útesu a
rozhlížejte se kolem sebe a brzy toto místo najdete. Skočte sem a vlevo seberte
3 mince. Skočte na schodiště vpravo a poté vlevo na další vyšší schodiště.
Seberte modré sazenice. Nyní máte již 3 druhy sazenic, které je třeba
vhodně naroubovat, abyste s jejich pomocí neutralizovali nebezpečné rostliny
dole na plošině. Nejprve spojte v inventáři žlutou sazenici s měsiční půdou.
Následně spojte zelenou sazenici se zeminou a nakonec v inventáři spojte obě
vypěstované sazenice s motouzem. Vznikne vám tak žluto-zelená rostlina,
se kterou jděte na plošinu do místa, kde jsou červené a modré rostliny. Použitím
naroubované sazenice na rostliny je zneškodníte a budete moci projít dál.
Seberte vlevo červené sazenice a jděte ještě o jednu pozici vpřed. Vlevo
seberte prázdnou nádobu a vpravo krátký řemínek. Vraťte se zpět a
jděte si doplnit měsíční půdu a motouzy. Nyní vytvořte v inventáři
modro-žlutou rostlinu a použijte ji v místě, kde jsou fialové a červené
rostliny. Jděte až k Měsíčňanovi, který vás však nebude chtít pustit dál. Vlevo
od něj seberte fialové sazenice. Vraťte se do jeskyně na protějším srázu
a inventáři spojte červené a fialové sazenice s pánví. Pánev umístěte na oheň a
vraťte se k Měsíčňanovi, kterému dejte tuto směs. Odvrátí se od vás a už vám dá
pokoj. Nyní seberte ze země 3 ks lepkavého výměšku. Jděte dál za
Měsíčňana a seberte dlouhý řemínek, pušku a šrouby.
Následně vytvořte v inventáři zeleno-fialovou rostlinu a použijte ji v
místě, kde jsou žluté a modré rostliny. Vzadu seberte kapesní nožík a
také si tu můžete po stranách nabrat nějaké další žluté a modré sazenice. Další
sazenicí, kterou je třeba vytvořit je červeno-fialová, kterou použijte na
zelené a fialové rostliny. Projděte k dalšímu Měsíčňanovi, který vás opět nebude
chtít pustit dál. Na ohništi uvařte zeleno-fialovou směs a dejte mu ji. Projděte
za něj dozadu a sesbírejte všechny předměty – ochranný kryt, ucpanou
ulitu a trychtýř. Poslední kombinace sazenic, kterou je třeba
vytvořit je červeno-modrá, kterou použijte na žluté a zelené rostliny.
Vzadu seberte sazenici vinné révy. Všechny naroubované rostliny si
uschovejte, protože se vám budou brzy ještě hodit. Nyní se můžete vydat ke
schodišti na protější stěně a vystoupejte po něm nahoru. Po cestě po schodišti
pečlivě prohlížejte všechny ideogramy na stěnách, protože jejich znalost je pro
vás důležitá. Rozluštíte tak několik nových. Nahoře vlevo u okraje srázu je
jakési kolo. Klikejte na jednotlivá pole kola tak, abyste nastavili barvy podle
rostlin dole na plošině. Jakmile se rozsvítí zelené světlo, kolo odeberte. Nyní
je zapotřebí získat ještě jedno kolo. Musíte však tentokrát barvy na kole
nastavit v obráceném pořadí. To znamená, že nahoře nastavte fialovou, hned vlevo
červenou a takto pokračujte až do konce. Po rozsvícení druhého zeleného světla
odeberte i toto druhé kolo. Nyní pokračujte v cestě až na vrchol hory, kde u
vstupu hlídá Měsíčňan (je to ten, na kterého jste předtím koukali dalekohledem).
Aby vás pustil dál, musíte mu předložit na pánvi uvařené modré a žluté sazenice.
Pokračujte k bráně a do mechanizmu vlevo na zdi vložte jedno z barevných kol,
které jste před chvíli sebrali. Jakmile se dveře otevřou, vstupte dovnitř.
Vstup do základny Selenitů
Vejděte a prohlédněte si ideogramy vpravo na stěně. Nyní se
budete muset vrátit ven a sejít až dolů k ohni. Je třeba abyste si na ohni
připravili směs žlutého a modrého ovoce a vpravo použijte sklenici na vodní
nádržku. Získáte tak sklenici vody. Vraťte se nahoru, projděte otevřenými
dveřmi a postavte se před ideogramy. Vyberte v inventáři pánev se směsí a
klikněte na svojí postavu, čímž směs zkonzumujete. Nyní budete vidět nazelenale
a všiměte si, že se vám na zdi ukázaly 3 nové znaky, které tam předtím nebyly.
