Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
AGON: Lost Sword of Toledo
O hře: Hned na začátku mě zarazila zhruba 15-ti
minutová konverzace s Carmen. Vím, že autoři adventur rádi nechávají
postavy 'vykecávat' - ale tohle byla síla.
Ovládání je klasika: kliknutím se pohybujeme ve směru šipky, trošku
netradiční je způsob otáčení kolem vlastní osy: podržením levého tlačítka
myši a tažením lze měnit pohyb kamery doleva - doprava - nahoru a dolů.
Hru je možno uložit podle uvážení (navíc se použije autosave při opuštění
hry.
Menu: v pravém horním rohu monitoru jsou 3 tlačítka -
M pro Menu, F pro Poznámky (záznamy rozhovorů) a I pro Inventář (inventář
lze vyvolat také pomocí mezerníku).
Tento návod je jedním ze způsobů, jak hru hrát. Různé úkoly je možno
plnit v různém pořadí a v jiné časové posloupnosti.
Úvod:
Plaza de la Mancha: Přijeli jste na náměstí. Ve hře
vystupujete jako profesor Hunter z Anglie. Můžete se rozhlédnout kolem -
uvidíte zde několik postav: muže s kytarou, další muž čte noviny a dále
je zde prodavač u krámku. Všimněte si také způsobu značení a číslování
domů. Domy jsou značeny číslem a znakem. Plaza road je 1 a palác na
protější straně je 3. Promluvte s prodavačem u krámku. Dozvíte se, že
malířův dům je na Plaza San Pedro.
Mapa: Projděte obloukovým průchodem a zobrazí se vám mapa.
Kliknutím na Diez-Palencia se tam přemístíte.
Dům Diez-Palencia:
Nádvoří: Promluvte si s Carmen (dlouhý rozhovor - většinou
její monolog, dozvíte se podrobnosti o smrti otce i to, že má milého
Francisca, který je ve vězení, zmíní se také o hrací skříňce s
otcovou oblíbenou skladbou). Nakonec vám předá klíč ke dveřím
otcova pokoje, který se nachází vpravo od vstupních vrat. Na mapě se
objeví nové místo - Candelas house.
Malířův pokoj: Na dveře požijeme klíč a vstoupíme dovnitř.
Na stěnách si prohlédneme obrázky a v policích knihy. Vlevo si
prohlédneme stůl pod oknem, nahoře na stěně je obrázek (všimněte
si symbolu s číslem 10) a z horní přihrádky stolu vezmeme natahovací
klíček.
Všimněte si čínské krabice na doutníky, kterou otevřeme později.
Přečtěte si dopis na krabici.
Dále si v rohu místnosti všimněte 3 obrazů na stejné téma. Dveře
do další místnosti jsou zamknuté - nelze jimi projít dále. Můžete
si také všimnout trumpety, pověšené na stěně a v knihovně je několik
knih o umění a astronomii.
Hrací skříňka: Otevřete skříňku, která je na stolku
po levé straně postele.
Skříňka má 8 točítek s 12-ti písmeny na každém. Vlevo dole
je místo pro natahovací klíček (máme jej v inventáři). Vložíme
klíček a zatočíme s ním - balerína nám zatančí za doprovodu určité
skladby (tu si zapamatujeme). Během tance klikněte na tanečnici a ze
sukýnky vypadne srolovaný dopis, který si pak v inventáři pomocí
pravého tlačítka myši přečtete. Pak vyjděte ven z pokoje a předejte
dopis Carmen.
Při odchodu skrz vrata vám Carmen nabídne koláčky - vezmete si je z
talíře na okraji studny uprostřed dvora.
Otevření hrací skříňky 1
Plaza de la Mancha: Přejděte na náměstí Plaza de la Mancha.
Za úkol máme najít melodii z hrací skříňky:
Promluvíme s kytaristou Domingem, ale bude chtít něco za odměnu - dáme
mu koláček. Zahraje nám 3 melodie, ale žádná není ta z hrací skříňky.
Vrátíme se zpět do malířova domu a vezmeme si další koláček.
Pokud jste si nezapamatovali melodii, můžete si ji znovu přehrát ve skříňce.
Vrátíte se na Plaza a dáte Domingovi další koláček. Pak vám
zahraje další 3 melodie, ale ani tentokrát žádná z nich není ta
pravá. Zajdeme pro další koláček a dáme mu jej. Zahraje další 3
melodie - a první z nich je ta pravá - El Nenufar.
Dům Diez-Palencia: Vrátíme se zpět do malířova domu.
