Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Stranded 2
Rozhodl jsem se napsat návod, jenže nebudu ho formulovat krok za krokem, aby
hráč udělat to, tady a takto. Půjdu na to od lesa a budu se maximálně
snažit hráči jen napovědět, abych mu nepokazil zážitek z objevování,
přitom pomohl. Jak se to lidově říká: moudrému napověz, hloupého
nakopni. Tak doufám, že můj návod nezmění Stranded 2 ve fotbal.
Před samotným hraním dobrodružství ti doporučuji si projít tutoriál,
který se nachází v menu pod ikonou "Vlastní ostrov" s názvem
"Survival Guide".
Ostrov 1
Studánka
- Lvi
- Místo pro tábor
- Zamčená bedna
- Pirát
- Bavlna
- Železo
- Kakaovník
- Motýl
1. den
Hra začíná na pláži a s postavou se motá celý svět, proto je obraz
rozmazaný. Neboj, to časem přejde. Na začátku je důležité se zaměřit
na potraviny a zahájení výstavby prvního jednoduchého přístřešku. Nějaká
potrava je v bednách a ten, kdo se bude dívat dobře, najde i pro začátek
hodně důležité koláčky. Také je dobré nepřehlédnout obvazy, vodu a
hrozny vína. Klády dřeva, které plavou v moři, bych si první den vůbec
nevšímal. Na co bych se zaměřil jsou různí tvorové (hlavně kraby),
jejichž maso bude jistě k užitku. Ten kdo si bude chtít pochutnat na opečeném
mase musí prvně vytvořit ohniště. Což je úkol, který se první den
stihnout pravda dá, ale je to hodně náročné. Já osobně doporučuji ohniště
budovat až druhý den. Navíc je tu možnost, jak opečené maso získat hned
první den. Stačí se vydat na průzkum podél pobřeží. Ke snězení je možno
natrhat i několik hub v blízkém lese. Všechny jsou jedlé, jen jedna se dá
pozřít pouze jednou a její barva ti ji prozradí. Přesto ji utrhni, bude
se hodit později na otrávení šípů.
Nyní by bylo dobré si vytvořit první nástroj. Bude k tomu zapotřebí
klacků ze stromů a kamenů ze skal. Proto cestou ke skalám se zastav u několika
stromů a několikrát do nich udeř rukou. Natrháš tak nějaké listy,
klacky, kůru a liány. Co a kolik určuje typ stromu či rostliny a pak taky
náhoda. U skal zase stejným způsobem narubej nějaké ty kameny. Teď už
je možné vstoupit do inventáře a vyrobit si kamenné kladivo, které slouží
ke stavbě všech budov. Stejným způsobem se dají vyrobit i oštěpy, které
jsou opravdu hodně dobrou zbraní a využívají se od začátku hry až do
konce. Zatím je ale nevyráběj, zbytečně by jsi plýtval materiálem a navíc
si snížíš nosnost tím, že poneseš několik těžkých oštěpů.
Najdi si místo, o kterém si myslíš, že bude vhodné pro nadcházející
mnohadenní dovolenou a začni tam budovat první jednoduchý přístřešek z
klacků a listů. Kolečkem na myši si lze při umisťování budovy na zem
určovat její natočení. Přístřešek by měl být dokončen se západem
slunce a tak ho rovnou vyzkoušej a vyspi se.
2. den
Po vydatné snídani - ještě než začneš budovat ohniště - se vydej podél
skal a najdi studánku (nachází se u ni i vzácné rostliny), u které se
napij a věř, že v reálu by sis tam i opláchl unavený obličej po noci
bez měkké postele. Postavit ohniště je celkem fuška pro začínajícího
trosečníka. Věř, že budou náročnější stavby trvající i několik dní.
Jediné co můžu doporučit je dávat ohniště na kopeček tak, aby v noci
sloužilo jako dobrý orientační bod. Na to aby jsi ohniště zapálil budeš
potřebovat kůru a klacek, jejichž kombinace dokáže zapálit vše hořlavé,
u čehož se postava nachází. Vzplanutí ohně přitom ovlivňuje i nějaké
to procento neúspěšnosti, proto je třeba v případě neúspěchu
opakovat. Je tu ale i druhá, podstatně jednodušší možnost. Tou jsou křemeňáky,
což jsou kameny nafialovělé barvy. Dají se na první mapě najít, chce to
ale mít štěstí.