Přistupte k mříži a přibližte si klávesnici. Stiskněte postupně stejné symboly
na klávesnici, jaké se vám objevily nově na stěně. Brána se otevře a vy nyní
můžete vypít sklenici vody, abyste viděli opět normálně. Zároveň se vám v knize
ideogramů objeví nově rozluštěný znak Lumen. Projděte mříží a vstupte do
pohřebiště Selenitů. Jděte až dozadu a otočte se vlevo, kde je jakýsi sarkofág.
Použijte na něj otvírák na konzervy, čímž si ho zpřístupníte. V dolní části
klikněte na nápis a opíšete si ho tak do deníku. Můžete se v deníku podívat co
jste si to vlastně opsali, avšak v tuto chvíli toto nebudete potřebovat. Ze
sarkofágu seberte neprodyšně uzavřenou skleněnou kopuli, měsíční
nástroj, klíč 0. úrovně a vlevo ještě železnou tyč. Vraťte se
zpět k mříži, která za vámi předtím zapadla a podívejte se na sarkofág vlevo.
Použijte na něj železnou tyč a seberte poškozenou flétnu, zlatý
náhrdelník a poškozenou mechanickou ruku. Nyní se zaměřte na ovládání
mříže. Klíčem k otevření mříže je postupné tisknutí správných tlačítek. Všimněte
si, že pod některými tlačítky svítí zelené světélko. U těchto tlačítek musíte
sečíst ostré i tupé hrany a následně stisknout tlačítko, které má počet hran
rovnající se součtu hran u tlačítek se světélky. Po každém správném pokusu, se
vám trochu odklopí polokoule dole. Pokud uděláte chybu, polokoule se vrátí o
pozici zpět. Až se takto dostanete ven, jděte vpravo k zavřeným dveřím a do
mechanického ovládání umístěte druhé barevné kolo. Zatočte klikou a dveře se
otevřou. Sejděte dolů po schodech a vpravo si všimněte výtahové šachty.
Pokračujte dál vlevo, projděte dlouhou chodbou a v místnosti na konci seberte
vlevo dole násypník a drtičku. Vraťte se k výtahové šachtě a
tlačítkem přivolejte výtah. Nastupte a vyberte v inventáři selenitský klíč se
znakem připomínajícím nulu. Zastrčte ho do první klíčové dírky a stiskněte
tlačítko třetího podlaží. Sjedete tak dolů a octnete se před velitelem Selenitů.
Uvnitř základny Selenitů
Promluvte si s velitelem Selenitů, a až rozhovor skončí,
zjistíte, že jste získali takzvané lunární hodnocení (v mém případě to bylo
204), což je pohyblivá hodnota osobního hodnocení. Jejím zvyšováním se vám budou
zpřístupňovat další herní možnosti. Můžete si znovu promluvit s velitelem
Selenitů a vyčerpat všechna témata rozhovoru. Dozvíte se tak spoustu nových
informací. Poté se podívejte vpravo, kde je tlačítko mechanického obchodníka.
Zde si můžete nakoupit různé předměty, což však většinou nebude nutné, protože
je stejně budete mít možnost sebrat. Pro jistotu však prodejte 4 naroubované
rostliny, kterými jste likvidovali nebezpečné rostliny venku na plošině, za což
získáte 440 peněz. Uschovejte si jen červeno-fialovou rostlinu, protože tato se
vám ještě bude hodit. Nyní se otočte vpravo a podívejte se na harmonického
učitele, díky kterému si budete později moci rovněž zvýšit osobní hodnocení.
Zatím však řeči Selenitů nerozumíte, takže je vám to v tuto chvíli k ničemu.
Dále si prohlédněte stůl před velitelem Selenitů. Vlevo je žádací zvonek, kterým
můžete požádat i klíč vyšší úrově. Velitel vám ho však odmítne vydat, protože
zatím nerizumíte jazyku Selenitů. Vpravo můžete kliknout na ulitu a promluvit si
o ní s velitelem. Stiskněte tlačítko uprostřed stolu, což je vlastně výukový
program jazyka Selenitů.
- vlnky – voda
- šikmá ramena – vzduch
- čtverec – nula
- zavináč – tajemství
- překřížené nástroje – hlad
- koule s čarami okolo – Měsíc
- plameny – oheň
Tímto jste úspěšně absolvovali test. Trochu se vám zvýšilo
lunární hodnocení (cca 220). Pokud jste na některou otázku odpověděli špatně,
tak se vám zase o něco snížilo. Nyní se zaměřte na harmonického učitele vlevo.
