Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Kabus 22
Úvod do hry
Basilica Cistern. „Kabus 22“ je noční můrou v zóně
22, kde se ocitnete uprostřed války. Je to tedy atmosférická hororová hra
ve stylu Resident Evilu, odehrávající se v Turecku ve městě Istanbulu.
K dispozici se vám nabízejí hned tři zcela odlišné postavy, řádná
dávka strachu a rozlehlé herní prostředí. Tři odlišné postavy, za které
můžete hrát, jsou Demir, Ebru a Inzar. Čeká vás akční příběh a řešení
různých hádanek, včetně čtyřech zcela jedinečných prostředí a víc než
celá stovka úrovní. Navštívíte fantastická i historická místa v Istanbulu,
například Maiden Toner. Jde o původní a strhující příběh, věrohodné a
působivé animace postav, toto vše na vás čeká, pokud se do hry pustíte.
Na zakoupeném DVD obdržíte navíc zcela zdarma i mini hru, kterou lze rovněž
procházet, zde se však jedná o pouhopouhé střílení. Určitě znáte ten
pocit, že svět kolem vás je jen iluze a vy jste jenom pouhopouhá loutka,
které někdo mění kulisy a tahá za její drátky. Že jste sledovaný a někdo
tam nahoře, nebo možná snad dole, ví všechno o každém vašem kroku, o každé
vaší myšlence. Příběh hry začíná v notně zdevastovaném Turecku,
není zde nejlépe, ale zbytek světa na tom není lépe. Celou zeměkouli ovládlo
jakési náboženství, z podtextu
je cítit, že se jedná o západní styl života, konzum, který učinil všechny
spokojenými a to je vlastně špatně. Ne že byste s tím v zásadě
nesouhlasili, ale když tato výtka přijde ze země z ostře pro islámskou
vládou a hlavní hrdina má na hrudi symbol Turecka, určitě alespoň trochu
zpozorníte. Jenže „Kabus 22“
hned na samém začátku předvádí první své paradoxy. Úvod vás oblékne
do uniformy odbojového bojovníka Demira, ve hře můžete ovládat postupně
ještě dvě další postavy a naladí vás na notu proti globalizačního
odboje, aby pak na vás ihned v první lokaci vyběhli jakési zmutované
Zombie, což jak sami jistě uznáte, je paradox. Děj se tedy odehrává v tureckém
hlavním městě Istanbulu, nejvíce v oblasti Kabus 22 a od začátku si
budete připadat tak trochu jako v sérii Silent
Hill, tedy v prvních a dnes již téměř zapomenutých dílech této
jinak skvělé hororové série. Ovládání je na dnešní dobu krkolomné, myš
upadla v nemilost a ve hře se pohybujete pomocí šipek, na klasickém
W,A,S,D pak máte střelbu, míření, akční tlačítko, sprint a podobně,
podle vaší potřeby, vše ostatní samozřejmě řeší gamepad (obr.Úvod).
Hru totiž lze hrát i na gamepadu a byť je to o hodně pohodlnější, stále
neodpadá problém s kamerou. Zřejmě budete mít taktéž pocit, že
podobné hry se přestaly masově dělat, pohyb kameru v podstatě nešel
umělou inteligencí ukočírovat a když si budete ovládat pohled sami, bude
to zase otrava. V Turecku to zřejmě nevadí, takže co chvíli se vám
kamera prudce otočí, když se dostanete na určitý post, jindy marně tušíte,
co by tak mohlo být za rohem, kam vůbec nevidíte. No nic, zmáčkněte si akční
tlačítko, třeba tam budou jenom dveře a ne páka, iniciující výbuch nukleární
bomby. Dvě postavy, s nimiž strávíte nejvíce času, jsou v boji
velmi variabilní. Demir má jednu velkou výhodu a to pistoli a další střelné
zbraně. Neskutečným zádrhelem je skutečnost, že když najdete kulomet a
chcete ho sebrat, hra vám to nedovolí, protože jste ještě neprokecali opodál
umírajícího vojáka. Díky této výbavě si s ním není radno zahrávat,
i když mu dojdou náboje, je stále možné někoho zmlátit, nebo jej nakopat.
Ebru je na tom podobně jako Demir, ale Inzar je zcela odlišný. Disponuje
podobným bonusem jako Střihoruký Edward a v boji se spoléhá na své
nabroušené končetiny. I Demir si může postupem času osvojit kombinace úderů,
stejně tak se naučí nové fígle se zbraněmi, ale Inzar je větší kombinátor.
No nicméně je vám rozhodně jasné, jak komfortně dopadlo hraní s akrobatem
s prkennou kamerou jakou Kabus 22
nabízí. Boj se samozřejmě hodí, ale ve hře musíte řešit i spoustu zádrhelů.
Jako v běžné adventuře máte inventář, odkud musíte předměty vybírat
na konkrétní účely, někdy je dokonce kombinovat dohromady. Místy to bylo
poměrně tuhé, jindy spíše o otravu, neboť jste museli capkat tam a zpátky.
Vývojáři zřejmě chtěli vytvořit stísněné prostředí, ale takto se v něm
skoro nedá pohybovat, chtěli děsivou atmosféru, tak hru obohatili o zvuk,
který by hygienik okamžitě zakázal, chtěli udělat adventuru, ale vložili
do hry hodně nepříjemných podivností. Proč například nejde sebrat něco,
co bliká jako hasičská houkačka, ale musíte kvůli tomu nejdřív vejít do
další místnosti a zase se znovu vrátit, chtěli akční hru, ale střelba je
naprosto nejasná, komba jsou sice dobrá, ale s rotující kamerou je výsledek
frustrující, ještě navíc na vás posílají potvory, které nejdou zabít
ani trefit, ale přitom vám ubližují na zdraví. Snad ještě něco bych vám
měla povědět o hlavních postavách hry. Tak tedy, Demir je prvotní
charakter, který může ovládat zbraně. Kromě toho si ovšem dokáže
zjednat respekt i pěstí, nebo kopáním. Ebru se jeví jako „femme fatale“
celé hry. Ze začátku slyšíte jen její hlas, postupně si i za ni
zahrajete. Je spíše na řešení problému hlavou, byť má podobné možnosti
jako Demir. Inzar patří rozhodně k nejzajímavějšímu charakteru hry, břitev
má po ruce mnohem více než Altair z Assassin`s
Creed a navíc dokáže údery skládat do výkonných komb, kromě toho
zvládá dokonce i černou magii. Takže to by snad k seznámení s hrou
skutečně mělo stačit, takže se pustím nyní již do návodu samotného.