Vytoužený oheň tak lze ihned využít k opečení syrového masa, které
jsi nastřádal z jednoduše ulovených zvířat. Opečeš ho tak, že budeš
stát poblíž ohně a v inventáři si označíš syrové maso a dáš použít.
Doporučuji mít vždy zásoby jídla minimálně na nadcházející den. V případě
že přijde déšť, si žádné maso neopečeš! V nouzi lze v inventáři
prohledat kůru stromů. V ní se dá najít několik červů nebo hmyzáků k
večeři či snídani.
Lov lvů je poněkud nebezpečný, přesto ho preferuji. Vyrob si několik oštěpů
z kamenů a klacků - doporučuji 10 oštěpů. Lvi se nachází na druhé
straně ostrova a jsou tam současně maximálně 3. K ulovení jednoho je
zapotřebí dvou oštěpů, které ho zasáhnou. Zuby a tesáky ze lvů (ale i
jiných zvířat) se dají použít ke střelbě z praku, který vyrobíš z
klacku a liány. Munici do něho si pak můžeš přepínat pomocí pravého
tlačítka myši. Jestli tě lev zraní tak kriticky, že krvácíš, lze krvácení
zastavit. Slouží k tomu obvazy, ty jsou ale jen jedny. Proto je ve hře druhá
možnost a tou je modrá rostlina, z které lze šetrným trháním získat
modrý květ. Pozor, když tuhle květinu zničíš, nová nevyroste!
3. den
V tento moment máš inventář poněkud plný různých věcí a tak by se ti
jistě hodilo skladiště. Ještě než ho začneš stavět, ti doporučuji začít
den zahradnictvím. Doufám, že tě hlad nedohnal ke snězení všech hroznů,
které jsi našel první den na pláži. Pokud ano, máš celkem smůlu a
nepochutnáš si nejen na hroznech, ale i vínu, které z nich lze vyrobit.
Pokud jsi je nesnědl, tak je v inventáři vlož do ruky (jako kladivo) a zaměřovačem
ukazuj na místo, kde chceš aby hrozny vyrostly. Pak už jen stačí zmáčknout
klávesu pro použít (defaultně je to E). Nyní stačí už jen čekat několik
dní než víno vyroste. A když už jsme u toho zahrádkaření, tak pokud
jsi již našel obilí, neváhej a zasej ho také. Než ho budeš set, je třeba
klasy proměnit na zrno. Učiníš tak označením klasů v inventáři a zmáčknutím
klávesy pro použití (E). Pak už pokračuj jako u hroznů. Pozor, abys to s
obilím nepřehnal. Jak ho vysadíš moc, přilétnou kobylky a úrodu ti zbaští.
Kdy přilétnou ti neprozradím, musíš si na to přijít sám (30 zasetých
zrn je už moc). Co ti ale prozradím je, že jdou kobylky zabít nebo
pochytat nástrojem, ke kterému se dostaneme později.
Nyní se dostáváme k zahájení stavby onoho skladiště a abys nekácel
hromadu stromů kamenným kladivem, udělej si sekeru. Na tu budeš potřebovat
železnou rudu, klacek a kladivo. Pokud jsi železnou rudu ještě nenašel,
tak věz, že ji získáš na kamenném kopci z druhé stany ostrova. Teď už
ti doufám nebrání nic v tom, aby jsi zahájil stavbu skladiště. Je to
celkem náročná stavba a počítej s tím, že ji za den nedokončíš. Jen
připomínám, že několik klád se plaví v moři u pláže. Taky mysli na
to, že do budoucna ti jedno skladiště určitě stačit nebude.
Kácení stromu jde se sekerou snadno. Mysli na to, že stromy jsou nekonečným
zdrojem klacků, listů, kůry a lián. Když strom padne k zemi, získáš klády
potřebné pro stavbu pokročilých budov, jenže nový už nevyroste! Hra má
nastaveno, že jednou denně se flóra zregeneruje a tudíž je možno znovu
zahájit u stromů trhání klacků, listů a lián.