Princip hlavolamu je jednoduchý: Každé z tlačítek vpravo má svůj tón. Musíte
stisknout některé z tlačítek vlevo a poté jedním z tlačítek vpravo zahrát stejný
tón, jaký vydalo levé tlačítko. Hraje se na několik kol. V prvním kole můžete
udělat chyb kolik chcete, takže celý hlavolam můžete vyřešit v podstatě
vylučovacím způsobem. Za toto však lunární hodnocení nezískáte. Ve druhém kole
máte už jen určitý počet pokusů, což vám znázorňuje červený ukazatel nahoře.
Jakmile ukazatel dosáhne maxima, test se zrestartuje, což znamená, že se vám
dosažené výsledky smažou. Po překonání tohoto testu se vám lunární hodnocení
navýší o 20 bodů. Ve třetím kole už jde opravdu do tuhého. Zde už nesmíte udělat
jedinou chybu. Přiznám se, že projít třetím kolem se mi nikdy nepodařilo.
Domnívám se však, že navýšení lunárního hodnocení za třetí kolo musí být velice
výrazné. Až s harmonickým učitelem skončíte, vraťte se k veliteli a znovu
stiskněte tlačítko vlevo. Nyní vám bude již bez odporu vydán klíč 1. úrovně.
Vraťte se do výtahu, seberte klíč 0. úrovně, zastrčte do druhé klíčové dírky
nově nabytý klíč a vyjeďte o 2 podlaží výš (pokud byste klíč 0. úrovně nechali
ve výtahu, tak by vám ho jeden ze Selenitů sebral). Vystupte a jděte vlevo až k
zamčenému panelu, kde vás čeká další hlavolam.
Číselný hlavolam – Pochopení tohoto hlavolamu
nemusí být úplně jednoduché. V tomto hlavolamu se čísla nepočítají v klasické
desítkové soustavé nýbrž v soustavě dvacítkové. Vodorovné čáry v pravém horním
políčku představují číslo 5 a tečky číslo 1. Tečky a čárky v levém horním
políčku pak dvacetinásobek, tedy čárky číslo 100 a tečky číslo 20. Vaším úkolem
je zadat do dvou dolních políček číslo, které vidíte nahoře navýšené o 6.
Vodorovným tlačítkem pod spodními políčky se přidávají čárky, kulatým tečky.
Levým tlačítkem úplně dole se hlavolam restartuje, pravé je tlačítko
potvrzovací. Pro snazší pochopení zde uvedu jeden příklad. Dejme tomu, že v
levém horním poli je jedna tečka a v pravém horním poli jedna čárka a 2 tečky.
Znamená to tedy, že v levém horním políčku je číslo 20. Jedna čárka vpravo
představuje číslo 5 a dvě tečky číslo 2. Dohromady to tedy dělá 27. Jak jsem již
výše uvedl, musíte k tomuto připočíst číslo 6, dohromady tedy 33. Toto číslo
tedy musíte nyní zadat do dolních políček. Klikněte na levé dolní tlačítko a
jednou zmáčkněte kulaté tlačítko (jedna tečka). Nyní klikněte na pravé dolní
políčko a zadejte dvě čárky a tři tečky. Tím jste tedy zadali číslo 33. Po
spravném zadání by se měl otevřít kryt panelu a ukázat se páka. Touto pákou si
otevřte vrata vlevo. Za vraty jsou ještě jedna vrata, která však jdou otevřít
jen za předpokladu, že levou pákou nejprve zavřete první vrata. Zde zatím nic
nenaděláte, avšak podstatné je, že za splnění číselného hlavolamu se vám lunární
hodnocení navýší o dalších 20 bodů. V tuto chvíli byste tedy měli mít 260.