Chapter I. - Demir – The Office
Po skončení poměrně dlouhé úvodní animace se
ocitnete za plotem, popojděte tedy vpřed a ze země seberte dva bíle blikající
předměty (D), jsou to zásobníky s náboji. Poté si můžete prohlédnout
mrtvoly vojáků, tak zjistíte, že jsou to členové vojenského týmu „Tým
5“. Pokračujte do uličky vlevo, můžete i běhat (šipka vpřed+A), vstupte
do otevřeného vchodu vpravo. Popojděte vpřed, přistupte k umírajícímu
vojákovi z „Tým 5“, tak si s ním v animaci pohovoříte. V reále
potom seberte naproti němu o zeď opřený samopal a projděte protějšími
dveřmi. Jděte dopředu, seběhněte po dlouhém točitém schodišti až dolů,
vydejte se ulicí až na samý konec. Tak dojdete k brance, z bedny
seberte polovinu kabelu a projděte drátěnou brankou. Zabočte doleva a na
konci uličky vlevo v rohu seberte červený sprej, je to odrezovač. Tudy
ale cesta dál nevede, takže se vracejte zpět, projděte brankou, vyběhněte
po schodišti zpět nahoru, projděte dveřmi a kolem mrtvoly vojáka se vraťte
zpět na ulici. Zabočte doleva, o kousek dál vstupte vlevo do zelených dveří,
před tím ještě seberte vpravo od nich ze zdi noviny, které si v inventáři
přečtěte. Jděte vpřed, sestupte dolů po schodišti, na konci uličky
zkuste projít dveřmi, ale zjistíte, že to nejde. Takže použijte z inventáře
(M) odrezovací sprej (v inventáři zvolte ITEMS a poté USE), tak v animaci
dveře našplícháte a poté v reále již jimi hladce projdete (obr.1).
Za dveřmi odbočte doprava, sejděte dolů po schodech, na konci uličky vidíte
vchod, do kterého vběhla nějaká postava, ale dveřmi za ním neprojdete.
Proto odbočte doprava, pokračujte vpřed, na konci projděte dveřmi, popojděte
vpřed, v animaci spatříte Zombii, jak si pochutnává na mrtvole vojáka.
V reále tedy Zombii skolte (S+D), (před tím opět otevřete inventář
M, ale nyní navolte WEAPONS a vyberte zbraň, potvrďte výběr USE), jděte k mrtvole
a seberte jí svazek klíčů, vlevo od ní potom popsaný blok, který si opět
přečtěte v inventáři. Pokračujte dál, na konci vpravo seberte dva
uzdravující balíčky, projděte dveřmi vlevo. Vydejte se dopředu, odbočte
doprava, na barelech se nacházejí nůžky, které seberte. Nyní trošičku
odbočím a vysvětlím vám způsob ovládání. Hra se ovládá pouze klávesnicí,
nebo gamepadem, myš můžete klidně odsunout stranou, neboť žádnou ovládací
funkci ve hře nemá. Klávesy jsou nastaveny napevno, nelze je tedy v menu
měnit. Funkční klávesy jsou tedy W, A, S a D, klávesa D je akční, dáváte
pomocí ní příkazy a sbíráte jí předměty. Střelba se provádí klávesami
S, tak připravíte zbraň do pohotovosti ke střelbě, přidržíte ji a klikáte
na klávesu D, tímto způsobem tedy střílíte. Postava se ovládá všemi
kurzorovými klávesami, můžete i utíkat (klávesa A+kurzorová šipka vpřed),
inventář otevíráte klávesou M, v něm se pohybujete kurzorovými šipkami
nahoru a dolů mezi WEAPONS, ITEMS a DOKUMENTS, vybíráte předmět kurzorovými
šipkami levá, pravá, výběr potvrzujete klávesou D, předměty v ITEMS
lze mezi sebou i kombinovat, klávesou H potom otevíráte mapu, kterou můžete
posunovat všemi kurzorovými klávesami, vřele doporučuji ji používat.
Pokud se týká ukládání hry, je toto řešeno poněkud svérázně, sami žádným
příkazem hru neuložíte, musíte dojít až k tmavočervenému kruhu na
podlaze, do kterého když vstoupíte, hra se automaticky uloží sama. Dbejte
tedy na to, abyste měli stále dostatek munice, pečujte o své zdraví, neboť
jestliže zemřete, musíte začínat vždy znovu od posledního uložení, což
je skutečně nepříjemné. Tak to by bylo, doufám, že je to jasné, takže
nyní zpět k návodu. Po sebrání nůžek si, pokud ještě používáte
pistoli, vyberte z inventáře raději samopal, neboť o kousek dál budete
napadeni Zombiemi, které samozřejmě zlikvidujte. Jděte až na konec, vlevo
projděte dveřmi, zlikvidujte další Zombie, pokračujte dopředu a vyběhněte
nahoru po schodišti. Nahoře na konci seberte další dva uzdravující balíčky
a zásobník s municí, vpravo od nich noviny, které si přečtěte v inventáři.
Všimněte si dveří před vámi, jsou uzamčeny řetězem se zámkem, tudy zatím
ještě neprojdete, ale místo si zapamatujte, tudy budete později pokračovat
dál. Nyní tedy pokračujte vpřed přes dveře s nápisem KALESAN, po
projití jimi v chodbě zabočte doleva do dveří s nápisem WC.
Uvnitř pobíhá černá bestie, která vám sice ubližuje, ale nelze ji
zlikvidovat, jednejte tedy rychle, uhýbejte jí, z pravého umyvadla
seberte zásobník s municí, z levého umyvadla potom kartáček na
zuby. Zde podotýkám, že po chvíli budete řešit rébusovou hádanku a pokud
jej použijete na zaprášený plánek na zdi, zjistíte řešení, no já vám
ho stejně za chvíli popíši. Vraťte se do chodby, vstupte do protějších
dveří, za nimi vpravo seberte krabičku s náboji, vlevo z regálu
druhou polovinu kabelu, v inventáři obě půlky kabelů spojte dohromady.
Vraťte se zpět na chodbu, odbočte doprava, projděte dveřmi a panel vlevo na
zdi před roletovými vraty zkuste aktivovat, ale nepůjde to. Použijte tedy na
něj nyní již spojený kabel, znovu panel aktivujte, ale roletová vrata se
pouze nadzvednou, ale neotevřou se, příkon elektrického proudu je zřejmě nízký.
Známou cestou se vraťte zpět do místnosti, kde jste sebrali z regálu
druhou půlku kabelu, na zaprášený plánek hned za dveřmi vpravo použijte
kartáček na zuby z inventáře, tak zjistíte, že zleva doprava musíte
zapnout pojistky v pořadí 2, 4 a 5, poté na konci místnosti projděte
doleva dveřmi, jděte chodbou až na konec. Zde přistupte k pojistkám,
aktivujte je, tak si přiblížíte pojistkovou skříňku. Nyní musíte správně
zapnout pojistky, kurzorovou klávesou nahoru tedy přepněte pojistku 2 (počítáno
zleva), posuňte se kurzorovou klávesou vpravo na pojistku 4 a stejným způsobem
přepněte i pojistku 5. Pokud jste tedy toto provedli správně, musí se rozsvítit
zelené světélko (obr.2), odstupte tedy od pojistkové skříně a stejnou cestou se
vracejte k panelu před roletovými dveřmi. Panel znovu aktivujte, nyní
již roletová vrata otevřete, projděte jimi tedy vpřed a odbočte doleva. Ze
stolku vlevo seberte klíč a projděte dalšími dveřmi.