Nalezení kódu ke hrací skříňce:
El Nenufar: Přejděte ke knihovně vpravo od zamknutých dveří
(v pokoji malíře) a prohledejte ji. Hledaná skladba El Nenufar je
vpravo nahoře. Otevřeme knihu a zjistíme, že El Nenufar složil A.
Lozano jako svůj Opus 28. Přejděte ke knize na stole u dveří a
nalistujte stránku s Op.28.
Přejdeme k hrací skříňce a nastavíme kombinaci: L O Z A N
O V I Všimněte si římských číslic - udávají pořadí
písmen. Začínáme v levém horním rohu a pokračujeme ve směru
hodinových ručiček. Pak stiskneme zámek dole ve skříňce a skříňka
se otevře. Sebereme medailón a dopis. Vstoupí Carmen a dopis si přečte.
Potom opustíme tento dům.
Dům Candelasů: Na mapě zvolíme Candelas house.
Promluvíme si s Isabel, Franciscovou matkou. Neví nic o AGONu (meč),
povídá o slavné mečířské rodině Candelasů a ztraceném meči s
iniciálami mečíře a šperkem. Projděte všechny možnosti otázek...
Prohlédněte si obraz na stěně vlevo od dveří (s číslem 8). Potom
opusťte dům. Na mapě přibude nová lokace - místní policie.
Dům Diez-Palencia: Přejděte do malířova domu. Promluvte
s plačící Carmen - dá vám dopis od Salvadora Diez-Palencia. Přečteme
si dopis. Pak se vyptáme na všechny otázky.
Hrací skříňka 2: Podíváme se na hrací skříňku, která
se skládá z několika pater. Při nastavení správného kódu se vždy
otevře další část. Vidíme opět 8 točítek, které symbolizují nějaké
datum.
Dlouhý dopis: Pravým tlačítkem si v inventáři přečteme
dopis. Vyjdeme ven a položíme Carmen další otázky. Dostaneme klíč k
fotokomoře (zamknutá místnost). Dozvíme se také, že se Carmen
narodila 4. září (september) 1883. Pak opustíme dům.
Rozmluva s Franciscem:
Místní policie: Promluvíme podrobně se seržantem Reoyosem o
Franciscovi a ztraceném meči - ale k rozhovoru s Franciscem budeme potřebovat
povolení od svého nadřízeného Alonsa, který není momentálně v
Toledu. Znovu oslovte Reoyose a vyptejte se na podrobnosti. Prohlédněte si
loňský kalendář. Potom opustíte stanici.
Plaza de la Mancha:
De la Rica's Palace: Jděte k domu napravo od muže s novinami -
dům má číslo 3. Ale do domu nemůžete...
Zahrada paláce: Otočte se doprava a jděte k brance se zvonkem
- zazvoňte. Pak vyzpovídejte komorníka Huga (další nekonečný
rozhovor - opravdový děs, asi nějaká úchylka tvůrců). Pan Alonso
není doma, ale... Dostáváme do mapy další lokaci.
Arriaga - Starožitnictví: Navštívíme starožitníka a vyzpovídáme
ho. Pak mu prodáme známku - začneme samozřejmě smlouvat od nejvyšší
ceny. Nakonec nám dá 1600 peset. Odcházíme opět na náměstí...
Palace Garden at the Plaza: Branka je otevřená - tedy vstoupíme
a porozhlédneme se tam.
Hugovi dáme 1500 peset za prodanou známku (100 nám zůstane) a
dostaneme povolení a knihu o vinařství. Obojí si v inventáři prohlédneme.
Místní policie: Policistovi dáme povolení a jdeme ke mřížovaným
dveřím. Navštívíme Francisca a opět jej dlouze vyzpovídáme. Chce po
nás papír, aby mohl napsat dopis své matce - Isabele.
Jděte opět za policistou a promluvte s ním. Nedá vám papír ani tužku,
ale opravdu rád by si dal doutníček...
Jak získat doutníky: Jsou dvě řešení, jak se dostat k
doutníkům.
Řešení 1: Kliknětete na čínskou krabici s doutníky
v malířově pokoji na stole. Je zde celkem 8 knoflíků; 3 po stranách
a 2 zepředu. Všechny šipky jsou obráceny vlevo - naším úkolem je
obrátit všechny doprava. Doporučuji uložit hru, protože pokud se někde
zamotáte... můžete začít znovu.