Vraťte se do výtahu a sjeďte o podlaží níž, kde je kuchyně Selenitů. Jděte
vpravo a seberte ozubený válec a lopatu. Nyní namíchejte a usmažte
na pánvi směs zelených a žlutých plodů. Snězte tuto směs a zvýšíte si lunární
hodnocení o 2 body. Ještě zkuste kombinaci červených a modrých plodů (+ 2 body)
a po jejich požití si žaludek pročistěte čerstvou vodou, kterou si zde můžete
nabrat do sklenice. Vraťte se k výtahu a vyjeďte do nejvyššího podlaží. Jděte k
místu, kde na stěně uvidíte dvě postavičky vedle sebe. Klikněte na nohy postav
tak, aby obě postavy měly obě nohy skrčené. Poté ještě klikněte na pravou a
levou ruku levé postavy. Dole se otevře přihrádka a můžete tak sebrat
ovládací panel. Lunární hodnocení se vám zvýší o 20 bodů a v tuto chvíli
byste měli mít celkem 284 bodů. Následně sjeďte do druhého podlaží a hned
naproti výtahu uvidíte další číselný hlavolam. Tentokrát musíte k číslu, které
vidíte nahoře, přidat 22. Vyřešením tohoto hlavolamu se vaše lunární hodnocení
zvýší o celých 30 bodů a v tuto chvíli byste tedy měli mít 314. Klikněte na
páku, která se vám vyřešním hádanky odblokovala a vstupte vlevo do laboratoře.
Laboratoř si prohlédněte včetně obrázků na stěnách, zatím zde však nic
nezmůžete. Vraťte se k veliteli a požádejte ho o další klíč. Řekne si vám o 100
peněz, které mu dejte, přesto vám však klíč odmítne vydat, jelikož neumíte
mluvit řečí Selenitů. Jděte tedy vpravo do automatického obchodníka a kupte si
Yrshnoufovo lepidlo. Pokud jste na mě dali a prodali naroubované
rostliny, budete mít nyní dostatek peněz na nákupy. Kromě rostlin můžete z
inventáře prodat ještě pušku, suchou větev a krátký a dlouhý kožený řemínek,
protože tyto předměty stejně nebudete potřebovat. Získané lepidlo spojte v
inventáři s rozbitou flétnou a měsíčním rákosem a získáte tak spravenou
flétnu (+10 bodů; nyní máte celkem 324 bodů), díky které nyní budete moci
mluvit řečí Selenitů. Znovu požádejte o klíč 2. úrovně; tentokrát vám po
rozhovoru s vládcem Selenitů bude vydán.
Klíč 2. úrovně
Nyní nastupte opět do výtahu a vyjeďte o podlaží výš, kde je
vlevo Měsíčňan jménem Scurvy. Hru si uložte a poté si s ním promluvte. Za své
rady však bude chtít odpovědi na své hádanky.
- kolo: Odpovědi č. 1, 1, 2, 2 a 1
- kolo: Odpovědi č. 1, 3, 3, 1 a 1
Za každou správnou odpověď získáte k hodnocení 2 body, nyní
je tedy vaše lunární hodnocení 344. Nově získaný klíč z inventáře zastrčte do
klíčové dírky vlevo a odhalí se vám tak socha. Klikněte na ni a ona spadne (-30
bodů lunárního hodnocení). Sochu sebete a v inventáři na ni použijte tyč –
získáte chlorid sodný (+10 bodů). Nyní sochu slepte pomocí lepidla, které
jste si před chvíli koupili a vraťte ji na původní místo (vrátí se vám zpět 30
bodů). Nyní jděte na druhý konec místnosti a připravte na pánvi a na ohni směs
žlutých a zelených plodů. Rozvařenou směs poté nalijte do potravinové kádě
(hodnocení se vám zvýší na 374). Nastupte do výtahu a sjeďte o 2 podlaží níž.
Jděte vpravo k Selenitovi, který je k vám otočený zády. Vlevo seberte lopatu,
z nádob vzadu 3ks železné rudy a za pomoci kanystru získejte kyselinu
dusičnou. Poté se otočte vpravo a otevřte skříňku. Z ní seberte ozubený
válec, neprodyšně uzavřenou skleněnou kopuli, držadlo,
řemen a drtičku. Nyní můžete v inventáři spojit kyselinu dusičnou s
ucpanou ulitou a získáte schopnost rozumět všem Měsíčňanům. Do kanystru znovu
nalijte kyselinu dusičnou a nyní vyjděte ven ze základny a jděte zpět až k vaší
raketě. Pomocí červeno-fialového roubu, který jsem vám radil uschovat
zlikvidujte zelenou rostlinu bránící vám ve vstupu do rakety (+5 bodů). Nyní
díky získané ulitě si můžete promluvit s kohoutem. Následně se vraťte pod skalní
stěnu, kde je ohniště, a vytvořte sazenici modré rostliny. Tuto spojte v
inventáři se sazenicí vinné révy a motouzem. Získanou naroubovanou rostlinku
zasaďte do země vlevo dole (+10 bodů). Utrhněte si 3 ks měsíčních hroznů.