Postřílejte bestie, plivající po vás zelenou jedovatou plazmu, z regálu
seberte francouzák (páčidlo) a všechny náboje, ze stolku potom další
dokument, který si rovněž přečtěte v inventáři. Pořádně se
porozhlédněte kolem a poberte vše, co se dá, seberte i minu. Poté použijte
klíč na druhé dveře vlevo, projděte jimi, vyběhněte po schodišti nahoru
a mrtvému vojákovi seberte brokovnici, vstupte do místnosti, zde opět pozor
na známou černou bestii, kterou nelze zabít. V místnosti nejdříve raději
vstupte do tmavočerveného kruhu na podlaze, tak se hra sama automaticky uloží,
teprve potom posbírejte munici a zdravotní balíčky, na trezor použijte
svazek klíčů z inventáře, tak jej otevřete a z něj všechno
vyberte, získáte další munici a uzdravující balíčky. Počítače v místnosti
nejsou aktivní, je tedy zřejmé, že tady toho už více nenaděláte.
Pamatujete si, jak jsem vás před chvílí upozornila na dveře uzamčené řetězem
s visacím zámkem? Známou cestou se tedy k nim vydejte, použijte na
ně z inventáře páčidlo a tak už dveřmi projdete. Za dveřmi potom
seběhněte po schodech dolů, vpravo z truhlice seberte krabičky s náboji
a zásobník, pokračujte vpřed. V další místnosti seberte další náboje,
granát a minu, přejděte do další místnosti, zde seberte uzdravující balíček
a přistupte k hudební skříňce. Na obrazovce nad ní spatříte jakési
nesrozumitelné zrnění, skříňku ale neotevřete, budete muset získat speciální
klíč, místo si zapamatujte, sem se opět vrátíte, až speciální klíč získáte.
Pokračujte lomenou uličkou dál, zabijte další bestii, tak dojdete do místnosti,
kde je na zdi speciální panel, což znamená, že na vás
opět čeká vyřešení zapeklitého rébusu. Na panel použijte kabel z inventáře,
tak si ho přiblížíte a zpřístupníte. Ve třech řadách vidíte po třech
světélek, označených písmeny A, B a C, všechny musíte pomocí propojování
kabelu rozsvítit dozelena, navíc voltmetr musí ukazovat plné napětí, tedy
220 voltů a ryska pod ním se musí přesunout na maximum, tedy na číslici
devět. Zatím bliká zeleně jen jedno a to horní vpravo. Aktivujte ho, tak ho
zakroužkujete červeně, kurzorovými klávesami přejeďte na jiné světélko
a odklikněte (D), tak obě světélka propojíte. To dělejte stále, jde to
dobře i zkusmo, ale princip spočívá v tom, že dalším výchozím světélkem
je to, které se po posledním propojení nově rozblikalo, od něj musíte
popsaným způsobem propojovat další světélka. To musíte dělat tak dlouho,
dokud se vám trvale nerozsvítí všechna světélka dozelena, napětí neukáže
220 V, ryska pod ním se nezastaví trvale na číslici 9 a dole se nerozsvítí
také vlevo od červeného zelené světélko. Ono se to těžko popisuje, ale výsledné
propojení, tak jak má s konečnou platností vyhlížet, jsem pro vás připravila
na obrázku (obr.3). Jakmile se vám
to podaří, uslyšíte cvakání, to se vám otevřel poklop do podzemí, uvidíte
ho i v animaci. Vstupte tedy za drátěnou přepážku a aktivujte poklop,
uslyšíte klapot, to sestupujete dolů po kovovém žebříku. Dole odbočte
doprava, zastřelte Zombii a pokračujte chodbou dopředu, přejděte do další
místnosti, zabočte vpravo a po dalším kovovém žebři si vylezte výš. Nyní
jste se tedy ocitli v místnosti se dvěma rakvemi, jděte doleva a na
konci odbočte doprava, jděte až ke zdi, kde z popelnic seberte uzdravující
balíčky. Nyní se vracejte zpět, zabočte vlevo a o kousek dál vstupte do
klenutého vchodu. Pokračujte doprava, na konci zabočte znovu vpravo, vydejte
se vpřed, tak se spustí animace, v níž se setkáte s naříkajícím
Turkem jménem Ayvalir Eamlazan. Vyslechněte si jeho příběh, hledá údajně
svoji ztracenou dcerku, seberte jeho legitimaci, v inventáři si ji dobře
prohlédněte, v reále pokračujte dopředu. Na dveře na konci použijte
páčidlo z inventáře, tak přestřihnete řetěz se zámkem a můžete
dveřmi projít. Hned za dveřmi seberte vlevo ze soklu klíček, projděte dveřmi
zpět do chodby, pokračujte až na konec, kde vlevo seberte uzdravující pakl.
Vraťte se nazpět, ale copak, Turek mezi tím zmizel, vstupte tedy znovu do
klenutého vchodu, zabočte doprava a vstupte do kruhu na zemi, hra se vám sama
uloží.
Chapter II. – Demir The Mosque
Pokračujte doprava, odbočte vlevo, jděte až na konec,
kde projděte dveřmi doprava, popojděte až k drátěné brance označené
nápisem ULUGAMII MEZARLIGI, použijte na ni klíček z inventáře, tak
brankou projdete, ocitli jste se na jakémsi podivném hřbitově. Uvnitř
zlikvidujte poletující bestie, plivající jedovatý sliz, poté přistupte k hrobce,
zarostlé břečťanem a použijte na ni nůžky z inventáře. Tak zjistíte,
že je to hrobka Ayvalirem Eamlazanem hledané dcerky a navíc získáte i
medailonek, který je zároveň půlkou speciálního klíče, otevírajícího
hudební skříňku. Budete tedy muset najít druhou polovinu, tu má zřejmě
zmizelý Ayvalir Eamlazan. Tady vám bohužel neporadím, hra se generuje pokaždé
jinak, takže prohledejte již prošlé lokace, někde se určitě schovává.
Jakmile ho naleznete, napadne vás, takže ho zabijte a seberte vše, co z něj
vypadlo, hlavně druhou polovinu speciálního klíče. V inventáři obě
poloviny spojte dohromady, tak získáte plnohodnotný klíček, vydejte se s ním
známou cestou na místo, na které jsem vás upozornila, tedy k hudební
skřínce. Cestu znáte, tak vám ji popisovat nebudu, na hudební skříňku
použijte vámi složený klíč, tak ji otevřete a vyjměte z ní další
klíček a seberte i vypadnuvší lístek. Libovolnou cestou se vydejte do
lokace, kde jste hned na začátku našli v rožku odrezovač ve spreji, z toho
místa odbočte doprava a na konci projděte dveřmi, klíček máte v inventáři,
takže ho použijte. Postřílejte Zombie, pokračujte vpřed, vlevo na zdi
seberte noviny, zkuste projít dveřmi, ale nepůjde to, tak se vracejte zpět.