Knoflíky vlevo |
Vepředu |
Knoflíky vpravo |
1 ovlivní 1, 2, 5 a 7
2 ovlivní 2, 1, 3 a 8
3 ovlivní 3, 5, 6 a 7 |
4 ovlivní 4, 1, 6 a 8
5 ovlivní 5, 2, 3 a 6 |
6 ovlivní 6, 2, 5 a 8
7 ovlivní 7, 1, 3 a 4
8 ovlivní 8, 1, 4 a 7 |
Jednoduché řešení: pokud jste hýbali knoflíky - vraťe se pomocí
uložené hry na začátek (před použitím pouzdra s doutníky) a klikněte
na knoflíky 6 a 7.
Řešení 2: Zajděte za Hugem do Palace Garden a
promluvte si s ním. Hugo odejde pro doutník, vy si vezměte a přečtěte
dopis. Jděte zpátky k brance a Hugo vás dožene... s doutníkem. (Tuto
verzi jsem nezkoušel - pokud už máte doutník z krabice, pravděpodobně
další nedostanete.)
Dejte doutník policistovi a z vedlejšího stolu si vezměte papír a tužku.
Zároveň si prohlédněte 2 obrázky na stole - s čísly 16 a 18.
Předáme papír a tužku Franciscovi, který napíše dopis své matce
Isabele - přečteme si jej.
Dům Candelasů: Matce dejte dopis a dostanete povolení k prohlédnutí
Franciscova pokoje. Vyjděte po schodech a dejte se do pokoje po levé straně.
Franciscův pokoj: Rozhlédněte se kolem. Vpravo z poličky
seberte hračku (malá trojkolka), malé zrcadlo na stolku, pak vykoukněte
z okna (naproti je Arriagův dům) a v protějším rohu pokoje si vezměte
rybářský prut. Nevím jestli je to úmysl (nesmíte odnést věci z
domu) nebo bug ve hře, ale pokud seberete prut, trojkolku a zrcadlo -
budete muset později vzít znovu. Prohlédněte si album na stole - opět
zvláštní obrázky s čísly. Čísla jsou: 11, 5, 7, 14, 15, 19, 1, 12
a 4. Prohlédněte si knihu na stolku vedle postele - almanach s kalendářem.
Nic více zde nezmůžete - odejděte z pokoje.
Dům Diez-Palencia: Přejděte do malířova domu. Promluvte
si s Carmen o medailónu, který dostala od matky (během rozhovoru vám jej
dá). Zpřístupní se nová lokace.
Arriaga: Zajděte do starožitnictví a promluvte si s Arriagem.
Ukažte mu medailón. Pak jděte za ním za závěs a všimněte si zavřených
dveří na chodbě. Vyjděte po schodech a vejděte do otevřených dveří
vlevo.
Sbírka v horním pokoji: Vpravo si prohlédněte předměty
na stole. Pokuste se zvednout žaluzie na okně, ale Arriaga vám v tom
zabrání - pak si prohlédněte meč. Profesor Hunt je přesvědčen, že
je to ten pravý meč.
Promluvte znovu se starožitníkem a zvolte nějakou odpověď. Pak můžete
opustit dům...
Získání snímku meče:
Dům Diez-Palencia: Přemístěte se do malířova domu - do
pokoje.
Fotokomora: Pokud jste tak ještě neučinili - použijte
klíč (darkroom key) a vstupte dovnitř. Je tam tma - ale na stole
najdete zápalky a pomocí nich vlevo od dveří na skříni rozsvítíte
olejovou lampu. Prohlédněte si nádoby na vodu, šňůru na sušení
fotek a chemikálie. Na snímku je obrázek s číslem 11. Prozkoumejte
koberec pod sušící šňůrou a najdete uzamknutý poklop. Přejděte ke
stolu u stěny a vezměte si fotoaparát, čočky a prázdnou fotokazetu.
Ze skříňky nad stolem si vezměte skleněnou fotodesku. Dále si
prostudujte nad stolem návod na použití fotopřístroje.
Následně zhasněte lampu u dveří a v inventáři zkombinujte
skleněnou fotodesku s fotokazetou - dostanete připravenou kazetu (loaded
cassette). Potom můžete opustit dům.
Dům Candelasů: Zajděte do Franciscova pokoje.
Příprava snímku: fotoaparát umístěte do otevřeného okna
a pomocí rybářského prutu zahákněte háček pod žaluziemi na okně
protějšího domu. Vezměte si trojkolku z poličky vedle vás (předtím
jste ji sice vzali - ale neodnesli) a zavěste ji nahoře v okně na kroužek.
Pak na trojkolku použijte rybářský vlasec.
Zaostření kamery: klikněte na horní (přední) část aparátu
a posuňte měch kamery do přední polohy (dole jsou 4 otvory) - směrem
ven z okna - a je zaostřeno. Zjistíte však, že nemáte dost světla -
takže z vedlejšího stolku si vezměte zrcadlo a postavte je do okna.