4. den
Stavba skladiště tě musela vyčerpat a zásoby potravin se ti jistě úží.
Navíc lov lvů na druhé straně ostrova je celkem nebezpečný. Proto si
vyrobíme rybářský prut, který je snadnou cestou k potravě. Je zapotřebí
najít bavlnu, z které se dají vyrobit provázky. K bavlně si dovolím dvě
poznámky. A to že není dobré ji trhat v dešti, moc to totiž nejde. Také
je třeba se k ní chovat šetrně, takže žádnou sekeru ani mačetu nepoužívej!
Trhej ji pěkně rukama. Z natrhané bavlny vyrob provázky. Dalším krokem
je namočit klacek ve studánce, čímž získá pružnost. A pokud si ohebné
klacky vytvoříš dva, můžeš si v kombinaci s provázkem rovnou vyrobit i
luk.
Rybařit se dá kdekoli, přesto na několika málo místech se dá udice použít
se 100% úspěšností. Kde ta místa jsou si budeš muset zjistit sám!
Lokalita se pozná podle bublinek ve vodě. Rybolov se dá ještě zdokonalit
tím, že budeš mít v inventáři hmyzí vnitřnosti nebo červa. Ti se pak
používají automaticky a není tedy třeba je nijak napichovat na háček.
Jak pitvat hmyzáky jsme si již řekli. K získání červů je zapotřebí
vlastnit lopatu, kterou již doufám umíš vyrobit. Vykopává se pak pravým
tlačítkem myši a co v zemi nalezneš určuje náhoda a také zkušenost
(viz dovednosti).
Doufám, že sis s prutem vyrobil také luk, ke kterému budeš potřebovat ještě
šípy. Ve hře jsou 4 druhy. Obyčejné dřevěné šípy, které vyrobíš s
pomocí peří. Pak účinnější šípy, k jejichž výrobě jen přidáš
navíc kamínky. Zajímavé jsou ohnivé šípy, které vyrobíš s pomocí
bavlny, kterou zaměníš s kamínky. Poslední jsou jedovaté šípy, na které
potřebuješ jed.
5. den
Doufám že skladiště ti již slouží a plně využíváš jeho kapacit. Já
osobně si začal hned po dokončení prvního skladiště stavět druhé. V
prvním jsem měl uskladněné potraviny a nářadí, v druhém všemožné
materiály nalezené na ostrově. Každému je doufám jasné, že kameny a
kmeny stromů není vhodné do skladiště rvát, moc se jich tam nevejde.
Stranded 2 obsahuje celkem 5 dovedností, kterým se lze učit. Jsou to: lovení,
sázení, kácení, rybaření a vykopáváni. Učí se tak, že se vykonává
daná činnost. Podle mě je asi nejzásadnější lov. Co usmrcené zvíře,
to jeden bod. Takže abys dosáhl 200 bodů (mistr oštěpu) je třeba ulovit
200 zvířat a do fauny se řadí nejen opice či kiwi, ale i ty menší.
Stejné je to u sázení, kolik zasazených rostlin, tolik bodů. Další snad
komentář nepotřebuje.
6. den
Dnes budeme sklízet obilí, péct chleba a koláčky. K tomu, aby jsi co
nejrychleji sklidil obilí, budeš potřebovat kosu. Tu vyrobíš tak, že železnou
rudu ukováš kladivem, aby jsi získal železo. To pak zkombinuješ s větví
a kladivem. Nyní můžeš vyrazit na obilí. Popravdě, já nakonec stejně
používal místo kosy mačetu. Důvod? Kosou je třeba do obilí udeřit 3×.
Mačetou 5× což je zanedbatelný rozdíl. Po sklizni jednoho obilí by jsi měl
získat 3 klasy. Ještě něž začneš péct chleba, je třeba znovu zasít a
také uskladnit nějaké obilí, kdyby náhodou přilétly kobylky.