Odbočte ke vchodu do kliniky s nápisem SEDANUR POLIKLINIGI, zkuste je
otevřít, ale neznámý hlas vám oznámí, že vás dovnitř nepustí. Otočte
se tedy a vracejte se zpět, tak se spustí animace a v ní vás uchopí do
pařátů létající bestie a unese vád, že by vás smutný konec? Nebojte
se, není!
Chapter III. – Ebru House
Nyní jste se tedy ocitli jako Ebru ve svém pokoji, můžete
se kolem porozhlédnout, ale nic důležitého nenaleznete, takže projděte dveřmi
ven do chodby. Zabočte doprava, na konci vpravo vstupte do kuchyně, zde
seberte dva uzdravující paklíky. Vraťte se na chodbu, vpravo na dveřích se
můžete kouknout klíčovou dírkou, poté odbočte zpět doleva a posledními
dveřmi vpravo vyjděte ven. Prohlédněte si napravo na zdi dopisní schránky,
nic v nich ale nenaleznete, takže levými dveřmi vyjděte ven do ulice.
Sejděte za schodů dolů, vpravo z auta seberte další uzdravující balíček,
odbočte doprava a na konci ulice nadvakrát projděte dveřmi. V chodbě
postřílejte Zombie, popojděte vpřed, vyběhněte nahoru po schodišti a
projděte přes další dveře. Pokračujte dál ulicí, zabočte doleva, zbavte
se dalších Zombií, vydejte se dál přes dveře vlevo. Jděte dál, po lomeném
schodišti vyběhněte nahoru, pozor po cestě na další Zombie, nahoře opět
projděte dveřmi. Kolem mrtvoly vojáka projděte do ulice, zde odbočte
doprava a na konci mrtvole sedící ve vraku auta seberte z ruky vystrčené
z okénka páčidlo (obr.4). Vracejte se zpět, odbočte do chodby s mrtvým vojákem,
projděte dveřmi, po schodišti seběhněte zpět dolů, na konci projděte
brankou. Odbočte dvakrát doprava, projděte dveřmi, seběhněte po schodech a
pokračujte stále dopředu, opět projděte dveřmi. Přeběhněte celou ulici
kolem schodiště vedoucího do vašeho domu až na druhou stranu ulice, zde na
dveře použijte z vašeho inventáře páčidlo, poté dveřmi projděte.
Z bezpečné vzdálenosti vystřelte do sudu s trhavinou, nastalý výbuch
smete několik poletujících bestií, zbylé postřílejte z koltu, můžete
ale před nimi i utéci až na druhou stranu ke dveřím, označených červeným
neonovým nápisem KAYANINYERI, projděte jimi dál. Ocitli jste se ve zcela
liduprázdném bistru, jděte vpřed a vpravo za pultem seberte z něj
noviny, které si samozřejmě v inventáři přečtěte. Poté protějším
vchodem vpravo od vás vyjděte dveřmi do ulice, nyní jste se ocitli v docích
na molu. Odbočte doleva, jděte vpřed a zabočte znovu doleva, vejděte na
kruh na zemi a hra se vám sama uloží.
Chapter IV. – Ebru Doks
Vraťte se o kousek zpět, odbočte doleva seběhněte po
schůdcích dolů k člunům, zde seberte štípací kleště a vraťte se
nahoru. Nyní se musíte známou cestou vracet zpět až do ulice s vrakem
auta, kde jste mrtvole sebrali páčidlo. V této ulici jsou zelené dveře,
před nimiž jiskří přerušený elektrický kabel. Pokud byste na tyto dveře
použili štípací kleště z inventáře, obdrželi byste elektrický šok a
nic se neděje. Všimněte si ale, že vlevo od těchto dveří je na zdi panel,
na tento panel tedy použijte štípací kleště, tak elektriku vypnete. Nyní
již tedy můžete bez obav projít dveřmi, za nimi popojděte kousek vpřed,
tak se spustí animace a v ní se propadnete do podzemí.
Chapter V. – Demir Hospitál
Takže nám Demir naštěstí po unesení bestií nezemřel,
ale ocitli jste se jako on v nemocnici, kde vás dali dohromady. Po skončení
úvodní animace seberte v reále zlatý klíček a uzdravující balíčky, poté
projděte dveřmi, zde seberte další uzdravující paklíky. Odbočte doleva,
zde jsou opět zdravotní paklíky, vlevo seberte z bedny skalpel, nyní
uslyšíte výstřel. Vraťte se tedy zpět až do první místnosti, uvidíte,
že muž se zastřelil. Seberte mu tedy na stole dopis na rozloučenou, který
si přečtěte v inventáři, vraťte se zpět až do místnosti, kde jste
sebrali z bedny skalpel, dalšími dveřmi pokračujte dál. Ze stolku
vlevo se berte další písemnost, opět si je přečtěte v inventáři,
na dveře vlevo použijte z inventáře zlatý klíč, tak vyjdete z kliniky
SEDANUR POLIKLINIGY ven na ulici. Postřílejte Zombie a vám již dobře známou
cestou se vydejte k dokům, spustí se animace, v níž se setkáte s mužem
jménem Invar, dozvíte se od něj zajímavé a potřebné informace, ale po
skončení animace Invar zmizí. Takže potom tam na známém místě raději
hru opět uložte. Nyní se opět známou cestou vraťte až do bytu Ebry, kde v jejím
pokoji seberte z gauče časopis. Vyjděte z pokoje ven, jděte ke dveřím,
které vedou do místnosti, do které jste nahlíželi klíčovou dírkou, ale
dovnitř jste se dostat nemohli. Na dveře nyní požijte časopis, který jste
sebrali před chvílí v bytě Ebry, tak ho v animaci podstrčíte pod
dveře. Poté v reále použijte skalpel z inventáře, v následující
animaci spatříte, že klíček vypadnul na časopis. Časopis tedy vytáhněte
zpode dveří, klíček seberte a otevřete si jím dveře. Tak se ocitnete v místnosti,
kde naleznete mrtvolu, posbírejte spousty munice a ze skříňky, kterou otevřete,
seberte kanystr s benzínem. Tak to byste měli, nyní se vraťte zpět na
molo v docích, cestu znáte, takže vám ji popisovat nemusím, seběhněte
z mola po žebříku k člunům, na člun použijte kanystr s benzinem
a už si to uháníte na člunu k věži, kde přistanete u mola.