Pak nasměrujte odražené světlo na protější okno. Znovu se podívejte
do aparátu - konečně je to v pořádku.
Vložení fotodesky: zezadu do přístroje vložíme fotodesku s
negativem a na objektiv nasadíme čočku. Uchopíme vlasec a použijeme
na přední část fotoaparátu - v přiblížení pak vlasec zavěsíme
na krytku objektivu. Klikneme v zadní části (vpravo) na rámek
fotokazety - a fotografická past je připravena! Potom odejdeme z domu...
Arriaga: Zajdeme do starožitnictví a promluvíme si s
Arriagem, potom za ním půjdeme do pokoje nahoře.
Horní pokoj: Znovu oslovíme starožitníka a pak zvedneme
žaluzie (fotoaparát v protějším okně udělá snímek). Potom si
znovu promluvíme se starožitníkem (lze s ním mluvit jen od dveří) a
odejdeme z domu.
Dům Candelasů: Pozdravte Isabele a jděte do Franciskova pokoje.
Z inventáře vezměte matná skla (frosted glass) a klikněte na zadní
stranu fotoaparátu - získáte exponovaný negativ v kazetě. Potom opustíte
dům.
Otevření hrací skříňky 2:
Připomeňme si, že k otevření skříňky je zapotřebí datum. Potřebujeme
datum Velikonoc před 14-ti lety...
Nalezení data Velikonoc:
Kostel Iglesia San Pedro: Zajdeme do kostela, vyzpovídáme
kněze :-) a prohlédneme si železné dveře, které údajně nebyly 100
let otevřené. Potom opustíme kostel.
Místní policie: Prohlédneme si loňský kalendář. Podle
informací kněze jsou Velikonoce v rozmezí 22. března až 15. dubna.
Nalistujeme měsíc březen (March), pak otevřeme vinařskou knihu od Huga
a najdeme stranu 12 a najdeme, že jarní rovnodennost je 21. března a první
úplněk po tomto datu byl 23. března a první neděle po tomto datu byla
30. března 1903. Založení tajné společnosti bylo 14 let předtím, tedy
30. března 1889.
Dům Candelasů: Zajdeme opět do Franciscova pokoje a otevřeme
almanach vedle postele na stránce kalendáře (perpetual calendar). V
kalendáři zjistíme nahoře na straně 35, že tento den byla sobota.
Dům Diez-Palencia: Promluvíme s Carmen a jdeme do pokoje.
Hrací skříňka: Nastavíme tato data - 1 8 8 9
Mar 3 0 Sat. a stiskneme zámek. Opět začneme vlevo nahoře a
postupujeme ve směru hodinových ručiček. Vezmeme malířovy poznámky
a klíč k poklopu ve fotokomoře.
Vyvolání snímku:
Přečtěte si malířovy poznámky (návod na vyvolání snímku) a přejděte
do fotokomory. Jděte vpřed a vpravo z horní části skříně s chemikáliemi
seberte knihu a prohlédněte si ji. Jsou v ní názvy chemikálií a
vzorce. Pak si vezměte na druhé straně místnosti (u vaniček) 3 odměrky:
10 oz, 1 oz a 1 gr.
Příprava chemikálií: Pokud se spletete, vodu vypustíte z vaniček
kohoutkem a odměrku vyprázdníte opětovným kliknutím na láhev, ze které
jste vzali chemikálii. POZOR! Rozlišujeme vodu
(nádoba na stojanu vpravo) a destilovanou vodu (velká láhev
v poličce)!
- Levá vanička: nalijeme 40 oz vody (nádoba je
vpravo - klikneme odměrkou na kohoutek), a dále 10 oz vývojky (Developing
solution) - z police na opačné straně místnosti.
- Prostřední vanička: nalijeme 40 oz vody, a přidáme
10 oz Natrium (Sodium thiosulfate Na2S2O3)
- najdete opět na zadní polici
- Pravá vanička: nalejeme 50 oz vody a přidáme 5 oz
Natrium carbonate (Na2CO3) - najdete v zadní polici (úzká
láhev).
Vyvolání negativu: Zhasněte lampu. V inventáři kliknětee
pravým tlačítkem myši na kazetu a získáte exponovaný negativ a prázdnou
fotokazetu.
- Do levé vaničky položíme negativ a necháme vyvolávat 30 s
(sledujte čas).
- Pak negativ vložíme do prostřední vaničky - opět na 30 s.
- Nakonec negativ dáme do pravé vaničky - na 60 s. Potom Hunter zahlásí,
že je třeba negativ vysušit.