A jdeme péct. Klasy obilí proměň na zrno, které s pomocí kamene přeměň
na mouku. Z té již stačí jen udělat těsto smícháním s vodou (např. u
pramene). Nyní již stačí zamířit k ohni a chleba upéct. Ten patří k
nejvýživnějším potravinám v jednom kuse. Jenže je zde ještě možnost
upéct koláčky, které jsou ještě jednou tak výživnější. Akorát se
rozdělí na 10 kusů po upečení. Dělají se skoro stejně jako chleba,
akorát do těsta je třeba zamíchat kakaový prášek, který získáš z
kakaovníku, který na prvním ostrově roste, za předpokladu, že jsi ho
nepokácel.
7. den
Abys nemusel s moukou neustále běhat k pramenu vody, nebylo by marné si
vystavět studnu. Pozor ale! Časem se studna zanese bahnem a je třeba ji vyčistit
lopatou. Taky bych měl konečně prozradit, že se dá ve hře vyrobit dlouhý
luk. K jeho získání je zapotřebí několik pružných klacků, provázků
a mačety.
8. den
Pomalu se dostáváme ke konci školení, jak přežít na opuštěném ostrově.
V podstatě by jsi měl již mít ovládání a logiku hry osvojenou. Zůstává
jen prozradit drobnosti např., že motýly volně poletující na ostrově se
dají chytat. Nejlépe se chytají síťkou, vyrobitelnou z provázků a
klacku. Nač ale? Tak předně, síťkou se dají pochytat také kobylky. Proč
ale chytat motýly? Dost mě to překvapilo, je to totiž trochu nelogické.
Slouží k navýšení nosnosti postavy. Kolik motýlů může hráč nést
jsem nezjišťoval. Věřím, že celý osmý den ti zabere chytání motýlů.
9. den
Dnes si vyrobíme ještě přesnější zbraň než je dlouhý luk. Bavíme se
o kuši, kterou vyrobíš z klacku, provázku, železa, železné šipky a
kladiva. Munici pak lze vyrobit z klacku, železné rudy nebo bambusu. Taky
pokud tě to již samotného nenapadlo, si postav několik sítí v moři pro
pravidelný přísun potravy.
Den X
A tohle je závěr. Bude následovat X dní života na ostrově, než se ti
jistou událostí rozběhne soukolí příběhu.
Přidám už jen několik rad a tipů, na které ještě zatím nebyl čas:
- Vor slouží jen k plavbě kolem ostrova. Taky lze do něho uskladnit věci. S vorem nelze odplout na druhý ostrov. K odplutí na druhý ostrov je třeba splnit úkoly.
- Dům na stromě lze stavět jen na určité typy stromů. Zkoušej! Tento typ domu se bude hodit na 3. ostrově.
- Vodu ve sklenici získáš jediným způsobem: 30 listů + kámen.
- Ostatní stavby jsou taky moc užitečné. Např. louče ti dobře poslouží v noci při orientaci ve tmě. Nedělej jich ale moc! Déšť
je uhasí a následné obíhání 20 loučí po dešti tě může pěkně otrávit. Bylinková zahrada je SUPER!
- Zlomeninu vyléčíš liánou a klackem. Krvácení listem a liánou, nebo kůží a liánou.
- Lektvary jdou vyrobit následující: lektvar zdraví a lektvar rychlosti. Nalézt lze i lektvar nesmrtelnosti a dušnosti (nelze vyrobit).
- Z klacku lze u ohně vyrobit louč.