Chapter VI. – Demir The Tower´s Pier
Jakmile se ocitnete v reále, vystupte z člunu,
budou vás chtít napadat draví ptáci, nezkoušejte je postřílet, je to jen
zcela zbytečné a navíc i neúčinné mrhání municí a vaším zdravím, ale
použijte běh a utíkejte k věžním dveřím, kde odbočte doleva, poté
doprava. Nejdříve se tudíž musíte zbavit dotírajících dravých ptáků,
zalehněte tedy na zde se nacházející kulomet a všechny postřílejte. Nyní
tedy máte klid k další práci. Projděte se tedy kolem věže, posbírejte
listiny, seberte z bedny hák, na terase pod věží naleznete i kotvu. Teď
se tedy už můžete vrátit ke vchodu a vstoupit do věže. Z pultu
seberte laserovou pistoli, poté i pohlednici věže, kterou si prohlédněte v inventáři,
vlevo v malé místnosti potom seberte z věšáku lano, které raději
hned spojte v inventáři s kotvou. Vraťte se a na dvoukřídlé dveře
použijte z inventáře páčidlo, potom jimi projděte. Připravte si
laserovou pistoli a v místnosti skolte bestie, pak místnost prohledejte a
posbírejte spousty munice, zásobníků a ozdravných balíčků. Jednodílnými
dveřmi projděte dál, potom po točitém schodišti postupujte stále výš. V prvním
poschodí prohledejte místnost, posbírejte dokumenty, ozdravné balíčky a
munici, na podlaze se nachází známý kruh, vstupte do něj a hru si tak uložte.
Vyjděte z místnosti ven a po schodišti vybíhejte stále nahoru, v místnostech
stále sbírejte munici a ozdravné balíčky, pokračujte stále výš. V další
cestě vám ale zabrání mříže, pod nimi je na panelu kolo, otočte jím, mříže
se sice zvednou, ale jakmile od panelu odstoupíte, znovu zapadnou dolů. Použijte
tedy na panel hák z inventáře, tak mříže znovu zvednete, ale teď
kolo hákem zaklíníte, takže mříž zůstane nadzvednuta. Pokračujte tedy až
nahoru, v místnosti posbírejte ozdravné balíčky a munici, poté přistupte
k panelu na zdi a aktivujte jej. Ukáže se vám zelené pole, při pozornějším
pohledu na něj zjistíte, že se na něm nachází maličký zelený bod, který
znázorňuje postavení reflektoru na věži. Tento panel je tedy malým počítačem,
pomocí programování musíte natočit reflektor na věži tak, aby osvítil
vchod do studně. Používejte tedy šipky dole, vyberte si kterou a potvrďte výběr
akčním tlačítkem, tak na plochu naskočí červená úsečka. Stejným způsobem
vkládejte další úsečky, musíte docílit toho, aby poslední úsečka skončila
přesně ve zmíněném zeleném bodě, to je správné natavení reflektoru věže.
Pokud jste tedy skončili, z panelu vypadne lístek, jestliže jste vše
nastavili správně, panel již zůstane neaktivní, jestliže je i nadále
aktivní, potom jste něco neudělali správně a musíte celý proces znovu
zopakovat. Z toho vyplývá skutečnost, že i když jste nenastavili úsečky
správně panel vám lístek vydá, ale pokud byste ho použili dole na přestavění
reflektoru, nastavili byste ho na jiné místo, nikoliv na studnu, kam to potřebujete.
Správné nastavení úseček vám potom ukazuje další obrázek (obr.5).
Jestliže tedy panel zůstal neaktivní, seběhněte z věže až dolů,
vyjděte ven a jděte doleva k dalšímu panelu, který se nachází
naproti studny. Na panelu nejdříve přehoďte páku, tak reflektor na věži
rozsvítíte, potom do něj vložte z inventáře získaný lístek a tak
spatříte v animaci, že jste již rozsvícený reflektor přetočili na
studnu, je tedy nyní osvícená, což je to, co jste potřebovali. Na studnu
tedy použijte kotvu propojenou v inventáři s lanem, tak v animaci
do studny vlezete.
Chapter VII. – Demir The Tunnels
Dole ve studni pokračujte vpřed, na konci tunelu
aktivujte mříž v podlaze, tak slezete po žebříku dolů do podzemních
chodeb a místností. Sbíhejte po schodištích dolů,tak se v animaci opět
setkáte se známým Inzarem, pokecáte si s ním a obdržíte od něj další
rady a informace, poté se vypaří, jak to je jeho zvykem, jako pára nad
hrncem. Jakmile se tedy ocitnete v reále, projděte dveřmi, otočte se a
na jejich pravé straně zatáhněte za páku, tak spustíte mříže na druhé
straně chodby a osvobodíte bestii, která vás ale vzápětí napadne, samozřejmě
ji skolte, nejlépe laserovou pistolí. Mříže jste odstranili, takže pokračujte
vpřed, vyběhněte po schodišti nahoru, vlevo seberte ozubené kolečko a
projděte dveřmi. Za nimi po levé straně se nachází mrtvola vojáka,
seberte jí její ruční kulomet, ze dveří seberte další dokument, který
si v inventáři přečtěte, nezapomeňte sebrat ze země zapalovač. Všimněte
si, že z tohoto místa vedou dál tři chodby, nejdříve tedy odbočte
doleva a nad schody ve známém kruhu si hru nejdříve raději uložte. Poté
pokračujte doprava, vyběhněte schody, vstupte do chodby, nad dalšími schody
projděte dveřmi, tak jste se ocitli v kruhové místnosti. Zde se nachází
osm sloupů, všimněte si na nich dole prázdných otvorů, musíte tedy nalézt
osm kamenných dlaždic, které nakonec do těchto otvorů je nutné vložit.
Protějšími dveřmi pokračujte vpřed, na zdi přehoďte páku, pokračujte
chodbou dopředu. Vlevo v chodbě na levé straně přehoďte druhou páku,
tak jste si spustili mříže před vámi, nyní musíte ale „pohnout
kostrou“, neboť mříže se po chvíli opět zvednou. Seberte uzdravující
balíček a na zdi přehoďte další páku, tak si spustíte protější mříž,
rychle vběhněte do chodby. Jděte vpřed, tak se spustí animace, ve které
monstrum vyrazí dveře, v reále bestii zabijte a uvolněným vchodem
pokračujte vpřed. Vlevo seberte kamennou dlaždici (1), protějšími dveřmi
pokračujte dál, posbírejte náboje a ostatní předměty ze soklů, seberte i
knihu, kterou si v inventáři přečtěte, poté z panelů seberte
kamennou dlaždici (2). Vracejte se zpět směrem k místu, kde jste si hru
před chvílí uložili, napadnou vás další bestie, které zastřelte.
Jakmile dojdete k ukládacímu místu, raději hru znovu uložte, poté
vstupte do dveří naproti mrtvého vojáka, na konci chodby projděte dveřmi.
Utíkejte na konec chodby, kde projděte dalšími dveřmi. V místnosti
posbírejte uzdravující balíčky, munici a hlavně z panelu seberte
kamennou dlaždici (3), vraťte se zpět a znovu si hru uložte. Přes dveře
vstupte do další chodby, která se vám nyní zpřístupnila, na jejím konci
seberte další kamennou dlaždici (4) a vraťte se zpět a znovu hru uložte.