Znovu si rozsvítíme a vyvolaný negativ položíme do stojánku vpravo
od vaniček. Odejdeme z místnosti a znovu se vrátíme - negativ je suchý.
Vyvolání fotografie:
Z police nad stolem si vezměte fotopapír. Pomocí kohoutku vypusťte všechny
tři vaničky.
Do levé vaničky nalejte 40 oz destilované vody a přidejte 10 oz
Silver Nitrate (AgNO3) - najdete před vámi nad vaničkami. Pak
vložte do lázně fotopapír a počkejte 10 s. Potom fotku pověste na provázek
za vámi (úplně vpravo na kolíčky). Vezměte si vysušený negativ ze
stojínku (nebo z inventáře) a z poličky nad stolkem (na druhé straně místnosti)
si vezměte prázdný kopírovací rámeček. Rámeček spojte s negativem.
Získáte kopírovací rámeček s negativem. Sejměte usušený fotopapír
ze šňůry (musíte odejít a znovu přijít do místnosti) a spojte jej s
rámečkem - dostanete naplněný kopírovací rámeček (loaded copyframe).
Opusťte místnost a vyjděte na dvorek - ke studni - a umístěte rámeček
na okraj studny (prosvětlení negativu na fotopapír). Můžete si
promluvit s Carmen - a pak si vezměte rámeček.
Otevření hudební skříňky 3:
Malířův pokoj:
El Greco: V místnosti prostudujte 3 obrázky - na podlaze
nalevo od dveří do fotokomory. Potom se otočte a jděte ke knihovně
uprostřed stěny, přečtěte si vše o El Grecovi. Na poslední stránce
je malba The Fifth Seal. Potom odejděte z domu.
Kostel Iglesia San Pedro: Promluvte si s otcem Perezem.
Dostanete malou bibli - prohlédněte si ji.
Dům Diez-Palencia: Vstupte do malířova pokoje a přejděte
ke hrací skříňce. Zadejte symboly R E V 0 6 0 9 a
pak klikněte na zámek - otevře se další patro skříňky. Vezměte si
krátký dopis a speciální klíč.
Pokud vám nepůjde skříňka otevřít, neprohlédli jste si všechny nápovědy
(3 obrazy v koutu místnosti, knihu o E.G. v levé části knihovny nahoře
anebo bibli.).
Tajná místnost:
Fotokomora: Přejděte do fotokomory - doprava vedle nádoby
s vodou. Na podlaze je poklop se zámkem, na který použijte klíč z hrací
skříňky (z druhého úkolu - padlock key). Zkuste jít dolů, ale je tam
tma... Na polici vedle chemikálií (vzadu) seberte olejovou lampu a tu naplňte
parafínem (nahoře vlevo). Nyní projděte poklopem v podlaze - lampa se
automaticky rozsvítí.
Kanál: Je více způsobů, jak systémem kanálů projít -
popíšu ten, kterým jsem prošel já (doufám že jsem to nepopletl). Otočte
se doleva a jděte vpřed, až narazíte na mřížované dveře (nedají se
otevřít). Zabočte vpravo a jděte 2x dopředu. Dostanete se na křižovatku
- vpravo na zdi si všimněte symbolu. Doporučuji hru uložit.
Jděte dopředu - potom doprava - a pak (u symbolu koně) doleva.
Dojdete k zamřížovaným dveřím, vedle jsou stupačky nahoru...
Pokuste se vyjít nahoru - ale nahoře je mříž (nahoře vidíte klec s
papouškem) - takže se vraťte zpátky dolů k zamřížovaným dveřím.
Prohlédneme si zámek - ale tudy také neprojdeme.
Pokračujeme vpravo od mříží 1x dopředu (dostaneme se na křižovatku
- nalevo je symbol slunce).
- U slunce: jděte 3x vpřed - dojdete k symbolu opice (symbol je
vpravo).
- U opice: otočte se doleva a jděte 1x vpřed - k symbolu
kruhy/korunka (symbol je vpravo).
- U kruhy/korunka: zabočte vlevo a jděte vpřed a doprava - na křižovatku.
- Na křižovatce: zabočte vlevo a jděte jedinou možnou cestou vpřed,
až dorazíte k symbolu kruhu s trny po obvodu. Zatočte vpravo a
dojdete ke zdi s dírou... projděte dále.
Tajné sklepení: Vpravo si prohlédněte obrázek s číslem
14 a pokračujte vpřed a doprava k polici s knihami. Zde si vlevo na
stolečku odsuňte zelenou knihu a seberte další speciální klíč - pak
si ještě prohlédněte samotnou knihu a svitky vzadu. Následně si prohlédněte
knihovničku - knihy o inkvizici a obrázky s čísly 2 a 12.