Po vyrostlém vínu se nyní můžete rychle dostávat nahoru a dolů a namusíte již
přeskakovat po schodištích. Vraťte se tedy zpět do základny Selenitů a sjeďte
výtahem do čtvrtého podlaží. Jděte vpravo na konec a otočte se vlevo. Pákou
pusťte vodu a poté v onventáři vytvořte kombinaci měsíčních hroznů a modré
rostliny. Uvařte toto na pánvi a vhoďte do potravinové kádě. Vaše hodnocení je v
tuto chvíli 411. Jděte nyní o 2 podlaží níž a vpravo si promluvte se Selenitou.
Jeho informace však nebudou zadarmo a bude za ně chtít zaplatit měsíčními
penězi. Když prodáte i červeno-fialovou rostlinku veliteli, získáte dostatek
peněz, abyste si mohli koupit veškeré informace. Nyní v inventáři použijte
měsíční nástroj na poškozenou mechanickou ruku. Získáte tak mechanické
předloktí, mechanické nadloktí a korodované části. Poté se
vraťte k veliteli a z mechanického obchodníka si kupte mechanickou ruku a
mechanický loket. Obě tyto části spojte v inventáři a předloktím a
nadloktím a získáte tak mechanickou paži (vaše hodnocení se zvýší na
431). Jděte do výtahu a vyjeďte o 1 podlaží výš. Vyrobte směs ze žlutých a
zelených a plodů, usmažte ji na pánvi a snězte ji. Tím si zrychlíte reflexy, což
za chvilku budete potřebovat. Nastupte do výtahu a vyjeďte o další podlaží výš.
Nyní je třeba pomocí mechanické ruky zachytit padající explodující houbu.
Pokud byste předtím nepožili žlutozelenou směs, houby by padaly příliš rychle a
vy byste měli velké problémy je zachytit. Až se vám toto podaří, spojte v
inventáři získanou houbu se skleněnou kopulí a tím houbu v kopuli uzavřete (+20
bodů). Poté se vraťte do kuchyně a na pánvi si připravte směs červených a
modrých plodů. Zároveň si připravte sklenici vody. Výtahem se dostaňte zpět do
podlaží, kde jste chytali houby, jděte o dvě pozice vpravo a otočte se
vpravo. Stiskněte červené tlačítko nejvíce vlevo a vpravo se vám otevřou dveře.
Projděte ven a octnete se v centru měsíční plošiny. Jděte vpravo a vyjděte po
schodech nahoru. Vpravo uvidíte panel s lebkou. Použijte na sebe připravenou
směs z rostlin a uvidíte nové znaky. Pročistěte si žaludek sklenicí vody a
vyjděte po schodech vpravo na vrchol plošiny (pokud jste si tedy toto schodiště
předtím zpřístupnili; jinak postup viz začátek kapitoly Povrch Měsíce). Nahoře
jsou 2 ovládací panely, u kterých jsou malé vodní nádrže. Jděte nejprve k
pravému panelu a na klávesnici stiskněte v každé řádce symbol vody. Kryt se
odklopí a vy klikněte na páku, aby se natočila směrem vlevo (+10 bodů). Nyní
přejděte k panelu na druhé straně a stiskněte v první řadě tlačítko1, v druhé
řadě tlačítko 3, ve třetí 4 a v poslední 2 (+10 bodů). Po odklopení krytu
natočte páku směrem vpravo. Otočte se vpravo k červeným klávesám a stiskněte tu
s jednou tečkou. Přejděte k červenému panelu na druhé straně a tiskněte tlačítka
v tomto pořadí: 1, 4, 2, 4, 3, 4, 5 a 4 (+20 bodů). Následně sejděte dolů a
jděte do malé místnosti, kde je symbol lebky. Z přihrádky si naberte 3 ks
chloridu sodného. Nyní se vraťte zpět do měsíční základny a sjeďte výtahem
do 2. podlaží. Jděte vlevo do laboratoře a otočte se vpravo k přístroji. Vpravo
dolů umístěte z inventáře řemen a doprostřed dolů dejte lopatu. Vlevo nahoru
položte prázdnou kopuli. Nyní když kliknete na ventily, zjistíte, že jsou
zaseklé a je tedy třeba sehnat nějaké mazivo. Usmažte na pánvi směs červených a
fialových plodů a nalejte toto dolů do stroje. Stroj se rozběhne, avšak vzápětí
se opět zastaví. Znovu vyrobte výše zmíněnou směs a nalijte ji do stroje a hned
poté vyberte z inventáře mechanickou paži. Pomocí této paže uvolňujte rozžhvené
ventily po stranách stroje. Až se vám toto podaří, seberte zdola nově získaný
předmět – Zubroo koncentrát (+5 bodů). Tento koncentrát spojte v
inventáři s lepkavým výměškem a získáte Zubdssikovu mastnou směs (+20
bodů). Nyní budeme pokračovat ve výrobě substancí. Vyrobte směs fialových a
zelených plodů a vložte je do stroje. Během výrobního procesu opět uvolňujte
mechanickou rukou ventily. Seberte Yrsagtt koncentrát (+5 bodů) a v
inventáři ho spojte s výměškem a získáte Yrsknouffovo lepidlo (+10 bodů).