Nyní utíkejte do poslední chodby, kde dorazíte k dalším mřížím, u
kterých je vpravo od nich páka. Pokud za ni zatáhnete, v animaci zjistíte,
že v soukolí, které mříž spouští chybí kolečko a jedna osička se
točí naprázdno. Do protějšího panelu tedy vložte kolečko z inventáře
a znovu zatáhněte za páku, teď již mříže spustíte. Pokračujte chodbou
vpřed, projděte dveřmi, pobijte několik bestií. Zabočte doprava, projděte
dveřmi, na zdi vpravo přehoďte páku, nyní opět „pohněte kostrou“,
spustili jste si sice mříž, ale ta se pochvíli opět znovu zvedne. Utíkejte
tedy dopředu a rychle zabočte doleva, pokračujte chodbou vpřed, v další
místnosti zatáhněte za páku, opět jste si spustili mříže. Vraťte se a
odbočte doleva, projděte dveřmi, z panelu seberte antický klíč, ve výklenku
vlevo další kamennou dlaždici (5), naproti ve výklenku je další (6). Nyní
se vraťte zpět k mrtvému vojákovi, cestou likvidujte bestie a stoupnutím
na kruh si raději znovu hru uložte. Nyní jděte k posledním dveřím,
kterými jste doposud nemohli projít, otevřete si je antickým klíčkem, který
jste před chvílí získali, vstupte dovnitř a zlikvidujte bestie. Pokračujte
dopředu, z beden posbírejte náboje a zásobníky, také několik ozdravných
balíčků, nezapomeňte sebrat pilku. O kousek dál naleznete mříže, které
nelze nijak otevřít, použijte na ně pilku, tak v nich vyřízněte
otvor, kterým projděte, uvnitř seberte další, kamennou dlaždici (7). Pokračujte dál, pobíjejte bestie a
jděte k mřížím u nichž leží ozdravný balíček, seberte ho a projděte
dveřmi. Na bedny použijte z inventáře zapalovač, tak bedny zapálíte,
tyto shoří a vy můžete pokračovat dál, na konci opět projděte dveřmi.
Pobíjejte další bestie, pokračujte vpřed prvními dveřmi vpravo, vlevo
seberte poslední kamennou dlaždici 8), od ní vpravo dokument, který si v inventáři
přečtěte. Posledními dveřmi vpravo neprojdete, ale toto místo si
zapamatujte, neboť za chvíli, kdy budete hrát za Inzara, budou tyto dveře přístupné
a i za nimi v lokaci budete muset pobít všechny bestie. Nyní se tudíž
vracejte zpět až k mrtvole vojáka, na známém místě si hru uložte, už
dobře známou cestou se vydejte do kruhové místnosti, jistě jste si všimli,
že se její podoba změnila. Do sloupů vložte postupně všech osm kamenů (obr.6),
(pokud jste se drželi mé rady, měli byste nyní u sebe mít všech osm potřebných
kamenných dlaždic, jestliže je nemáte, potom jste některou přehlédli a
budete muset znovu projít všemi nyní již zpřístupněnými lokacemi a dlaždici
nalézt), tak se spustí animace, ve které se sloupy mezi sebou propojí ohnivým
paprskem, jehož konec si to namíří na červeně blikající znak na protější
stěně, tak se tato poté rozpadne. Takto uvolněnou chodbou projděte nakonec,
přes protější vrata projděte na most, vedoucí nad ohnivou lávou, pokračujte
dopředu, tak se spustí animace, ve které seberete drahokam, ten vás ale spálí,
vy budete zajati, hra se uloží a dále již budete pokračovat pro změnu za
Inzara.
Chapter VIII. – Inzar Gaile Way
Tato mise je velice jednoduchá a prostá, vše jste si připravili
v minulé misi, kdy jste hráli za Demira. Všechny dveře máte otevřené,
takže je nutné pouze procházet všemi chodbami a pobíjet bestie a monstra.
Zemřít, pokud budete jen trochu šikovní a rychlí, zde nemůžete, přece
ale jen vám doporučuji po projití každé lokace hru ve známém kruhu vlevo
od mrtvého vojáka uložit ještě před tím, než se vydáte čistit od bestií
další lokace, jsou naprosto stejné, jako předcházející misi. Po každém
vítězném souboji s bestiemi přidržte akční klávesu (D), tak si
automaticky doplníte pošramocené zdraví. Vzpomínáte, jak jsem vás
upozornila v předcházející misi na dveře, kterými jste jako Demir
nemohli projít? Tak to je jediná nová lokace, kterou musíte projít a zbavit
ji všech bestií, na konci narazíte na žebřík, pokud po něm budete chtít
vylézt nahoru, dozvíte se jen, že Ebru je v pořádku, tedy OK, tudy ale
tedy cesta dál nevede. Jakmile tudíž všechny bestie zlikvidujte, pokud jste
dali na moji radu, měli by být už v tuto chvíli všechny „vzhůru
bradou“, vraťte se do rovněž známé kruhové místnosti, kde jste jako
Demir vkládali kamenné dlaždice. U červeného blikajícího znaku pak stiskněte
akční tlačítko, tak se spustí animace, v níž ohnivý paprsek prorazí
stěnu (pokud se tak nestane, potom jste nezlikvidovali všechny bestie, což je
podmínkou pro otevření stěny, takže budete muset projít všechny lokace
znovu a najít místo, kde jste nechali ještě živé bestie), v reále
vejděte do uvolněné chodby a projděte vraty, hra se uloží. V animaci
se setkáte s Demirem, použijete kouzlo na kamennou bestii a tak ji oživíte.
V reále toto monstrum musíte v boji porazit, bestie má velice silné
zdraví, hned jen tak ji tedy nezlikvidujete, bojovat s ní budete určitě
delší dobu. Plive na vás oheň a používá proti vám křídla a drápy, občas
si ale potřebuje také odpočinout, postupnou ztrátu jejího zdraví po vašich
zásazích můžete sledovat na ukazateli dole na hrací ploše. Vždy, když vaše
zdraví (červený ukazatel vlevo nahoře) klesne na polovinu, utečte co nejdále
od bestie a zdraví si doplňte, stiskněte a přidržte akční klávesu (D) a
tak si zdraví doplníte, plni síly potom můžete pokračovat v boji. Poté
co potvoru porazíte, spustí se nová animace a v ní se setkáte s Ebru,
hra se uloží a v následující misi už postupujete dál za Ebru.
Chapter IX. – Ebru Sewers
Jakmile se tedy ocitnete v reále, popojděte vpřed a
na konci chodby aktivujte mříže v podlaze (D), tak se propadnete dolů,
jistě jste poznali sami, že jste se ocitli na místě, kde Invar zjistil u žebříku,
že jste v pořádku, tedy OK. Popisovat vám nyní cestu dál by bylo
skutečně oním příslovečným „nošením dříví do lesa“ a navíc bych
podceňovala inteligenci hráčů. Tedy jednoduše a prostě, nyní se musíte vám
už velice dobře známou cestou dostat do známé kruhové místnosti se
sloupy, v níž vám Invar zpřístupnil kouzlem cest k vratům. Takže se
tam vydejte, cesta zůstala otevřená, jděte tedy k vratům a projděte
jimi. Ocitli jste se už na taktéž dobře známém mostě, pod nímž protéká
žhavá láva. Jděte vpřed, bestii již v minulé misi skolil Invar, takže
můžete pokračovat dál přes protější vrata, za nimi pokračujte vpřed.