Pokračování návodu je napsáno pro Abecedu her
Onou událostí je postavení chatrče a nalezení šperháku při její
stavbě. Šperhák se hodí k odemčení bedny, kterou najdete u malého ostrůvku
na severovýchodě ostrova. Na bednu použijte šperhák a kombinaci pro
odemčení je P, L, P, L , 2xP, 3xL a P. Poté co bednu odemknete v ní najdete
mapu, lopatu a hvězdici. Použijte mapu a jděte na místo označené křížkem
kde kopejte. Než něco objevíte přijde pirát a po rozhovoru od něj
dostanete za úkol chytit mu jednoho živého papouška. Vezměte tedy do ruky síťku
a vydejte se na lov. Poté co necháte papouška někde sednout na zem by neměl
být problém ho chytit a odnést pirátovy (podle hodně lidí je toto asi největší
problém hry. Já osobně chytil papouška docela lehce, ale někomu to nejde a
tak údajně pomůže lektvar rychlosti a nebo pronásledovat papouška dokud třeba
nenarazí do stromu či skály). Pirát vám za papouška slíbí odvoz z ostrova, ale při
dalším rozhovoru bude chtít pomoc vykopat poklad a tak vám na mapu přikreslí
tři křížky kde se poklad nachází. Při kopání vám hrozí menší
nebezpečí, ale vinná réva a hořící želva nebezpečí nepředstavují.
Zato opice dokáží potrápit a tak mějte připravené kopí které se mi zdá
na ně nejúčinnější. Jakmile máte vše vykopáno
naberte nejnutnější zásoby a jděte za pirátem a ten Vás přepraví na druhý
ostrov.
Ostrov 2 - pirát
Po
přistání na druhém ostrově jděte za pirátem a promluvte si sním.
Dostanete od něj za úkol zapálit šest loučí které se nacházejí na
ostrově a k tomu vám poslouží křemeny které se nacházejí v chatrči. Na
tomto ostrově můžete bez problémů používat všechno co je piráta a tak přespěte
v chatrči a i skladiště skrývá hodně potřebných věcí. Vezměte si tedy
křemeny a vydejte se zapálit louče. Pozor nahoře na kopci je několik divokých
opic a ty vás napadnou a další nebezpečí vám hrozí na molu protože to je
dost rozbité a pád do vody plné žraloků je nebezpečný. Splnění úkolu
nahlas pirátovy a dostaneš další žádost o pomoc a to buď 15 klád a nebo
30 kamenů. Myslím že je sice zdlouhavější ale lepší donést klády. Začněte
tedy pirátovy nosit jednu ze surovin dokud vám neoznámí že to pro ten den
stačilo a ať si odpočinete. Jestli není večer věnujte čas nějaké užitečné
činnosti a pak se jděte do přístřešku vyspat. Po probuzení vás čeká
nemilé překvapení. Pirát je pryč a ostrov je pustý. Naštěstí vám
nechal na molu zprávu a tu musíte získat. Vydejte se na molo, ale jakmile se
dostanete ke zprávě molo se propadne a vy se ocitnete ve vodě. Rychle se s
vody vyhrabte ven než vás napadne žralok, ale zpráva je teď na dně a dobře
chráněná. Buď žraloka zabijte a to jde asi jedině s kuší a nebo se jděte
podívat do vraku lodě kde najdete lektvar zdraví a ten před vstupem do vody
použijte. Dá se to stihnout a jedno napadení žraloka s lektvarem lehce přežijete,
ale do vody vstupte až bude žralok dál od břehu. Jakmile zprávu získáte přečtete
si jí a dovíte se že nahoře u kamenů je skryt teleport. Kameny si postupně
prohlídněte až se vám objeví zpráva že pro aktivaci teleportu je potřeba
25 mušlí. Ty se povalují na břehu, ale hlavně ve vodě. Tam hrozí nebezpečí
od žraloků a bezpečně se jich dá sehnat asi 20. Ostatní jsou v nebezpečném
pásmu. Zkuste mušle vylovit prutem, ale měli by jste mít 50 úroveň rybaření.
Jakmile máte všechny mušle jděte ke kamenu a mušle na něj položte (v
ruksaku vyberte mušle a dejte odložit). Poté stiskněte klávesu akce (standartně
E) a teleport se aktivuje. Poznámka od DeDy: nemůžete-li mušle získat lze místo nich použít čerstvé ryby.