Jděte doprava od knihovničky a všimněte si nápisu na stěně: 111412310
WK a uzamknuté skříňky dole na podlaze pod nápisem. Dále
si prohlédněte knihu na stolku a na stole pak obrázky s čísly 3 a 13.
Potom projděte ven dírou a máte novou mapu: klikněte na Diez-Palencia a
jste zpátky ve fotokomoře.
Dokončení prokázání Franciscovy neviny:
Pokud ještě nemáte - zajděte na dvůr a vezměte si ze studny vysušený
kopírovací rámeček. Prohlédneme si jej - měli bychom mít vyvolaný
negativ, prázdný kopírovací rámeček a fotografii. Jdeme zpátky do
temné komory.
Příprava vyvíjecích lázní:
- Do levé vaničky: 60 oz vody z barelu vpravo.
- Do prostřední vaničky: 40 oz vody a 1 oz Gold Chloride (AuCl3)
a 1 gram Ammonium rhodanide (NH4SCN), z lahviček nad vaničkami.
- Do pravé vaničky: 40 oz vody a 10 oz Natrium carbonate (Na2CO3)
- najdeme na polici vzadu (úzká láhev).
Vyvolání fotky:
Fotopapír dáme postupně do všech nádob (odleva - na 20 sekund, na
80 sekund a na 80 sekund).
Potom vypustíme všechny vaničky a některou z nich naplníme 60 oz
vody. Do vaničky s vodou dáme vyprat foto - na 60 sekund - a máme
hotovou fotku. Ještě ji musíme samozřejmě usušit, takže ji pověsíme,
stejně jako předtím (na provázek s kolíčky). Odejdeme z místnosti a
vrátíme se zpět - fotka je suchá.
Vyjdeme ven, promluvíme s Carmen a předáme jí fotografii.
Věž kostela:
Iglesia San Pedro: zajděte do kostela - otec Perez je stále
zde - jděte ke kovovým dveřím.
Speciální klíč: v inventáři klikněte pravým tlačítkem
na některý ze speciálních klíčů a pak k němu přiložte druhý klíč.
Potom ještě musíte přehodit svorku v dolní části (překlopí se k
horní) a klíč je kompletní. Zkuste dvojitý klíč použít na klíčovou
dírku, ale Hunter prohlásí, že to nejde, dokud je zde otec Perez. Takže
je nám jasný další úkol...
Jak dostat kněze z kostela:
Plaza de la Mancha:
Domingo, kytarista: oslovte kytaristu Dominga a dejte mu
100 peset, aby zatelefonoval z Taverny na policejní stanici.
Kostel Iglesia San Pedro: zajděte znovu do kostela
a promluvte s knězem... Domindo dodržel slib a kněz byl odvolán z
kostela k nemocnému. Cesta do věže je volná.
Kostelní věž:
Použijte kombinovaný klíč na dveře a otočte jím... Nahoře přistupte
k malému stolku a seberte klíč a dopis - přečtěte si jej. Jděte
vlevo - projděte kolem kaleidoskopu a prohlédněte si všechny dostupné
knihy. Otočte se vlevo a jděte až na konec uličky, ale nic dalšího
neobjevíte. Vraťe se ke kaleidoskopu a nahlédněte - uvidíte povědomou
barevnou mozaiku. Hru si raději uložte.
Na kaleidoskopu si všimněte páčky uprostřed a na pravém boku nějakého
mechanismu, se kterým nelze pohnout. Uvnitř máme 6 válců a v každém
z nich je 8 možností nastavení mozaiky... a my musíme pro každou
pozici páčky (válec) nastavit tu správnou mozaiku. Vzory mozaiky
jsme mohli vidět u obrázků s čísly 1 - 18, které jsme nacházeli během
hry.
Pořadí: je dáno nápisem, který jsme našli v místnosti
za dírou v kanálech (1 11 4 12 3 10).
Mozaiky podle nalezených čísel:
- 1 je z nároží Plaza de la Mancha
- 11 je z fotoalba ve Franciscově pokoji
- 4 je rovněž z alba ve Franciscově pokoji
- 12 je z tajné místnosti v kanálech
- 3 je z Palace at Plaza de la Mancha
- 10 je z obrázku na stěně v malířově pokoji
Mozaiky podle válců:
Ve výchozí poloze (viz obrázek) je páčka v poloze 1 (vodorovně).