Hned v první místnosti posbírejte ozdravné balíčky, pokračujte
doleva a stále vpřed, projděte dveřmi. Vydejte se vpřed úzkou chodbou,
odbočte doprava, poté doleva, na konci vylezte nahoru po žebříku. Ocitli
jste s místnosti, plné kovových lávek, nejdříve se po nich projděte,
tak naleznete ukládací místo, kde si hru uložte. Jděte po lávce doprava,
odbočte znovu vpravo, tak dojdete ke sloupům, které jsou malou nápovědou
pro vyřešení nového puzzle. Sloupy jsou postaveny tak, že vidíte dvojici
zelených, potom zelený s modrým a poslední dva modré. Vracejte se po lávce
zpět doleva, jděte vpřed a odbočte doleva, seběhněte dolů po malých schůdcích,
zde se hra na chvíli jakoby přeruší, poté pokračujte vpřed, odbočte
doleva, jděte vpřed, na konci vpravo přistupte k vratům, které jsou
uzavřeny barevnými kameny. Aktivujte vrata, tak se vám objeví šest dvojic různobarevných
kamenů, tvořících pomyslný trojúhelník. Pamětliví předcházející nápovědy
tedy nastavte tedy kameny tak, že na špici trojúhelníku umístěte kámen
zelený/zelený, pokračujte ve směru hodinových ručiček dolů dál, umístěte
kámen zelený/modrý. Pokračujte dál, přemístěte kámen tak, aby další
byl modrý/modrý, poté červený modrý, nato červený/červený a nakonec červený/zelený.
Kameny přemisťujete tak, že na ten který hodláte přemístit aktivujete
(D), kurzorovými klávesami se posunete na místo kam ho chcete přemístit a
potvrdíte (D). Jakmile tedy tímto způsobem přemístíte na správná místa
všechny kameny, kurzorovými klávesami se přesuňte na drahokam uprostřed a
potvrďte (D) (obr.7). Tak spatříte, že země se zachvěla a vrata se otevřou,
jděte tedy vpřed a projděte jimi. Pokračujte vpřed, na konci vyběhněte po
točitém kamenném schodišti až nahoru, kde projděte dveřmi. Ocitli jste se
na vězeňském dvoře, zde zabočte doleva, popojděte vpřed, na zdi vlevo přehoďte
páku, tak jste zapnuli reflektory, ale strážci z věžičky začnou po vás
střílet. Střelbu neopětujte, je to zbytečné, ale utíkejte a kličkujte
doleva, ať vás nezachytí reflektory, na konci odbočte doprava a vlevo
vstupte do dveří. Zde jděte doleva, na konci chodby leží hromádka zbraní,
ty ale neseberete, pokud byste se o to pokusili, bude vám sděleno, že tyto
zbraně už má při sobě Demir. Vstupte tedy do posledních dveří vpravo,
tak se v animaci setkáte s Demirem, pokecáte si, osvobodíte ho a
společně vyběhněte zpět na vězeňský dvůr. Tak se spustí v animaci
přestřelka, při níž bude těžce zraněna Ebru a Demir jednoho střelce z věžičky
sestřelí. V reále zkuste Ebru oživit, ale nepůjde to a hra se uloží.
Chapter X. – Demir Prison
Vraťte se tedy rychle do dveří, ze kterých jste před
chvílí společně s Ebrou vyběhli, za nimi hned v první místnosti
zkuste aktivujte hák na zdi, tak umístíte na vaši ruku tajemný amulet, ale
také přivoláte bestii, kterou musíte skolit, nejlépe a nejrychleji z ručního
kulometu, měli byste ho mít již ve vašem inventáři. Poté již srdce (1) z háku
můžete sebrat, vyjděte ven a ve vedlejší místnosti seberte z kavalce
dokument, který si v inventáři přečtěte. V posledních dvou místnostech
již nic k sebrání není, takže se vraťte zpět na vězeňský dvůr,
uhýbejte před kužely světlometů, jděte doprava a uprostřed dvora vlevo
použijte na červený bod váš znak z inventáře, tak se vám otevře
cesta vpřed. Pokračujte tedy dopředu a nastupte si do výtahu, který s vámi
sjede dolů, kde si vystupte. Jděte vpřed a projděte protějšími dveřmi,
hned za nimi si vstupem na známý kruh hru uložte. Pokračujte dál dveřmi
vlevo, v chodbě zabijte útočníky, za protějšími dveřmi další,
vlevo seberte knihu, všimněte si obrazu na zdi (1), vstupte do dalších dveří
vlevo. Nyní se raději vraťte, jděte do dveří vpravo, v další místnosti
je na zdi srdce (2), zkuste je sebrat, ale půjde to až poté, co zabijete
bestii, která ho hlídá. Nyní se vraťte a pokračujte dál původním směrem,
projděte dveřmi, za protějšími dveřmi pobijte stráže a všimněte si
obrazu (2), vraťte se a vyběhněte po schodišti až nahoru. Vstupte do dveří
vpravo, jedinými přístupnými dveřmi pokračujte dál, pobijte strážné, v rohu
seberte lékárničku. Kolem ní projděte dveřmi a všimněte si obrazu (3),
vraťte se a pokračujte dál dveřmi vlevo, seběhněte dolů po schodišti,
vraťte se zpět nad schodiště a pokračujte dál levými dveřmi, vstupte do
dveří vpravo, tak jste se ocitli v knihovně. Zde seberte knížku, v inventáři
si ji přečtěte, také seberte stříbrný klíč. Vraťte se na chodbu,
vstupte do protějších dveří, všimněte si modrého obrazu (4). Všechna místa,
kde se nacházejí mnou zmíněné obrazy, si dobře zapamatujte, sem se budete
muset později vracet. Vraťte se na chodbu, projděte jí, vstupte do protějších
dveří, zlikvidujte strážce, posbírejte ozdravné balíčky, dál pokračujte
přes druhé dveře. Ocitli jste se v místnosti se třemi ciferníky, připomínající
hodiny, snad to skutečně jsou, ale nějaké podivné (obr.8).
Aktivujte je, tak vidíte, že každé ukazují jiný čas, budete tedy muset
nastavit všechny tak, aby ručičky všech tří ukazovaly na dvanáctku.