Dále vypěstujte roub fialové a zelené rostliny a vhoďte ho do stroje. Získáte
Xulmiův krystalický prášek (+5 bodů), který v inventáři spojte s chloridem
sodným. Tím získáte další substanci – Xuldakirovu hvězdu (+10 bodů).
Nakonec vyrobte roub fialové a červené rostliny a opět ho vhoďte do
stroje. Získáte tak Prultuukův krystalický prášek, který v inventáři
spojte s houbovými výtrusy, které máte uzavřené v kopuli, a získáte tak
výbušninu Prulmis (té si vyrobte 2 ks, budou se později hodit). Ještě si
můžete vyrobit sazenici fialové rostliny a jejím vhozením do stroje získáte
Klipsgaalův izotop (+5 bodů). Nyní vyjděte ven před základnu a pokračujte
dolů k okraji srázu, kde z mechanizmu na zemi získejte opět další barevné
kolo se správným rozložením barev. Toto kolo v inventáři spojte s ozubeným
válcem a drtičkou a získáte tak drtící válec (+10 bodů). Vraťte se zpět
do základny, ale tentokrát nenastupujte do výtahu, nýbrž jděte dlouhou chodbou
do jakési observatoře. Drtící válec umístěte vlevo mezi další 2 válce, poté
umístěte násypník pod válce a do něj vložte měsíční rudu. Následně dejte
trychtýř na trubku nahoře a do trychtýře nalejte kyselinu dusičnou, kterou máte
v kanystru. Poté se otočte vpravo a do ovládacího panelu vložte kliku z
inventáře. Zkuste za kliku zatáhnout, avšak stroj zatím stále nefunguje. Díru
dole v rouře ucpěte lepidlem a poté ještě použijte mastnou směs na horní část
stroje. Tím je stroj připravený k provozu a nyní ho již pákou normálně spustíte.
Použijte kanystr na svítící kapalinu a získáte lumen (+30 bodů). Nyní se
můžete vrátit opět do laboratoře, kde si můžeme vyrobit další sloučeninu. Hoďte
do stroje samotnou fialovou sazenici a získáte Brozzlys koncentrát (+5
bodů), ke kterému v inventáři přidejte modrou rostlinu s lumenem a získáte
Brozludjakův okysličující přípravek (+20 bodů). Vraťte se do výtahu a sjeďte
do nejnižšího podlaží (musíte mít však zastrčený ve výtahu v dolní klíčové dírce
klíč 2. úrovně). Vyjděte z výtahu a do zařízení před vámi vložte Xuldakirovu
hvězdu. Tím se zmenšíte a projdete nízkým otvorem vpravo (+10 bodů). Jděte o
jednu pozici vpřed a otočte se vlevo. Prohlédněte si nápis na zdi a poté seberte
z pravého výklenku rozbité zrcadlo. Z levého výklenku pak seberte
mechanickou ruku, mechanické předloktí a obraz Chodba spojení.
Nyní se otočte na druhou stranu a na kamenný kvádr vlevo od přístroje umístěte
kanystr. Všimněte si čtyř pák na přístroji – pro vás je však důležitá jen pravá
horní páka. Tlačítko uprostřed slouží k naplnění kanystru. Je třeba získat 3
měrky růžové látky a toho dosáhnete následujícím způsobem:
- Nejprve otočte pravou horní pákou a poté tlačítkem naplňte kanystr. Pákou vlevo dole kanystr vyprázdněte
- Stisknutím tlačítka opět naplňte kanystr a následně ho levou dolní pákou vyprázdněte.
- Opětovným stisknutím tlačítka vypusťte do kanystru zbytek kapaliny.
- Stiskněte pravou horní páku a naplňte tak nádržku vpravo. Stisknutím tlačítka doplňte kanystr a poté ho levou dolní pákou vypusťte.
- Stiskněte tlačítko a naplňte opět kanystr, který vzápětí vyprázdněte.
- Znovu stiskněte tlačítko a dotočte do kanystru zbytek kapaliny.