Teď se podíváme do kaleidoskopu a musíme nastavit odpovídající
mozaiku - viz přiložený náhled s číslicí 1. Potom otočíme válce
o jednu polohu (proti směru hodinových ručiček).
- poloha 1 - mozaika s číslem 1
- poloha 2 - mozaika s číslem 11
- poloha 3 - mozaika s číslem 4
- poloha 4 - mozaika s číslem 12
- poloha 5 - mozaika s číslem 3
- poloha 6 - mozaika s číslem 10
Vezmeme si kodex Johna Gillama a opustíme kostel.
Dům Diez-Palencia: jdeme rovnou do fotokomory.
Tajná místnost: Přejdeme k poklopu a na mapě zvolíme
tajnou místnost, kde přejdeme až ke stěně s nápisem. Skloníme se
dolů k zamknuté bedně a na zámek použijeme klíč z věže kostela a
z pouzdra si vezmeme meč. Potom opustíme místnost i kanály, přesuneme
se do Diez-Palencia a pak zajdeme do domu Candelasů.
Ztracená hra Alquerque:
Dům Candelasů: promluvte s Isabele, dozvíte se že Arriaga
utekl - a nakonec vám dá klíč od kovárny. Na mapě je nové místo...
modře označená část domu Candelasů (sklepní dílna).
Candelasovi II: sejděte dolů do dílny - je zde několik
aktivních míst, vpravo u výhně si všimněte nástroje na odlévání
kovu, a na stole vzadu (vlevo od výhně) si vezměte páčidlo. Potom odejděte
z domu.
Dům Diez-Palencia: přejděte do fotokomory a zejděte do kanálu.
Na mapě vyberte EXIT.
Exit: dostanete se na místo, kde jste už byli - ke dveřím
s mříží a stupačkami na zdi. Za mříží uvidíte prsten s rubínem
- pomocí pačidla jej přitáhnete. Potom vylezte nahoru po stupačkách.
Na mříž nahoře použijte páčidlo a dostanete se do dvora Arriagova
domu.
U Arriaga: Prohlédněte si papouška a dveřmi vstupte do
domu. Jděte vpřed do krámu a vlevo u pultu si prohlédněte 3 druhy
semen a vezměte si je. Dále si na podlaze všimněte šachové hry a
kousek nad ní si vezměte figurku koně. Potom jděte ven na nádvoří a
dejte semínka papouškovi (postupně všechny).
Papoušek řekne: Forward - left - forward - right - right - left -
forward - forward - right - right - forward - left - left - right - left.
Projdeme zpět do kanálu (kudy jsme přišli).
Exit: na zámek mříže použijte figurku koně - funguje jako klíč,
ale nějaká část chybí. Otočte se dozadu a na mapě zvolte
Diaez-Palencia. Vylezte z kanálu do fotokomory a opusťte dům.
Plaza de la Mancha: zajděte k prodavači a výměnou za
prsten s rubínem dostanete těsto (vlevo na stole). Zajděte ještě k lavičce,
kde muž četl noviny - a noviny seberte.
Candelas II: zajděte do kovárny.
Výroba klíče: přejděte ke stolu a vezměte si nůž a v
inventáři jej použijte na těsto a výsledné části vložte do formy
na stole. Figurku koně použijte na levou formu a pak klikněte na formu,
abyste vyrobili otisk. Vyjměte figurku koně a prohlédněte si otisk. Na
levou část použijte nůž - vytvoří se licí drážka. Pak z věšáku
na stěně vlevo od výhně seberte nedokončený klíč a vložte jej do
formy. Formu zavřete a vezměte si ji.
Zapálení výhně: z koše vedle výhně vezměte dřevo a vložte
do výhně, pak z inventáře použijte noviny a zápalky. Potom použijte
3x nebo vícekrát měch vlevo od výhně k rozdmýchání ohně.
Vypálení formy: formu vložte na rošt ohniště a odstupte.
Zajděte si bozadu pro rukavice a pak seberte formu z ohniště a přesuňte
ji kousek stranou.
Odlití klíče: Ze špalku vedle výhně seberte odlévací
tyglík a postavte jej na oheň. Pak několikrát dmýchněte měchem. Pak
odstupte a vraťte se k výhni - možete pokračovat... Pomocí rukavic
seberte tyglík a nalejte roztavený kov do formy. Formu vezměte a
postavte na kovadlinu, kde ji pomocí nože otevřete. Seberte klíč a
odejděte z dílny.