Posunujte se tedy pod ně pomocí kurzorových kláves a akčním tlačítkem měňte
čas. Jistě jste si všimli, že ne všechny ručičky při posunu se pohnou
stejně, musíte tedy zkoušet chvíli, jak na to, konečný výsledek se určitě
dostaví. Jakmile se vám podaří všechny ručičky nastavit na dvanáctku,
dole v podlaze se vám otevře poklop, seběhněte tedy po schodišti dolů
a projděte dveřmi. V místnosti se nachází srdce (3), jistě již víte,
že jak se jej pokusíte sebrat, napadne vás jej hlídající bestie, skolte ji
a teprve teď můžete srdce bezpečně sebrat. Projděte dalšími dveřmi, v místnosti
po pobití strážných seberte krumpáč, vraťte se a jděte chodbou k místu,
kde se nalézá zábrana z laťoví, přes kterou nemůžete dál. Stačí
ale na ni použít vámi sebraný krumpáč a máte vystaráno, popojděte vpřed
a aktivujte přístroj před vámi na stěně, jistě jste již uhodli sami, že
na vás čeká další „vylousknutí“ rébusu. Přístroj tedy aktivujte,
tak uvidíte že jsou uvnitř klávesy, na každé straně tři, tedy celkem se
jich zde nachází dvanáct. Na tyto klávesy tedy budete muset klikat, tak se
budou v okýncích objevovat segmenty, které je nutno přetáčet a uspořádat
tak, aby všechny, je jich celkem devět ve třech řadách po třech a připomínají
vám určitě činky, měly každá konec pomyslné činky nahoře a dole. Možná
si s tím budete muset chvíli pohrát, ale zase tak moc to těžké není,
konečný výsledek ale stojí zato (obr.9),
otevřeli jste si totiž před vámi stěnu a zpřístupnili si prostor, přes
který nyní musíte pokračovat dál vpřed. Ocitli jste se v hrůzostrašně
vyhlížející místnosti na železné lávce, sbírejte ozdravující balíčky,
likvidujte poletující bestie, plivající na vás zelenou jedovatou, tudíž vás
zraňující plazmu, na konci železné lávky projděte do místnosti dveřmi.
V místnosti uprostřed se nachází na podlaze otvor, z kterého vychází
zlatý plamen. Ve čtyřech rozích místnosti se nacházejí jakési podivné
desky, v každé je zapíchnutá dýka, všechny čtyři dýky tedy z desek
seberte. Tuto lokaci si rovněž dobře zapamatujte, je to finální místo této
kapitoly. Nyní se vracejte stejnou cestou nazpět až do místnosti, kde jste
nastavovali ciferníky, odtud chodbami až nad schodiště, seběhněte po něm
dolů a hru si vstupem na kruh uložte. Jděte do dvoukřídlých dveří mezi
schodišti a projděte jimi, na mřížovou branku použijte klíček z inventáře,
tak ji otevřete a vstupte dovnitř. Seberte ze stolu blok s tužkou, vyjděte
zpět, po okolí posbírejte munici a ozdravné balíčky, po dalších schodech
seběhněte až dolů, seberte granáty a projděte dveřmi. Zde se nalézá
poslední srdce (4), které seberte, nejdříve budete ale opět muset strážící
je bestii. Nyní tedy již máte všechny potřebné předměty k tomu,
abyste se s touto misí se ctí vypořádali. Nebudu vás tedy vodit „za
ručičku“ a podceňovat vaši inteligenci, popíši vám tedy pouze v kostce,
co je zapotřebí udělat. Na všechna místa s obrazy jsem dá už
upozornila, takže nyní musíte postupně ke každému dojít. V inventáři
pospojujte všechna srdce s dýkami a na každý obraz použijte propíchnuté
srdce. Tak zjistíte, že krev ze srdce vystříkla na obrazové plátno a tak
se na něm objevil tajemný nápis. Nyní na obraz použijte blok s tužkou
z vašeho inventáře, tak si nápis zapíšete na první list z bloku.
Takto tedy musíte obejít všechny obrazy a všude učinit totéž, v inventáři
se vám potom musí nacházet čtyři popsané listy z vašeho bloku se záznamy
tajemných nápisů. Pokud tedy již vše máte, tak se vydejte do místnosti,
kde jste z desek vytahali dýky, i na tuto lokaci jsem vás upozornila výše.
Jakmile se tam ocitnete, jděte ke šlehajícím plamenům a postupně do něj
vhazujte popsané lístky z vašeho bloku, každý takto shořelý otevírá
jeden zámek na protější bráně. Poté, co takto spálíte všechny lístky,
spustí se animace, v níž si dlouze pokecáte s Inzarem, po jejím
skončení vás čeká souboj za Inzara, za kterého budete bojovat se sokem na
život a na smrt.
Chapter XI – Invar Lain´s Hate
Po skončení animace se jako Invar animaci setkáte se svým
nelítostným sokem, v reále tohoto nebezpečného vzteklouna musíte zabít.
Není to tak těžké, jak by se to mohlo jevit na první pohled, má sice
velice silné zdraví, jeho úbytek po vašich zásazích můžete sledovat na
ukazateli dole na hrací ploše. Sice útočí, jako pominutý, ale dá se to přežít.
Rozdávejte tedy kolem vás rány, seč to jen lze a vždy, když vaše zdraví
(červený ukazatel vlevo nahoře) klesne na polovinu, utečte daleko od nepřítele
a zdraví se doplňte (D). To opakujte stále dokola a jsem si jistá, že se
tohoto nepřítele skutečně po chvíli zbavíte. Jakmile se vám to podaří,
souboj končí a závěrečnou kapitolu dokončíte za Demira.
Chapter XI – Demir-Lavanis Well
Jakmile se ocitnete v reále, projděte vpřed bránou,
jděte kupředu a projděte i přes druhou Zde postřílejte všechny strážné,
posbírejte ozdravné balíčky, jděte dopředu, zabočte doleva a projděte přes
poslední bránu, tak se ocitnete přímo v Zóně 22 a před vámi spatříte
velice silného Bosse. Nestojíte mu ovšem zato, aby se s vámi špinil,
poštve tedy na vás své sluhy, spousty krvelačných bestií. Ty tedy musíte
nejdříve zlikvidovat, tak pozná sám, zač je toho loket. Nyní mu tedy
nezbude nic jiného, aby si změřil vlastní síly s vámi sám. Vysílá
na vás ohnivé střely, vytvářející kolem vás nebezpečný ohnivý kruh,
nezbývá vám nic jiného, než se střelám stále vyhýbat a být v neustálém
pohybu, přitom střílet neustále po Bossovi. Zde se hodí používat všechny
druhy vašich zbraní, včetně min a granátů, vše co máte ze zbraní v inventáři
vám rozhodně přijde vhod, přičemž se nezapomeňte včas uzdravovat. Po chvíli
si před sebe Boss vystrčí Ebru a bude se za ni skrývat. Pokračujte tedy v boji,
zde stále platí to, co už jsem řekla, musíte se jeho střelám soustavně
vyhýbat a střílet po něm, používejte styl střelba, úhyb, střelba, úhyb,
tak po chvíli Ebru zmizí. V té chvíli přiskočte k Bossovi a použijte
na něj váš mocný znak z inventáře, tak natáhne bačkory a vy máte
vystaráno a čekají na vás už jen závěrečné titulky, získáte také navíc
i údaje o délce hraní, počtu zabitých nepřátel a mnohé další.
|