- Pákou vpravo nahoře opět naplňte nádržku a poté stiskněte tlačítko, abyste doplnili kanystr. Kapalinu z kanystru vylejte.
- Tlačítkem naplňte a dolní klikou vylejte kanystr. Nyní si všimněte, že v nádržce vám zbyly přesně 3 jednotky růžové kapaliny.
- Tlačítkem dolejte zbylou kapalinu do kanystru.
- Pokud se vám to zdá složité, tak to můžu vysvětlit jednodušeji: Mačkejte střídavě pravou horní páku a tlačítko a kanystr
vylévejte jen tehdy, když je zcela naplněný, a to až do doby, až uvidíte, že vám v nádržce vpravo zbyly 3 měrky.
Odeberte kanystr a získáte esenci Klipsaggt (tři měrky).
Nyní se vydejte směrem k vratům, která otevřte stisknutím páky vlevo. Nastupte
do výtahu a jděte zpět do laboratoře, kde je třeba na přístroji vlevo zvážit
izotopy. Pokud jste si izotop ještě nevyrobili, tak tak nyní učiňte. Vážení je
velmi jednoduché. Přetáhněte vždy jeden izotop shora na každou z misek vah a
poté aktivujte váhu stisknutím tlačítka dole. Vylučovací metodou snadno odhalíte
ten správný nejlehčí izotop. Navíc pokud se vám toto povede na maximálně 2
pokusy, získáte jako bonus 20 bodů lunárního hodnocení. V inventáři spojte
vybraný izotop, esenci Klipsaggt a modrou sazenici a získáte Klipsovu
odlehčující barvu (+20 bodů).
Přípravy k návratu
Vyjděte ven ze základny a barvu použijte na svojí kosmickou
loď (+10 bodů). Poté použijte tyč na kámen vpravo pod lodí a ta spadne ze srázu
dolů. Vraťte se do základny, sjeďte do pátého podlaží a vyjměte ze zámku klíč 2.
úrovně. Jděte vpravo na konec chodby, načež Michel Ardan prohlásí, že tam za
kouřem je jeho loď. Jděte ke dveřím vedoucím na střed venkovní plošiny a
projděte jimi. Vyskočte nahoru, kde jsou u vodních nádrží dva ovládací panely. U
levého panelu otočte pákou vlevo a u pravého panelu otočte pákou vpravo. Vraťte
se dolů a vyjděte po schodech do malé místnosti nahoru. Otočte pákami se symboly
vzduchu a vody. Sejděte dolů a postavte se před zařízení s barevnými tlačítky.
Jedná se vlastně o jakési varhany, které slouží ke svolávání Vyhnanců. Na zámek
vlevo použijte klíč 2. úrovně, aby se rozsvítilo zelené světélko. Nyní budete
postupovat ve 3 fázích:
- Stiskněte nejprve fialové a červené tlačítko. Až
vám Vyhnanci odpoví svojí melodií, musíte pomocí tlačítek tuto melodii zopakovat
po nich. Jelikož jste použili klíč na zámek, tak se vám budou tlačítka, která je
potřeba tisknout rozsvěcet. Takto to dělejte tak dlouho dokud dolů k vám nesejde
první Vyhnanec.
- Stiskněte za sebou modré a žluté tlačítko. Opět mačkejte svítící tlačítka, následkem čehož k vám sejde další Vyhnanec.
- Stiskněte zelené a fialové tlačítko a dosáhnete tím toho, že k vám dolů sejde i poslední Vyhnanec.
V krátké animaci pak Vyhnanci projdou dveřmi do základny
(+20 bodů). Jděte do čtvrtého podlaží, kde je vlevo Selenita jménem Scurvy a
oznamte mu splnění úkolu. V animaci bude pak vaše střela dopravena do děla a
poté se vy sami u děla octnete. Na podstavec vzadu umístěte Prulmisovu výbušnou
směs a vstupte do rakety. Nejprve umístěte kryt na otevřený poklop, poté vložte
na šrouby matky a utáhněte je matkovým klíčem. Nyní vyjměte modrou a červenou
startovací raketu, které jsou však prázdné. V inventáři použijte tyč na soudek s
prachem a získaným prachem naplňte jednu z raket. Do druhé rakety vám střelný
prach už nezbývá, takže jedninou možností je výroba Prulmisovy výbušné směsi
(viz kapitola Klíč 2. úrovně). Pokud jste na mě nedali a nevyrobili si Prulmisu
2 ks, tak si ji nyní jděte vyrobit. Než se vydáte chytat houby, tak si
nezapomeňte udělat žluto-zelenou rostlinnou směs, abyste si zrychlili reflexy.