Ostrov 3 – raptoři
Na tomto ostrově není nic moc co popisovat. Nejprve jděte na kopec který
je na severovýchodě a tam najdete zlatý luk a šípy a lektvar zdraví. Poté
se vraťte k teleportu a jdete na severozápad na další kopec. Zde je jeskyně
a oheň. Díky tomu nemusíte nic stavět a můžete se plně věnovat lovu a sbírání
krystalů. Od ohniště se dejte nejprve do údolí na sever kde je bavlna a vy
si v baťohu připravte dost věcí na zlomeniny a krvácení. Doporučuji hru si po každém zdařilém sebrání krystalu uložit
aby jste nemuseli v případě smrti začínat od začátku. Krystaly jsou
docela dobře viditelné z daleka a půjdete-li opatrně po břehu (útěk do
vody je nejlepší obrana před nestvůrami) určitě všech deset krystalů
najdete. Poznámka od DeDy: chcete-li se raptorů zbavit definitivně likvidujte jejich hnízda ve
velkých drápech.
Ostrov 4 – domorodci
Ocitli jste se na dalším ostrově, ale v inventáři nemáte vůbec nic a
tak začínáte od začátku. Vydejte se přímo přes pevninu (nejlépe kolem
studánek) na druhou stranu ostrova. Dávejte si pozor hlavně na lvy a držte
se spíše vlevo. Vpravo je totiž osada domorodců a k té se zatím nepřibližujte.
Vašim prvním cílem je najít stan Hipísáka a sním si promluvit. Po cestě
doporučuji sebrat nějaké klacky, kameny a vyrobte si kopí a kladivo. S Hipísákem
si promluvte vícekrát a první úkol je naučit se jazyk domorodců. To vás
bude stát 30 lístků konopí. Jak se tráva trhá vás naučí :) zdarma a sázení
taky. Natrhejte tedy třicet lístků a dejte je do skladu. Pak si promluvte opět
s Hipísákem a on vás naučí řeč domorodců. Jakmile jí umíte promluvte
si s domorodcem který pendluje mezi stanem a osadou. Během rozhovoru se sním
musíte spřátelit a on vám dá seznam věcí za které vás dostane do
vesnice:
- 20 ks - peří (u stanu běhá Kiwi a jeho zabitím získáte 5 ks. Nepostavíte-li kurník objeví se každý den jen jedno kuře.
- 10 ks - klacků
- 3 ks - kůží (získáte skoro z každého zvířete)
- 4 ks - banány (musíte najít banánovník a pokácet ho)
- 1 ks - kámen
- 2 ks - kůra
- 1 ks - liány
Problém je trochu najít banánovník a možná i rychle sehnat tolik peří,
ale do maximálně do čtyř dnů by jste úkol měli splnit a zboží domorodci
předat. Ten vám slíbí zajistit vpuštění do osady ale je lepší počkat
do druhého dne a pak jít navštívit domorodého kouzelníka u ohniště.
Jestliže budete během vstupu varováni raději se opět vzdalte a po chvíli
to zkuste znova. Hru je lepší si v tomto okamžiku uložit. Kouzelník po vás
bude chtít:
- 10 ks obilí zasít ve vesnici
- 3 ks sítí ve vodě aby jich bylo celkem pět
- 15 ks chleba
Sítě ve vodě nejsou problém máte-li umění rybaření aspoň na hodnotě
50. S obilím je trochu problém. Doporučuji proběhnout celý ostrov a sklidit
vše co najdete (uprostřed ostrova vyroste jeden trs znova i když ho nezasadíte).
Pak v blízkosti osady vysázejte maximálně 20 ks obilí a postupně úrodu
sklízejte a pečte chleba (jestli to neumíte Hipísák vás to naučí).
Zasejete-li víc jak třicet ks přiletí kobylky a úrodu sežerou. Zbavit se
jich potom je trochu umění. Jakmile budete mít vše v pořádku (dost
potřebných věcí se dá najít v chatrčích) jděte za kouzelníkem a věci
mu dejte. Slíbí vám že se pustí do stavby lodě když vyčistíte celý přístav
od chaluh (řas). Ty jsou úplně na dně, ale i u břehu a tak se pozorně dívejte.