Dům Diez-Palencia: přejděte do fotokomory, sejděte dolů
a na mapě zvolte EXIT. Do zámku v mříži vložte vyrobený klíč a
vstupte... Vzpomeňte si na papouškova slova:
Jděte: vpřed (to je krok, který jste udělali - stojíte proti zdi)
- vlevo - vpřed - vpravo - vpravo - vlevo - vpřed - vpřed - vpravo -
vpravo - vpřed - vlevo - vlevo - vpravo - vlevo.
Pokud se dostanete do slepé uličky, hra vás vrátí zpět k mřížím.
Pokud se vám podaří projít sprívně toto podzemní bludiště,
dostanete se ke schůdkům, nad nimiž jsou pootevřené dveře...
Arriagova skrýš: jste uvězněni. Vlevo ve skříni si vezměte
šachovnicovou hru. V
této místnosti můžete zvedat a přenášet předměty. Nejdříve se potřebujeme
dostat vlevo na skříň. K tomu je zapotřebí přistavit 2 sudy (na ně
postavte bednu) a židli (viz obrázek). Ze skříně seberte provaz, dále
bednu a postavte ji na podlahu, potom znovu vylezte nahoru a seberte rýč a
násadu. Zkuste vzít řetěz s hákem - ale nejde to.
Výtah: vejděte do výtahu a přečtěte si ceduli. Vlavo si
všiměte mechanismu výtahu a na kolečko použijte násadu z rýče. Získáte
tak náhradní rukojeť. Klikněte vlevo na západku a uvolněte ji, potom
klikněte na naši novou rukojeť na kolečku a dostanete se do spodního
patra svého vězení...
Spodní místnost: jděte k sudům a vezměte ten s víkem a
položte ho do výtahu. Dále seberte dlouhou tyč u zdi a vyjeďte nahoru.
Vylezte opět na sudy a pomocí dlouhé tyče seberte řetěz s hákem.
Jak se dostat na protější polici:
Před polici nastavíme do spodní řady 2 sudy (které už byly v místnosti),
přes ně pak položíme desku (je opřená vpravo o polici a nahoru dáme
sud z výtahu a bedýnku. Vpravo postavíme na podlahu židli (viz obrázek).
Po takto vyrobených schodem vylezeme nahoru a podíváme se na strop
nad námi. Je tam zamřížovaná šachtice. Na mříž pověsíme řetěz
s hákem (máme jej v inventáři). Potom slezeme dolů...
Výtah: sjedeme výtahem dolů... Výtah má omezenou nosnost - 2
osoby. Podle nápisu ve výtahu je plný sud roven dvěma dospělým osobám.
V inventáři skompletujte dlouhou tyč s rýčem - dostanete rýč s násadou.
Sud bez víka postavte do výtahu a naplňte jej do poloviny hlínou - 4x
nabrat hlínu - v místě před výtahem. Pokud byste nabrali více - výtah
by vás neuzvednul...
Útěk z vězení:
Vyjeďte nahoru a sud s hlínou postavte vedle výtahu. Vezměte bedničku,
postavte ji do výtahu a sjeďte dolů. Bednu naplňte hlínou (2x nabrat -
víc tam stejně nevejde) a vyjeďte nahoru a přesypte hlínu do sudu, který
jste předtím vyvezli (napůl naplněný hlínou). Toto ještě jednou
zopakujte - a až bude sud plný, ještě si zajeďte naplnit bedýnku hlínou.
Potom do výtahu postavte plný sud s hlínou a nahoru dejte plnou bedýnku
s hlínou. Vpravo odstraňte nahoře levý sud (dostanete se k řetězu),
který uvažte o zábradlí výtahu. Pak už jen stačí rýčem kliknout na
západku výtahu... a dílo je dokonáno!
Na podlaze si vezměte utržený hák a podívejte se do šachtice - ale
nahoru nemůžete.
Útěk: v inventáři spojte provaz s hákem, pokud
jste sundali sud z desky, tak jej tam zase vraťte a vyšplhejte na polici.
Na šachtici nahoře použijte lano s hákem. Vyšplhejte nahoru...
Kovárna: kupodivu jste se dostali rovnou do kovárny - předejte
Isabele deskovou hru a pak se přemístěte nahoru do domu Candelasových,
kde si automaticky promluvíte s Franciscem, kterému během hovoru předáte
meč.
Desková hra Alquerque:
Nyní se vám v menu nahoře objevuje písmeno R - pravidla hry. Obtížnost
hry si můžete změnit v nastavení na Easy nebo Normal. Pokud se vám podaří
alespoň jednou zvítězit, dostanete od Francisca stříbrnou tabatěrku.
Konec hry - závěrečná animace - Mr. Hunt odjíždí,
ale v menu hry si můžete deskovou hru ještě podle libosti zahrát znovu.
|