Poté naplňte Prulmisovou výbušnou směsí druhou raketu a umístěte ji ve vaší
lodi. Nyní vyjeďte výtahem úplně nahoru a jděte dozadu do observatoře. Pomocí
lepidla spravte rozbité zrcadlo v inventáři a umístěte ho na místo poškozeného.
Dolů umístěte ovládací skříňku, klikněte na ní a na levém ukazateli nastavte
číslo 7 a na pravém 4. Dojde ke spojení se Zemí, přičemž vám bude nabídnuta
dodávka některých věcí. Vyberte si draslík a po jeho odeslání znovu navažte
spojení se Zemí a objednejte si ještě rostliny. Nyní jděte na venkovní plošinu s
rostlinami, kde uvidíte na dvou místech kouř. Na jednom místě najdete rozsypané
pozemské rostliny, přičemž bavlna stačila vyklíčit. Utrhněte si 3 ks bavlny.
Jděte k druhému místu dopadu a seberte nádobu s draslíkem. Abyste nádobu
otevřeli, musíte použít otvírák na konzervy, který máte v inventáři. Ten je však
rozbitý, takže ho nejprve vyspravte pomocí lepidla. Otevřením sudu získáte
draslík (+5 bodů). Vraťte se do základny a jděte do pátého podlaží a na
konec chodby vpravo, kde uniká chlór. Na chlór použijte skleněnou kopuli a takto
získaný chlór v inventáři spojte s draslíkem. Získáte chlorečnan draselný.
Nyní sjeďte výtahem do nejnižšího podlaží a pomocí zařízení na konci vpravo si
naberte do kanystru esenci Klipsaggt. V inventáři ji spojte s bavlnou a
obrazem a získáte obraz Hra světla v jeskyni. Toto vám prakticky k ničemu
není, avšak opět si tímto zvýšíte svoje lunární hodnocení.
Start
Abyste mohli odletět, potřebujete od velitele Selenitů
získat ještě klíč 3. úrovně. Minimální hodnocení pro získání klíče je 500 bodů
hodnocení. V tuto chvíli máte jistě mnohem víc, problém je však v něčem jiném.
Velitel vám ho nebude chtít dát dokud nevrátíte na pohřebiště Selenitů věci,
které jste tam ukradli. Vyjeďte tedy výtahem úplně nahoru a pomocí panelu vpravo
si otevřte mříž. Do hrobky vlevo na konci vložte tyč, měsíční nástroj, kopuli a
klíč 0. úrovně. Vraťte se k mříži a zjistíte, že je zavřená. Musíte opět vyřešit
hádanku s hranytými tlačítky. Jako v prvním případě budete muset počítat tupé i
ostré hrany tlačítek. Pokud světélko pod některým z tlačítek svítí červeně,
znamená to, že hodnotu hran tohoto tlačítka musíte odečíst od hodnoty hran
tlačítka svítícího zeleně. Zkrátka zelená světla znamenají sčítání, červená
odečítání. Až se polokoule odkryje, mříž se otevře a vy jí můžete projít. Pokud
si chcete zvýšit lunární hodnocení, vraťte se za mříž, protože hlavolam s
tlačítky má ještě jeden stupeň. Tentokrát budou některá tlačítka svítit i modře
a žlutě. Modrá znamená násobení a žlutá dělení. V každém případě se nyní můžete
vrátit za velitelem Selenitů a tlačítkem požádat o další klíč. Po rozhovoru s
vrchním Selenitem získáte klíč 3. úrovně. Jděte k dělu, otevřte vrata a
vlevo na klíčovou dírku ve zdi použijte klíč 3. úrovně. Poté můžete vstoupit do
rakety a na plamen hořáku použít motouz, čímž si vyrobíte draslík a naposledy
zvýšíte své lunární hodnocení. A nyní zbývá poslední – start. Jděte do prostoru
mezi vraty a všimněte si mechanického počitadla na zdi. Nastavte ručičku co
nejvíc vpravo a poté stiskněte páku dole. Začne se vám odpočítávat časový limit,
do jehož uplynutí musíte nastoupit do rakety. Projděte rychle vraty vpravo,
pákou na zdi je za sebou zavřete a nastupte do rakety. Nezapomeňte za sebou
ještě zavřít poklop a poté již jen sledujte nádhernou závěrečnou animaci. Mé
lunární hodnocení na konci hry bylo 866. Podařilo se někomu z vás dosáhnout
vyššího?
|