Jestli jste je všechny neodstranili se dovíte dost důrazně při rozhovoru s
kouzelníkem. V okamžiku kdy bude vše hotovo se domorodci pustí do stavby lodě
a vy se vydejte na kompletní průzkum ostrova. Máte 16-18 dní času a tak sbírejte
vše co najdete a kombinujte různé věci dohromady. Hra poskytuje na svojí
velikost docela dost různých možností. Po té co uplyne potřebná doba a vy
se budete těšit domu vás čeká další zklamání a to že loď nemá
palivo. Opět tedy za kouzelníkem, ale teď se projeví jeho pravá povaha.
Nejprve chce 10 jointů, ale během rozhovoru jich bude chtít víc a víc a
skončí u 20 ks. Jděte tedy natrhat konopí a v inventáři je spojte s normálním
listím. Požadované množství odneste kouzelníkovy a připravte se na
plavbu. Musíte si sebou vzít dost jídla a nějakou vodu (listí + kámen). Čeká
vás totiž ještě malé ztroskotání, během kterého se musíte potopit pro
7 ks železe. Ty nemusíte nikde dolovat a stačí je sesbírat po dně v blízkosti
ztroskotání.
Předměty
Pro ty co by rádi věděli jaké předměty, nástroje a zbraně lze vyrobit,
přikládám následující seznam.
Munice
- Dřevěné šípy (Klacek + Peří)
- Šípy (Klacek + Peří + Kamínky)
- Otrávené šípy (Klacek + Peří + Jed)
- Ohnivé šípy (Klacek + Peří + Bavlna)
- Šipka (Klacek + Mačeta), (Bambus + Mačeta)
- Železná šipka (Železo + Kladivo)
Materiály
- Klacek (Kláda + Mačeta), (Kláda + Sekera)
- Kamínky (Kámen + Kladivo)
- Pružný klacek (Klacek + Voda)
- Železo (Železná ruda + Kladivo)
- Mouka (Zrní + Kámen)
- Těsto (Mouka + Voda)
- Joint (Konopí + List)
- Jed (Jedovatá houba + Kámen)
- Kakao (Kakaové ovoce + Kámen)
- Čokoládové těsto (Těsto + Kakao)
Lektvary
- Health potion (Strong Healherb + Voda + Kámen), (Healherb + Voda + Kámen), (Goldherb + Voda + Kámen)
- Poison (Bitterroot + Fungus + Voda + Kámen)
- Wine (Grapes + Kámen)
- Juice (Berries + Kámen)
- Voda (List + Kámen)
- Speedpotion (Cacaofruit + Coffee Fruits + Kámen)
Nářadí
- Kladivo (Kámen + Klacek)
- Rybářský prut (Pružný klacek + Provázek)
- Sekera (Klacek + Železná ruda + Kladivo)
- Lopata (Klacek + Železná ruda + Kladivo)
- Krumpáč (Klacek + Železo + Kladivo)
- Stan (Kůže + Klacek)
- Síť (Provázek + Klacek)
- Kosa (Klacek + Železo + Kladivo)
- Vytvořit oheň (Kůra + Klacek)
Zbraně
- Oštěp (Kámen + Klacek)
- Luk (Pružný klacek + Provázek)
- Prak (Klacek + Liana)
- Zlatý luk (Zlatý nuget + Provázek + Kladivo)
- Dlouhý luk (Pružný klacek + Provázek + Mačeta)
- Mačeta (Klacek + Železná ruda + Kladivo)
- Samostříl ( Klacek + Železná ruda + Provázek + Železo + Kladivo)
Zaměstnanci
Potrava
Název jídla - první číslo jsou % ukojení hladu / druhé žízně.
Maso je vždy opečené, nemá smysl psát hodnoty syrového masa.
- Sliz - 1/6 (dobré na žízeň)
- Hrozny - 3/3
- Hmyzí vnitřnosti - 5/1
- Chaluha - 5/3
- Žížala - 5/4
- Hřib červený - 5/4
- Maliny - 7/4
- Houba bílá 50g - 10/5
- Hřib hnědý - 12/3
- Koláček - 15/0 nejvydatnější jídlo, z 1 mouky a kakaa se vyrobí 10 kusů, tedy celkem 150/0
- Houba bílá 90g - 17/7
- Malé maso - 16/10
- Ryba - 30/15
- Maso - 32/15
- Chleba - 75/0
|